حسین پور

دبیر فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین در خصوص شرایط فنی علی محمدیاری و ادعاهای این ورزشکار پارادوومیدانی توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش مشرق، محمد حسین‌پور در واکنش به ادعاهای علی محمدیاری مبنی بر تبعیض فدراسیون در حمایت از او اظهار داشت: بر اساس آئین نامه اعزام ملی‌پوشان به بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو، اولویت‌ها در درجه نخست با ورزشکاران طلایی، سپس نقره‌ای، برنزی و قهرمان  آسیا است که محمدیاری با توجه به رکوردهای ثبت شده در مسابقات امارات در هیچکدام از این گروه‌های مورد حمایت کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام قرار ندارد.

بیشتر بخوانید:

محمدیاری:‌ دبیر فدراسیون گفت با آجر تمرین کن

* محمدیاری مدال نقره و سهمیه پارالمپیک را مدیون رئیس انجمن است

وی ادامه داد: در رقابت‌های اخیر پارادوومیدانی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ امارات نیز هر ۶ پرتاب این ورزشکار خطا اعلام شد که با تلاش های بهمن رضایی رئیس انجمن، رای هیئت ژوری نسبت به یک پرتاب او تغییر کرد و نقره ای شد، اما علی رغم کسب سهمیه پارالمپیک، رکورد محمدیاری در رده پنجم جهان و دوم آسیا قرار دارد.

* حضور ورزشکاران در اردوهای پارالمپیک بر اساس آئین نامه پارالمپیک است

حسین پور افزود: بر اساس آئین نامه و دستور العمل کمیته ملی پارالمپیک که ۶ ماه پیش تدوین و ابلاغ شده است، حضور ورزشکاران در اردوهای مربوط به بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ باید بر اساس ضوابط مندرج در این آئین نامه باشد. بر همین اساس چند ملی‌پوش در برخی رشته‌های دیگر نیز در حال حاضر مورد حمایت NPC ایران نیستند. با توجه به شرایط فنی محمدیاری، او به اردو تیم ملی دعوت نشد و تمام ورزشکارانی که محمدیاری از آنها نام برده است یا ۳ نفر برتر جهان محسوب می شوند و یا رکورد آنها اول آسیا است؛ در غیر این صورت ورزشکاری به اردو تیم ملی دعوت نمی شود.

* در خصوص صلاحیت مربیان، کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون و انجمن‌های ورزشی تصمیم می‌گیرند

 دبیر فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین عنوان کرد: در آئین نامه انتخاب مربیان تیم ملی در کمیته ملی پارالمپیک، به این نکته اشاره شده است که مربیان درجه ۳ واجد شرایط حضور در اردوهای تیم ملی نخواهند بود. بر این اساس همسر محمدیاری به دلیل نداشتن مدرک مربیگری و عدم سابقه حضور در مسابقات برون مرزی، از نظر قانونی مجوز تمرین کردن با ملی‌پوشان را ندارد و مورد تائید کمیته ملی پارالمپیک نیست. در خصوص صلاحیت و انتخاب مربیان، کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون و انجمن تصمیم گیری می‌کنند.

* فدراسیون و انجمن‌های ورزشی بهره‌ای از حقوق مربیان نمی‌برند

حسین پور تاکید کرد: حقوق مربیان توکیو ۲۰۲۰، به صورت مستقیم از سوی کمیته ملی پارالمپیک به آنها پرداخت می‌شود، بنابراین فدراسیون و انجمن در این امر هیچ گونه بهره‌ای نمی‌برند و دخالتی نیز ندارند.

* ادعای محمدیاری مبنی بر تهدید ضرب و شتم از سوی رئیس انجمن صحت ندارد

دبیر فدراسیون با تکذیب ادعای محمدیاری مبنی بر تهدید ضرب و شتم این ورزشکار از سوی رئیس انجمن، اظهار داشت: محمدیاری در جلسه کمیته انضباطی داخلی فدراسیون، صحبت ها و توهین هایی به بهمن رضایی کرد که در نهایت رئیس انجمن، به او تذکر داد که به عنوان ورزشکار در مورد مسائل مربوط به مربیان و تیم ملی تصمیم گیرنده نیست و رعایت ادب و احترام اولین وظیفه ورزشکار است.

* سال گذشته ۶ دیسک سوئدی استاندارد به محمدیاری اهدا شده است

وی با رد اتهام محمدیاری در مورد پیشنهاد دبیر فدراسیون برای تمرین کردن با آجر،  بیان کرد: این ادعا صحت ندارد و نشان دهنده برخورد غیرحرفه‌ای یک ورزشکار است. پیش از بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا، به محمدیاری ۴ دیسک یک کیلویی و ۲ دیسک یک و نیم کیلویی سوئدی استاندارد از سوی فدراسیون داده شد که تا حدود 3 سال دیگر نیز قابل استفاده و تمرین است. مدارک آن نیز وجود دارد و علی رغم دریافت تجهیزات، نتوانست در بازی‌های جاکارتا مدال بدست آورد. درباره ملی‌پوشان نیز با توجه به برگزاری اردوها به طور متمرکز تجهیزات داخل اردوها به آنها تحویل داده می‌شود و پس از پایان اردو در اختیار فدراسیون قرار می گیرد.

دبیر فدراسیون خاطر نشان کرد: محمدیاری با وجود اینکه نتوانست در بازی‌های جاکارتا مدال آوری کند، با حمایت رئیس انجمن در رقابت‌های جهانی امارات به مدال نقره رسید و نباید با رفتار ناشایست از زحمات و حمایت های فدراسیون و انجمن چشم پوشی می‌کرد، البته این ورزشکار تاکنون در مقاطع مختلف چندین بار به دلیل رفتارهای غیرحرفه‌ای به کمیته انضباطی فراخوانده شده است.

منبع:فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس