کد خبر 1023098
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
داعش

یک روزنامه انگلیسی گزارشی درباره سرکرده جدید داعش، که فرماندهی این گروه تروریستی را چند روز پس از کشته شدن البغدادی طی حمله هوایی آمریکا در اکتبر، بر عهده گرفت منتشر کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه دیلی میل نوشت، گروه داعش جانشین «ابوبکر البغدادی» به عنوان رهبر ارشد این گروه تروریستی را اعلام کرده ولی هویت واقعی «ابو ابراهیم الهاشمی القریشی» همچنان مبهم است و این گروه همچنان استراتژی سازمان‌یافته خود را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید:

یکی از سرکرده‌های داعش در الانبار عراق بازداشت شد

این روزنامه به نقل از «هشام الهاشمی» کارشناس امنیتی نوشته است: «چیز زیادی درباره جانشین البغدادی نمی‌دانیم مگر این‌که الهاشمی القریشی قاضی داعش است و ریاست کمیته شریعت اسلامی را بر عهده دارد. ولی ابهاماتی درباره این مرد وجود دارد. برخی پیشنهاد می‌دهند که این گروه اسم جانشین البغدادی را اعلام کرده است تا این تصور را ایجاد کند که آن آماده تعامل با اتفاقات است.»

«ژان پیر فیلیو» متخصص در امور منطقه عربی در دانشگاه علوم سیاسی پاریس به این روزنامه گفته است: «این سازمان از قتل ناگهانی البغدادی شگفت‌زده شده است.»

وی تصریح کرد: «از آن زمان، هویت جانشین البغدادی را اعلام کرده است ولی ما نمی‌دانیم که آیا او واقعا وجود دارد یا اینکه این نام به عنوان یک دام مطرح شده است. در حالی‌که روند تعیین جانشین واقعی در سوریه و عراق در حال انجام است.»

پس از آنکه ابوبکر البغدادی در پی حمله نیروهای آمریکا به پناهگاهش کشته شد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که جانشین وی را می‌شناسد اما دو مقام بلندپایه آمریکایی کمی بعد درباره فردی «کاملاً ناشناس» سخن گفتند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس