کد خبر 1023175
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۰
عراق

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: اخیراً تظاهرات امیدبخش مردمی در عراق صورت گرفت که مردم در این راهپیمایی خشم خود را نسبت به سیاست‌های مداخله جویانه آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی ابراز کردند.

به گزارش مشرق، جعفر قنادباشی با اشاره به تحولات اخیر عراق و استعفای نخست وزیر این کشور، گفت: استعفای عادل عبدالمهدی بجای ایجاد فرصت پاسخ‌دهی به مطالبات مردم،  تبدیل به تهدید شده است و گروه‌های اغتشاشگر وابسته به سفارتخانه‌های غربی یا دولت‌های ارتجاع منطقه از این تهدید برای پیشبرد مقاصدشان در عراق استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات عملیات گسترده در جنوب شرق استان نینوا عراق

وی ادامه داد: استعفای عبدالمهدی، تهدید بزرگی است چرا که زمینه‌ای را پیش آورده تا دشمنان آرامش عراق به خشونت‌شان ادامه دهند.
 
سفیر پیشین ایران در لیبی عنوان کرد: البته دولت کنونی بنابر قانون اساسی در عراق، به دولت انتقالی و یا پیشبرد امور تبدیل شده و عبدالمهدی تا زمان انتخاب نخست‌وزیر جدید کارها را اداره می‌کند.

قنادباشی تاکید کرد: این ذهنیت که در عراق خلأیی از نظر دولت وجود دارد، ملعبه‌ای برای ادامه اغتشاشات و ناامنی‌ها در عراق شده است اما در عراق سه عامل ارزشمند برای مردم این کشور وجود دارد که در معرض خطر بوده و آن شامل امنیت، ساختار سیاسی  و  استقلال و وحدت است. مردم باید قدر این دانسته‌ها را بدانند و نگذارند بیگانگان هویت این سه گوهر ارزشمند را به خطر بیندازند.

کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: اخیراً تظاهرات امیدبخش مردمی در عراق صورت گرفت که مردم در این راهپیمایی خشم خود را نسبت به سیاست‌های مداخله جویانه آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی ابراز کردند. رویگردانی مردم عراق از توطئه‌های مثلث شوم منطقه، آینده امیدوارکننده‌ای را برای آنها در برخواهد داشت.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    1 0
    به فضل الهی ، آمریکا در عراق و لبنان و ایران شکست خورد. حالا باید به شدت دنبال اشرار اجاره ای و صاحبانشان بود تا تخمگذاری نکنند.
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    1 0
    آفرین به مردم عراق که سرانجام متوجه شدند آمریکا وکشورهای دنبال رو آن دشمن صلح وآرامش عراق هستند
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
      0 0
      آمریکا تا مقتدا صدر همین منتظری و کروبی عراق را دارد غمی ندارد شما به کارتون مشغول باشید
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    1 0
    مومن مقتدا صدر همچنان زنده است ده ها مسلم بن عقیل هم مثل عادل عبدالمهدی ها خواهد افتاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس