کیک آلوده

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی در رابطه با قرص‌های مشکوک در کیک های خوراکی گفت: این اقدام بیشتر شبیه به یک عملیات روانی از سوی دشمنان نظام به منظور سیاه نمایی مبنی برناکارآمدی در صنایع داخلی کشور است.

به گزارش مشرق، سرهنگ "صادق رضا دوست" اظهار داشت: روز ۱۳ آبان سال جاری، تصاویری مربوط به جاسازی قرص در محصولات خوراکی بسته بندی شده (کیک های خوراکی؛ در استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و آذربایجان غربی) منتشر و به سرعت در فضای مجازی باز نشر و این امر موجب تشویش اذهان عمومی، نگرانی خانواده ها و جامعه گردید و موضوع سریعا از طریق سازمان های مربوطه  مورد پیگیری قرار گرفت.

وی ادامه داد: این در حالی است که برابر ارزیابی های به دست آمده و اعلام آزمایشگاه مرکزی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا قرص های مکشوفه در کیک ها حالت سمی و ماده ممنوعه نداشته و از نوع هیوسین و هیدروکسی زین بوده که در بوفه های برخی مدارس و فروشگاه های نزدیک به آنها توزیع شده است.

بیشتر بخوانید:

صفر تا صد ماجرای کیک‌های آلوده به قرص

سرنوشت نامعلوم «کیک‌های قرصی»

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی تصریح کرد: تحقیقات نشان می دهد موضوع توزیع کیک های آلوده در کشور سوء استفاده دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از موضوع پیش آمده و یک عملیات روانی و سناریوسازی به منظور سیاه نمایی مبنی برناکارآمدی در نظارت و ضربه زدن به صنایع داخلی کشور است.

سرهنگ رضا دوست عنوان کرد: در فرایند تولید با توجه به اینکه اقلام خوراکی در دمای حرارتی بالا قرار می گیرند، بنابراین امکان قرار دادن قرص در چرخه مراحل تولید نبوده و در صورت این کار قرص یا هر داروی دیگری با مواد خوراکی محلول گشته و قابل رویت نیست. از طرفی تاکنون هیچ گونه مورد مشکوکی دال بر آلوده بودن کیک ها در خط تولید مراکز تولیدی و کارخانجات بدست نیامده و شواهد و قرائن نشان دهنده دخالت عوامل انسانی در چرخه عرضه و توزیع است.

وی تاکید کرد: در این راستا نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شناسایی عاملان و مسببین اتفاق پیش آمده در استان های کشور را با همکاری دستگاه قضائی و سایر سازمان های ذیربط در دستور کار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    2 0
    از اول معلوم بود
  • حق CZ ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    0 0
    هیچ کارخانه ای خودش رو با اینکار بدنام نمیکنه.از اول معلوم بود این یک دروغ وجنگ اقتصادی برای بعضی از کارخانه هاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس