کد خبر 1022794
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
اردوغان و پوتین

یک هیأت ترکیه‌ای که به مسکو سفر کرده، امروز با مقام‌های روسی درباره وضعیت منطقه «ادلب» سوریه رایزنی کرده است.

به گزارش مشرق، روز دوشنبه (امروز) هیأتی از طرف دولت ترکیه ضمن سفر به مسکو، با طرف روسی در مورد وضعیت منطقه «ادلب» سوریه رایزنی کرده است. 

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، امروز همزمان با سفر این هیأت به مسکو، «مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه هم تلفنی با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت‌وگو کرده است. در این تماس، طرفین در مورد ادلب و چشم‌انداز حل و فصل بحران در سوریه بحث کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارتش سوریه نقاط جدیدی را در ادلب آزاد کرد +نقشه

ادلب تنها منطقه بزرگ سوریه است که همچنان تحت کنترل گروه‌های تروریستی قرار دارد و ارتش سوریه با پشتیبانی متحدان خود در تلاش برای بازپس‌گیری این منطقه است. «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه که از گروه‌های مستقر در این منطقه حمایت می‌کند، دیروز گفت هر تلاش بتواند انجام می‌دهد تا عملیات آزادسازی ادلب را متوقف کند.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع مطلع گزارش داده است که در سفر هیأت ترکیه‌ای به مسکو، در مورد احتمال استقرار نیروهای نظامی ترکیه‌ای در لیبی هم رایزنی شده است. ترکیه در مناقشه لیبی از دولت «فایز سراج» که در طرابلس مستقر است حمایت می‌کند، در حالی که گفته می‌شود روسیه حامی «خلیفه حفتر» ژنرال سابق ارتش لیبی است که اکنون در تلاش است تا طرابلس را به کنترل خود درآورد.

اردوغان دیروز گفت برای حمایت از دولت سراج، حاضر است به لیبی نیروی زمینی، هوایی و دریایی اعزام کند.

به نوشته اینترفکس، در گفت‌وگوی امروز چاووش اغلو و لاوروف هم درباره لیبی رایزنی شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس