کد خبر 1023029
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
میدان نفتی

مدیر اکتشافات شرکت ملی نفت ایران از شناسایی و رونمایی از میدان نفتی جدید تا پایان امسال در خوزستان خبر داد.

به گزارش مشرق، سید صالح هندی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حوزه نفت‌خیز کشور به 12 طرح اجرایی تقسیم‌ شده است، اظهار داشت: احتمال کشف نفت و گاز در این 12 طرح وجود دارد که از این تعداد طرح، پنج طرح در اولویت اجرا و هفت طرح دیگر در حال مطالعه و تحقیقات است.

مدیر اکتشافات شرکت ملی نفت ایران خاطرنشان کرد: میدان گازی در منطقه فارس و دومین مخزن بزرگ نفتی در تاریخ صنعت نفت در خوزستان طی یک ماه گذشته کشف شده که در حال حاضر مطالعات و تحقیقات در این زمینه در حال انجام است.

بیشتر بخوانید:

هندی عنوان کرد: براساس تحقیقات و گزارش‌های انجام‌شده محل میدان نفتی دیگری مشابه همین میدان نفتی (نام‌آوران) تا پایان سال در منطقه خوزستان شناسایی می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران تا 100 سال آینده نفت و گاز دارد از اختصاص و هزینه اعتباری بالغ‌بر 20 هزار میلیارد ریال در طول هرسال برای اکتشافات حفر چاه‌ها در دریا، خشکی و لرزه‌نگاری ژئوفیزیکی خبر داد.

مدیر اکتشافات شرکت ملی نفت ایران برای امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه دامغان به این شهرستان سفرکرده است.

موضوع این تفاهم‌نامه طرح‌های پژوهشی، دانشجویی و کاربردی با موضوع تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی و مطالعات است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    19 1
    اینها از پیامدهای مبارک استیضاح زنگنه است که رو میشود ببین برکنار بشه چه اتفاقات بهتری می افته
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    0 0
    باتوجه به تحریم ایران بهترین گزینه در حال حاضر توسعه سریع پالایشگاهها و تبدیل نفت خام به بنزین و گازوییل و سایر فرآورده ها و ایجاد بازارچه های مرزی و فروش آنها در این بازارچه ها و مناطق آزاد به دلار می باشد و افزایش ذخایر ارزی می باشد و بهترین منبع مالی آن نیز پولهای سرگردان دست مردم و نقدینگی می باشد که دولت می تواند با دادن سود بیشتر وتضمین شده آنها را جذب ودر این کار سرمایه گذاری نماید که بهترین راه درآمد زایی دولت این کار است نه گران کردن بنزین و کسب درآمد به قیمت تورم و گرانی و فشار بر مردم کاش یکی این موضوع را به گوش دولت می رسانید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس