پرچم ترکیه

دولت ترکیه ساعاتی پس از صدور احکام قضایی دادستانی عربستان سعودی در رابطه با اعدام پنج نفر به اتهام ایفای نقش در قتل خاشقچی، گفت که این حکم نه ترکیه و نه جامعه جهانی را متقاعد نمی‌کند.

به گزارش مشرق، دولت ترکیه روز دوشنبه ضمن رد حکم اعدام دادستان سعودی برای پنج نفر در خصوص پرونده قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد آل سعود، آن را بسیار دور از انتظارات خود و انتظارات جامعه بین‌الملل خواند.

دادستانی عربستان سعودی امروز (دوشنبه) در یک کنفرانس خبری در خصوص آخرین مراحل پرونده عاملان قتل «جمال خاشقچی» گفت که تاکنون احکام اولیه ۱۱ نفر صادر شده که پنج نفرشان به اعدام محکوم شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

عدالت کور بود، احکام صادر شد، خون خاشقجی پایمال

استقبال آمریکا از بی‌عدالتی در قبال خاشقجی

ساعاتی بعد از صدور این حکم، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای گفت که احکام صادره دادستانی سعودی علیه عاملان قتل خاشقجی، با تحقیقات قضایی صورت گرفته توسط ترکیه فاصله زیادی دارد و به هیچ وجه انتظارات آنکارا و جامعه جهانی را برآورده نمی‌کند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «الجزیره»، در این بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: «بار دیگر از عربستان می‌خواهیم که در خصوص پرونده قتل خاشقچی با دستگاه قضایی ترکیه همکاری کند».

خاشقچی، ستون‌نویس روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۱۸ (۱۰ مهر ۱۳۹۷) پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، به طرز فجیعی کشته و بدنش تکه تکه شد. پس از این قتل و اثبات دست داشتن مقامات سعودی در این ترور، بحران دیپلماتیک و سیاسی وسیعی برای دولت سعودی و شخص «محمد بن سلمان» به وجود آمد.

«اگنس کالامارد»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد اعدام‌های خودسرانه، بارها در گزارش‌های خود «محمد بن سلمان» را به دست داشتن در این قتل متهم کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس