کد خبر 1023153
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
برانکو

جلسات متوالی مسئولان باشگاه پرسپولیس برای توافق بر سر پرداخت مطالبات برانکو ایوانکوویچ با این مربی ادامه دارد تا وی را روی نیمکت تیم ملی بنشانند.

به گزارش مشرق، مذاکرات فشرده مهدی خواجه وند و فرامرز دیناروند از باشگاه پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ در زاگرب کرواسی ادامه دارد تا آنها بتوانند سرمربی پیشین پرسپولیس را قبل از حکم کمیته انضباطی فیفا راضی کرده تا از شکایت خود مبنی بر دریافت طلب یک میلیون یورویی اش دست بکشد.

 

جزئیات مذاکره پرسپولیس با برانکو در حالی قرار است فاش نشود که این مربی همچنان نامزد اصلی حضور روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران به عنوان جانشین مارک ویلموتس است.

سفیر برای پرسپولیس وقت گرفت
دکتر صادق سفیر ایران در زاگرب کرواسی پس از اینکه مشکل مالیاتی برانکو ایوانکوویچ را به دلیل عدم پرداخت آن توسط باشگاه پرسپولیس با رایزنی‌های دیپلماتیک حل کرد بار دیگر نقش بسزای خود را در حل مشکلات فدراسیون ایفا کرد. سفیر ایران حدود یک ماه پیش با محمدحسن انصاریفرد مدیرعامل پرسپولیس تماس گرفت و از او خواست تا نمایندگان خود را برای جلسات کاری با برانکو در زمینه رسیدن به توافق لازم در راستای پرداخت مطالبات او در روزهای دوم وسوم دیماه به زاگرب بفرستد.

بیشتر بخوانید:
 

برانکو: خیلی از اظهارات منتسب به من کذب است +عکس

پرسپولیس همچنان تخفیف می‌خواهد
خواجه وند معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس و دیناروند مدیر امور مالی سرخ‌ها پس از دیدار با برانکو از او می‌خواهند تا با توجه به وضعیت اقتصادی موجود در این باشگاه تخفیف قابل ملاحظه‌ای را برای آنها در نظر بگیرد. برانکو قبل از این درخواست تخفیف پنجاه درصدی سرخ‌ها را رد کرده بود اما حالا به نظر می‌رسد تصمیم دارد بخشی از یک میلیون یورو طلب خود و دستیارانش را نادیده بگیرد و به توافق برسد.

۶۵۰ هزار یورو لطفاً!
باشگاه پرسپولیس قصد دارد طلب کادر فنی پیشین خود را از یک میلیون یورو به ۶۵۰ هزار یورو برساند تا بتوانند این پول را از طریق مجاری قانونی در همان قاره اروپا به حساب شخصی برانکو ایوانکوویچ واریز کنند تا تحریم‌های مالی و بانکی آمریکا تاثیری روی این موضوع نگذارد. درخواستی که هنوز مورد موافقت برانکو ایوانکوویچ قرار نگرفته است و این مربی قصد دارد با دستیاران خود جلسه‌ای را برگزار کرده تا با مشورت وکلای خود بتواند به رقم نهایی مورد نظر برسد.

فدراسیون تضمین می‌دهد؛ پرسپولیس تعهد
باشگاه پرسپولیس با توجه به حضور بازیکنان خود در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و همچنین برخی موفقیت‌ها در لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ آسیا نزد فیفا طلبکار است اما به دلیل مشکل در واریز این پول به بانک‌های ایرانی نمی‌تواند آن را دریافت کند.

پرسپولیس در صورت حصول توافق با برانکو ایوانکوویچ قرار است به فدراسیون فوتبال تعهد بدهد که آنها با توجه به آیین نامه‌های مالی موجود در فیفا بتوانند دریافت کرده و به برانکو پرداخت کنند.فدراسیون فوتبال ایران نیز حاضر به تضمین این پول طبق طلبی که پرسپولیس در فیفا دارد گرفته است.

نکته جالب توجه در جلسات مسئولان باشگاه پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ نظارت وزارت ورزش و جوانان روی این موضوع است. مسعود سلطانی فر که پیش از این اعلام کرده بود فدراسیون فوتبال درباره انتخاب سرمربی تیم ملی تصمیم نهایی را می‌گیرد قصد دارد مشکل مالی برانکو را حل کند تا پروفسور کروات به نیمکت تیم ملی نزدیک تر شود.

شروط کاری برانکو مورد موافقت فدراسیون قرار گرفت
صادق سفیر ایران در زاگرب کرواسی دوستی دیرینه ای با برانکو دارد. همین امر باعث شد تا صادق با درخواست وزارت ورزش اقدام به مذاکره با این مربی برای پذیرش مربیگری تیم ملی کند. برانکو در ابتدا می‌خواست تکلیف مارک ویلموتس مشخص شود. فسخ قرارداد مرد بلژیکی با فدراسیون فوتبال باعث ترغیب برانکو شده است تا او شرایط کاری خود را نظیر مدت قرارداد و عدم قول مساعد برای صعود قطعی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اعلام کند. شروطی که مورد موافقت فدراسیون فوتبال نیز قرار گرفته است.

همه چیز برای تیم ملی در گرو توافق سرخ است
دومینوی پرداخت مطالبات برانکو از سوی پرسپولیس نشان می‌دهد که پایان این موضوع در صورت توافق منجر به حضور برانکو روی نیمکت تیم ملی ایران می‌شود. نیمکتی که قرار است پس از تعطیلات کریسمس سال ۲۰۲۰ و در صورت توافقات نهایی مالی به برانکو برسد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس