کد خبر 1022983
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
پهپاد

چین پهپادی با سوخت الکل و قابلیت 12 ساعت پرواز پیوسته ساخته است

به گزارش مشرق به نقل از کانال تلگرامی چین امروز، دانشمندان چینی پهپاد  آزمایشی به نام FY-36 را به پرواز درآورده‌اند که مهم‌ترین ویژگی آن استفاده از موتوری با سوخت متانول، یعنی ساده‌ترین الکل، است که با هر بار سوخت‌گیری می‌تواند تا حدود 12 ساعت در آسمان بماند. برای مقایسه اکثر پهپاد های مدرنی که از موتورهای لیتیومی استفاده می‌کنند نهایتاً تا یک ساعت و نیم قادر به پرواز بی‌وقفه هستند.

این پرنده که مشترکاً توسط Feye UAV Technology، مؤسسه فیزیک-شیمی دالیان و آکادمی علوم چین ساخته شده، 15 کیلوگرم وزن و چهار ملخ دارد و می‌تواند تا 90 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

پهپاد FY-36 می‌تواند تا سه کیلوگرم بار حمل کند، اما هدف اصلی از طراحی آن انجام عملیات‌هایی مانند نظارت بر خطوط جریان برق، امداد و نجات، نقشه‌برداری و جمع‌آوری اطلاعات نظامی است.

اواخر ماه اکتبر امسال، کمپانی هوافضای Rainbow UAV Technology چین نیز از پرواز آزمایشی و موفقیت‌آمیز پهپادی به نام Rainbow-4، مجهز به قابلیت‌های الکترونیکی ارتقایافته و کنترل ماهواره‌ای، خبر داده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    31 36
    قدرت تمدنی ایالات متحده آمریکا روز به روز در حال کاهش و به سمت پایان خودشه و در مسیر ضعف و افوله. و قدرتهای تمدنی دیگه در حال ظهور هستن که مهمترین اونها در آینده "تمدن نوین اسلامی" هست که مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان جوان مژده داد که هسته های اون در حال شکلگیری هست
    • علی IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      4 8
      ان شاءالله وعده الهیست
  • رضا IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    4 5
    مگه نميگيد ايران هم لبه تكنولوژيه ؟! خب شما هم بسازيد اگه راست ميگيد
    • هامان IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
      0 0
      از دیدگاه کلان ن م ماطیف گسترده ای از انواع گونه ها رو در نوع طراحی بدنه ماموریت مداومت پروازی و...روطراحی کرده.شمامشکل بینایی داری.چندی پیش پلیکان دوباهمین مکانیزم پرواز طراحی شد.نوع بال پرنده هم که در انواع اندازه ها ونقش وماموریتم طراحی شده.اگرمنظور پیشران باچنین سوختی هست که هر ارتشی باتوجه به اولویتهای خودش و کمبودهاوتوانمدیهابه سمت وسویی میره که اولویتش هست.ارتش و ن م ماباتوجه به کمی بودجه و اولویتهاش بسمت دیگه ای میره. مطمئناًباتوجه به ذخایرسرشارانرژی ساخت پیشرانی بااین سوخت اولویت کشورماو ن م اون نیست پن چین که کشوری واردکننده ی انرژیهای فسیلیست براش میصرفه بسمت چنین پیشرانهایی بره.اولویت ماباتوجه به بودجه ی پایین تحقیقاتی جاهای دیگست. احتمالاًشماجزوکارشناسان تلگرامی واینستا گرامی هستیدکه باعضویت در چندکانال تلگرامی ونشستن پای شبکه های ماهواره ای ودنبال کردن چند سرنتیپیتی مدرک کارشناسی گرفتید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس