ربیعی در پاسخ به تسنیم: هفته آینده موضوع سهمیه‌بندی بنزین به جمع‌بندی نهایی خواهد رسید

سخنگوی دولت ادعای رویترز درباره آمار کشته‌شدگان حوادث آبان‌ماه را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، علی ربیعی سخنگوی دولت صبح امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران، در مورد این موضوع که بنزین مصرفی در کشور دارای استاندارد لازم نیست و باعث ایجاد هوای آلوده می‌شود، اظهار داشت: نوع بنزین ما با کیفیت است، این کار از سال ۷۶ شروع شد و مشکل اصلی از احتراق سوخت در موتور است.

وی در مورد ادعای رویترز از تعداد کشته شدگان در آبان ماه سال جاری گفت: رویترز یک آژانس دروغگو است شاید اشکال ما هست که باید سریعتر آمار را تفکیک کنیم، این آمار را بشدت تکذیب می شود.

بیشتر بخوانید:

پول دادن به صدا و سیما فقط با تایید کارگروهی به ریاست ربیعی +سند

ربیعی با اشاره به مصوبات امروز دولت گفت: در جلسه امروز هیات وزیران، ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ۴۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی کشوری و لشکری اختصاص داد. سود این تسهیلات در تهران ۹ درصد، در مراکز استان‌ها ۷ درصد و در سایر مناطق ۴ درصد است. بازنشستگانی که بیش از ۵ سال از بازنشستگی‌شان گذشته باشد و فاقد مسکن باشند، مشمول این وام قرار خواهند گرفت.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: سقف این تسهیلات در تهران۵۰ میلیون تومان و در سایر استان‌ها ۴۰ میلیون تومان خواهد بود. این ۵ هزار میلیارد تومان در اختیار بانک مسکن خواهد بود و برای خرید و ساخت در اختیار بازنشستگان قرار خواهد گرفت. تصمیم مهم دیگر امروز هیات وزیران در ارتباط با مناطق مرزی است.

وی بیان داشت: در این جلسه درباره مناطق مرزی کردستان و آذربایجان غربی بحث و تصمیم گرفته شد جاذبه‌های مسائلی مانند کولبری و یا جاذبه هایی که در شرق کشور به اشکال دیگری هست، را به سمت بازارچه های مرزی سوق دهیم. قرار شد، ثبت آماری جایگزین ثبت سفارش شود.

سخنگوی دولت گفت: کالا به طور کامل در بازارچه‌ها با سهولت بیشتر وارد خواهد شد و نوع و میزان اقلام هم به سمت اقلامی که سودآوری بیشتری داشته باشد، گسترش پیدا می‌کند. برای مناطق مرزی ۱۰۰ قلم کالا در نظر گرفته شده بود که در جلسه امروز قرار شد اقلام جدیدی اضافه شود که تصمیم گیری درباره حدود و میزان اقلامی که از هر بازارچه وارد می شود، توسط کمیته ای اعلام خواهد شد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس