کد خبر 1023169
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۰
محمدرضا عارف

رئیس فراکسیون امید گفت؛ تخریب فراکسیون منسوب به اصلاح‌طلبان از درون جبهه اصلاح‌طلبان بی‌سابقه است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

محمدرضا عارف، رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان که در انتخابات آتی مجلس ثبت‌نام نکرده، گفت: تخریب و تضعیف فراکسیون امید و اعضای این فراکسیون، آن هم از درون جریان اصلاحات امری بی‌سابقه بوده است که امیدوارم این تخریب‌ها هدفمند و با انگیزه‌های شخصی نبوده باشد.

بیشتر بخوانید:

ماجرای انصراف «عارف» اصلاحات چیست؟

بازی دوگانه اصلاح‌طلبان با شورای نگهبان

اندیشه پویا: روحانی و عارف میخ‌ها را بر تابوت اصلاح‌طلبان کوبیدند


وی در نشست مشترک با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: بهتر بود جلسات همفکری بین فراکسیون امید و نهادهای اصلاح‌طلبی همچون شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بیشتر برگزار می‌شد تا از نظرات و پیشنهادهای همفکرانمان بهتر استفاده می‌کردیم.


فراکسیون متبوع خود را منشعب از لیست امید در انتخابات مجلس دانست و گفت: تشکیل لیست امید بر اساس رویکرد ائتلافی و راهبرد سلبی یعنی ائتلاف با حامیان دولت و آن هم ائتلاف با حزب اعتدال و توسعه صورت گرفت.


عارف ادامه داد: در مجلس دهم به دنبال تشکیل فراکسیونی با نام فراکسیون اصلاحات بودیم اما برخی پیشنهاد نام امید را برای فراکسیون مطرح کردند که در نهایت نام «امید» برای فراکسیون انتخاب شد. در اولین جلسه مجمع عمومی فراکسیون امید که در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، عده‌ای زیرکانه تعداد اعضای جلسه را به صورت انحرافی و برای اینکه مبنایی شود برای وزن این فراکسیون مطرح کردند و همان عدد هم بعدها مبنایی برای متهم کردن فراکسیون امید به ناکارآمدی شد در حالی که ما در مجلس اکثریت نبودیم.


عارف با این وجود توضیح نداد که چگونه برای ریاست مجلس نامزد شد؟!


وی با اشاره به طرح‌های مورد پیگیری فراکسیون که عمدتاً سیاسی است، خاطرنشان کرد: در طرح‌ها و لوایح مهم تصمیمات فراکسیون عمدتا نتیجه‌بخش بود مانند طرح عفو عمومی، طرح کاهش مجازات اعدام متهمان قاچاقچیان مواد مخدر، طرح کاهش محکومیت مجازات حبس تعزیری، اصلاح قانون جرم سیاسی،تشدید مجازات اسیدپاشی، اخذ تابعیت ایرانی برای فرزندان حاصل از مادر ایرانی و پدر خارجی و همینطور طرح تشکیل اجتماعات اعتراضی.


در این نشست، محمدعلی وکیلی دیگر عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون امید از خودزنی در جریان اصلاح‌طلب گلایه کرد.


عبدالکریم حسین‌زاده عضو فراکسیون نیز طی سخنانی چگونگی تاثیرگذاری فراکسیون امید در اجلاسیه‌های مختلف را تشریح کرد و گفت زمانی‌که در اجلاسیه دوم کاندیدایی برای ریاست مجلس مطرح نکردیم عده‌ای گفتند چرا برای نشان دادن هویت خود کاندیدا معرفی نکردید زمانی هم که در اجلاسیه چهارم کاندیدا معرفی کردیم همان عده انتقاد کردند که چرا برای ریاست مجلس کاندیدا معرفی کردید.


الیاس حضرتی نیز طی سخنانی از تخریب رئیس فراکسیون امید گلایه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حقگو IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    0 0
    برای کسانی که به جبهه نرفتند بد نیست که خود را بالاخره داخل جبهه بدانند و کارت اعزام به جبهه برای خود صادر کنند و بخاطر اینکه از داخل یا خارج از جبهه خود اسیب میبینند برای خودشان کارت جانبازی صادر کنند و طرف مقابل را دشمن بدانند و بر سر دشمن خشم و...را فرو اورند. فقط مشخص نیست فرمانده جبهه انها کیست ؟ مسئول حفاظت اطلاعات انها کیست که این همه جاسوس و منافق در بین نیروهایشان جولان می دهد ؟و...
    • سید IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      1 0
      هنوز مانده تا این قشر را خوب بشناسی! جناب عارف! تا وقت باقی است و دیر نشده ضمن توبه از مماشات و همراهی با اصلاح طلبان تهوع آور، راه خدا و صراط مستقیم را انتخاب کن!
  • حسين DE ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    1 0
    آقاى ژن برتر اگر شما را از دورن ميزنند نگران نباشيد،نيش عقرب نه از ره كين است،ولى آسوده باشيد ازبيرون منظورم خارج از مرزها شماها را(اصلاح طلبان و ليبرالها را)نوازش ميكنند،خودتون هم خيلى خوب ميدونيد،بالاخره درون شماها "ژن برتر"زياده،نگران نباش.
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    1 0
    تازه داره جنس خودی هاتون دستت میاد مستر عارف..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس