علی ربیعی

علی ربیعی سخنگوی دولت، از وزیر اقتصاد خواست به همه ذیحسابان دستگاههای دولتی دستور دهد هرگونه پرداخت پول به صدا و سیما پس از طی مراحل خاص و تایید اولویت ها، از سوی کارگروهی به ریاست خودش باشد.

سرویس سیاست مشرق، اگرچه گروگان گرفته شدن بودجه و هزینه‌ های جاری صدا وسیما موضوع جدیدی محسوب نمی شود و اکثر دولتها، تلاش داشته اند به نوعی با اهرم بودجه، رسانه ملی را به سمت و سوی علائق و سیاست های خود بکشانند اما پس از پخش سریال مشهور و پربیننده «گاندو» که اتفاقا بر اساس مستندات یک پرونده امنیتی ساخته شده، این چالش شکل دیگری به خود گرفت و رسما عدم تامین و اختصاص بودجه صدا و سیما، تبدیل به عاملی برای تنبیه منتشرکنندگان ابعاد جدیدی از یک موضوع مهم و ملی شد.

البته در زمان پخش این سریال، خبرهای مختلفی درباره حمله لفظی برخی اعضای دولت به پخش سریال گاندو از تلویزیون منتشر می شد اما گروگان گرفتن بودجه سازمان صدا و سیما از جانب مسئولان اجرایی آن هم به خاطر تولید و پخش یک سریال و عملا اجرای تحریم‌ های مالی نسبت به رسانه ملی رویکرد تلخی بود که افرادی مانند سیداحسان قاضی‌زاده‌ هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی و حسینعلی حاجی‌دلیگانی دیگر نماینده و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس آنرا افشا کرده و در خصوص ایجاد چنین رویه ای هشدار دادند. در واقع ضرباهنگ و سرآغاز این با انتشار یک توئیت در فضای مجازی از سوی یک نماینده مجلس شکل جدی‌تری به خود گرفت.

قاضی‌زاده‌هاشمی تیرماه امسال در توئیترش خبر داد که: «مطلع شدم دولت به دلیل پخش سریال گاندو کل بودجه سه ماهه دوم صدا و سیما را صفر کرده است. ضمن پیگیری جدی این مسئله در شورای نظارت [بر صدا و سیما]، آیا رئیس‌جمهور هنوز هم می‌تواند بگوید «پناه می‌برم به خدا از بستن دهان منتقدین؟»

اما پس از اینکه خبر قطع بودجه صداوسیما دست به دست در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب چرخید و فراگیر شد، طبق معمول علی ربیعی سخنگوی دولت ورود پیدا کرد و در واکنش توئیتری که به یک رویه مقبول میان سیاستمداران تبدیل شده، نوشت: «دولت، بودجه ⁧رسانه ملی⁩ را با همه‌ محدودیت‌های خود فراهم می‌کند و هرگز حقوق و دستمزد کارکنان خدوم و زحمت‌کش این دستگاه مهم را فدای سوءگیری‌های معدودی نمی‌کند». هرچند این توییت، از سوی برخی رسانه ها به عنوان تکذیب خبر اعلام شده توسط یک نماینده مهم مجلس مطرح شد اما تکیه ربیعی روی موضوع حقوق و دستمزد کارمندان صدا و سیما و نه بودجه این سازمان (که موضوعی فراتر از حقوق و مزایای کارمندان است) و انتشار نامه دبیر وقت هیات دولت، نشان داد دولت همه ماجرا را تعریف نکرده است.

دستور رییس جمهور که دبیر هیات دولت به نوبخت ابلاغ کرد

در نامه‌ 19 تیرماه که از سوی حاجی میرزایی دبیر وقت هیات دولت خطاب به نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه نوشته و ارسال شده، صراحتا تاکید شده است که «طبق دستور ریاست محترم جمهوری ... سازمان برنامه و بودجه کشور، اعتبارات سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را پس از تأیید دو نماینده رئیس‌جمهور در شورای نظارت سازمان یادشده تخصیص دهد».

دولت دو نماینده در شورای نظارت سازمان صداوسیما داشت که حسام‌الدین آشنا و علی جنتی نمایندگان دولت در این شورا محسوب می شدند و با دستور فوق، رسانه ملی زمانی از بودجه بهره‌ مند می‌شود که این دو نفر عملکرد رسانه ملی را تأیید کنند در غیر اینصورت بودجه‌ای عاید آن نخواهد شد و بنابراین با استناد به مواضع حسام‌الدین آشنا درباره اقدامات صدا و سیما بخصوص در مواردی چون ساخت و پخش سریال گاندو، بعید بود که پس از ماجرای این سریال، روی خوش به صداوسیما نشان دهد!

البته همان زمان نیز با انتشار این سند، کارشناسان حقوقی متذکر شدند «با توجه به اینکه بر اساس اصل ۱۷۵ قانون اساسی، صداوسیما تحت نظارت شورایی مرکب از نمایندگان سه قوه فعالیت می‌کند، اینکه رئیس‌جمهور پرداخت بودجه صداوسیما را مشروط به تأیید نمایندگان خود در شورای نظارت کند و نمایندگان دو قوه دیگر را از این اقدام نظارتی حذف کند، قانون اساسی را زیر پا گذاشته است».

اما این موضوع اگرچه در ماههای اخیر از سوی رسانه ها به دست فراموشی سپرده شده اما هنوز برای دولت یک امر حیاتی است چراکه این بار علی ربیعی دستیار رییس جمهور و سخنگوی دولت در نامه ای به دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، با اشاره به مصوبه سوم مهرماه امسال دولت، مواردی را در خصوص پرداخت پول به صدا و سیما متذکر شده است. طبق این مصوبه شماره 83004 کابینه، به منظور تعیین ساز و کار اجرایی پرداخت 1 درصد اعتبارات هزینه‌ای دستگاهها به صدا و سیما جهت فرهنگ ‌سازی، آگاهی ‌بخشی و اطلاع ‌رسانی و نظارت بر اجرای آن، کارگروهی متشکل از چند عضو دولتی و 2 نماینده صدا و سیما تشکیل می شود.

لذا ربیعی در این ابلاغیه از دژپسند خواسته است هرگونه انعقاد قرارداد توسط دستگاههای دولتی با صدا و سیما برای تولید برنامه منوط به تایید اولویت های محتوایی از سوی کارگروه مذکور و پرداخت ها منحصرا در چارچوب آیین نامه مصوب دولت باشد. سخنگوی دولت بر این اساس، از وزیر اقتصاد خواسته به همه ذیحسابان دستگاههای دولتی دستور دهد هرگونه پرداخت پول در این قالب را پس از طی مراحل قانونی و تایید اولویت های برنامه سازی از سوی کارگروه فوق به ریاست خود انجام دهد و ارائه گزارش اقدامات بعدی به شورای اطلاع رسانی دولت را مد نظر داشته باشد.

رونوشتی از این نامه سخنگوی دولت به معاون اول رییس جمهور، رییس دفتر رییس جمهور و دبیر شورای اطلاع رسانی دولت برای اقدامات بعدی، ارسال شده تا مشخص شود دولت در ماهها و 1 سال و نیم پیش رو، برنامه خاصی را برای ایجاد یک گلوگاه و ساختار ویژه جهت پرداخت اعتبار به رسانه ملی مد نظر دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 50
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    57 3
    پس کی صداوسیما مستقل و ملی میشه!؟
    • سید IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      16 40
      نکند منظورت از مستقل و ملی یعنی چیزی است در حد شبکه من و تو و ایران اینترنشنال و بی بی سی فارسی و .......
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      16 15
      خوب بود چنین واکنش هایی را در مقابل خروج کدخدا از برجام و انفعال اروپا هم نشان میدادند . در برخورد با داخلی ها گزنه میشوند و در مقابل خارجی ها ، چغندر هستن .
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      21 5
      هر وقت هواپیمایی ملی ایران "هما" دوباره با همین نام خطاب شد!!!!
    • به IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴ IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      2 2
      یعنی آن زمان صدا و سیما مستقل بوده؟
  • CIA US ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    جوجه بسيجي هاي گاندو كجا و مأموران بلند پايه آژانس اطلاعات مركزي آمريكا كجا .
    • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      78 16
      گنده لاتشون پمپئو بود که واسه حاج قاسم نامه میفرستاد تو عراق؟ :))
    • محسن IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      52 20
      فعلا که همین جوجه بسیجی ها به زعم شما،چهل ساله جلوی آمریکا و کشور های مستکبر ایستادند.
    • هادی ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      48 12
      آب بریز همون جایی که میسوزه . کره یابوی امریکایی
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      39 14
      اونقدر احمقی که اسمت رو سی ای ای گذاشتی برو سیا که خیلی وقته حضوری دم نجونبوندی براشون
    • عبدالله IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      43 19
      همين بسيجي‌ها يك جاسوس كاركشته آمريكا را رهگيري و دستگير كرده بودند. براي درك اهميت اين جاسوس كافيه مطالعه بفرمائيد تا بدانيد كه آمريكا چه امتيازات بزرگي به ايران داد تا اون‌و پس بگيره.
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      32 6
      اگر جوجه ایم، چرا تمام اروپا و آمریکا و عربهای عیاش ، برای مقابله با یه مشت جوجه بسیجی به خط شده اند؟ البته به اضافه منافقین در به در و کل ضدانقلاب و خائنین داخلی. نه عزیز جان، آمریکا مجبور به ترک منطقه است. زودتر بجنبد به نفع جان سربازان هالیوودی اش است.
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      33 17
      حق داری درد بکشی داداش ! وقتی جیسون رضائیان لو رفت .همونی که به اربابهای امریکائیش گرا داد که ایران به دلیل تولید داخلی ونیز ذخایر ارزی وطلا ،از پس تحریمها بر میآید.این شد که دستهای داخلی اربابش شروع کرد به بر باد اون ذخایر ارز وطلا ونیز تعطیل کردن واحدهای تولیدی به اسم خصوصی سازی وبا افزایش وحشتناک واردات در حد سنگ پا وکود انسانی و......
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      48 12
      تحت سایه شیطان بزرگ زندگ کن گرامی ! ولینعمتت برای آزادی جیسون 1.5 میلیارد دلار ریخت توی گونی وتحویلمون داد ولی برای برجام دلاری به ایران نداد! ببین چه شاه کلیدی بوده این خائن پست.
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      18 13
      فعلا این جوجه بسیجیا رفتن تا مدلیترانه و اون ماموران بلند پایه با هفت ترلیون دلار خرج منطقه رو بافضاحت ترک کردن والان هواپیمایش.ن باچراغ خاموش وارد منطقه میشند.البته می‌دونم تو هم با ما هم نظری ولی برا گرم کردن این حرف رو گفتی
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    24 35
    تلویزیون اگه دست من بود، کلا خصوصی اعلام میکردم مثل بقیه بنگاه ها. در حال حاضر عملا خصوصی شده، اما از بودجه عمومی ارتزاق میکنه.
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    2 0
    انچه تو میبینی ان چنان به نماند
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    24 24
    بهتر نیست در حکومت مستضعفین و این شرایط تحریمی چند هزار میلیارد بودجه صدا و سیما خرج نان مردم بشه؟
  • FR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    18 25
    پول بدن به صداسیما بعد اونام میلیاردی بدن به مهران مدیری و باقس سلبریتیها؟ مشرق جایی که به نفعش باشه از سلبریتیها و سلبریتی پرستی صداسیما دفاع میکنه؟
  • AT ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    22 1
    بودجه سالیانه صدا و سیما چقدره؟
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      9 2
      نصف جیره شما مزدور محترم
  • IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    19 22
    حتما یک جای کارشون غیرقاونی هست. صدا و سیما باید به قانون برای خراب کردن این حلبی آباد دولت مراجعه کنه. دولت روحانی همون هست که داعش پیام ویدیویی داد که به اون رای بدید. امریکا، اجرای قوانین کاتسا رو بخاطر نگرانی از تاثیر منفی به رای روحانی به تعویق انداخت و انگلیس از هر فرصتی برای حمایت ازش استفاده کرد. این دولت حسن روحانی هست. کسی که خواستار انحلال ارتش بود و شهید چمران سد راهش شد. اسناد ویدئویی اون موجود هست.
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    7 28
    صداو سیما دربرنامه های سیاسی خود باید تجدید نظر کند بعضی مواقع ،در انتقادها سیاه نمایی میشود،وهرچند که درمطبوعات داخلی علیه یکدیگر موج میزند،هم زدایی به جای هم افزایی ترویج میشود
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    41 15
    هر سریال آب دوغ خیاری که درست شده ده‌ها بار از شبکه‌های مختلف پخش شده... چرا گاندو که یک سریال قوی و فاخر است مجددا پخش نمی‌شود؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    14 11
    از سایت مشرق بعیده که فریب این خبرهارو بخوره والله علی عسکری رییس صداوسیما واکثر معاوناش ازخودشونن و وابسته کامل به خانواده هاشمی ها هرچی بدبختی از برجام وخیانتهای این دولت می کشیم دراصل ازصداوسیماست.مشرق نترس واین پیام را بعد 6سال زجربذار اینا خودشونم قبول دارند که حافظ منافع دولتند.و 6ساله یه برنامه انتقادی ازخانواده هاشمی ها پخش نکردند.شما نگران نباش وگول این دعوازرگریهاشونم نخور بنویس بذار صداوسبما عوض بشه.
  • محمد IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    22 9
    این دولت امید واصلاح طلب‌‌ نمیخواهند مردم حقیقت رابفهمند.. مردم را نامحرم میدانند. انشاءالله مردم بىيشتر اينهارا بشناسند.
  • علی IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    14 14
    صدا و سیما باید مستقل از دولت باشه. اینا خیلی ...تر از این حرفا هستن که مثل مرد پول صداسیما رو مثل بچه آدم بدن.
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    3 4
    چرا پول ماليات كه ميديم بايد بره تو جيب صدا و سيما كه اونم ميليارد ميليارد بده به مديري ،رشيد پور و گلزار،صدا و سيما كه اصلا نبايد از بودجه دولت استفاده كنه،
  • مجید IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    4 11
    مردم از عملکرد دولت ناراضی هستند حالا به صدا و سیما پول بدهند یا ندهند .ناتوانی و بی تدبیر ی دولت برای همه مشخص است
  • ایرانی IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    6 1
    دولت فقط انتقادی را تحمل می کند که از مخالفینش باشد نه انتقاد از خودش.
  • علی IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    3 2
    در شرایط کنونی کشور تنها سیمای جمهوری اسلامی است که صدای منتقدان را در کنار صدای دولتمردان منعکس میکند حالا اگر دولت میخواهد صدای مردم به گوش مسئولین نرسد و خفقان برکشور حاکم کند ایا میتواند مسئولیت تبعات اجتماعی آن را بپذیرد ؟ در حال حاضر نیز نگاه بخشی از مردم بخصوص بخشی از جوانان در مورد اخبار و اتفاقات کشور به رسانه های خارجی است حال اگر این روزنه داخلی نیز بسته شود آنوقت چه بلایی برسر امنیت می کشور خواهد آمد نگاهی کنید به رسانه سعودی که فقط مجیز گوی حکام سعودی است و هیچ خبری از وضعیت مردم کشورش پخش نمیکند آنوقت چه فرقی بین این دونظام در اذهان مردم شکل خواهد گرفت مردمی که با دادن خون و مال خویش این نظام را برپاکردند باید توسط یک دولت حقوقشان پایمال شده و نامحرم خطاب شوند علاوه بردروغ و توهین به منتقدان حالا نوبت سانسور هر گونه انتقاد از دولت و بستن صدای مردم است اگر چه ریخت و پاش در ساخت سریالها نیزجای سوال دارد اما نه آنچه که باعث افزایش بصیرت مردم میشود دولت میخواهد در کمال بی اطلاعی مردم به خواسته های دشمن تن داده و منویات آنها را بدون کم و کاست اجرا کند همین و بس
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    18 0
    ربیعی که خودش حاج عباد اطلاعات بوده مشکلی نباید باشه اینجوری
  • ناشناس IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    14 3
    اخه رسانه میلی چی تولید میکنه وه بودجه بخواد..
  • رضا IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    16 15
    این صدا و سیمای «میلی» (با تکید بر «ی») ارزش خرج کردن نداره. پول رو پخش کنن بین مردم نیازمند خیلی سودش بیشتره.
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      5 21
      به نظر شماها هم از میلی بودن به نفع خودتون بدتون نمیاد
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      3 2
      فعلا که اینا دارن با فشار دادن گلوی صدا وسیما راه میلی شدن آن و غش کردنش به سمت دولت فشل بنفش را باز میکنند .
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    7 13
    چرا عناصری مثل اقایان پروفوسور اشنا و دکتر ربیعی بیشتر از دیگران نسبت به پخش " گاندو" هراس دارند و عصبانی هستند ؟! پروژه گاندو چه ربطی به شخصیت و جایگاه و عملکرد این دو نفر دارد ؟
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    5 0
    این دولت عملکردش همینه ادعای آزادی بیان ولی درعمل جوردیگری عمل می کند.
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    2 0
    چقدر خوب است که بودجه صداوسیما از محلی غیر دولتی تعریف و تهیه شود.
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    3 0
    آیا رئیس‌جمهور هنوز هم می‌تواند بگوید «پناه می‌برم به خدا از بستن دهان منتقدین؟» صدا و سیما را منتقد دانستن اوج بی انصافی و بی اطلاعی است آقای قاضی زاده، صدا و سیما را باید به شبکه های معارض خارجی مقایسه کرد با این تفاوت که آنها نظام را هدف گرفته اند و صدا و سیمای ما دولت روحانی را،
  • محمد IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    2 0
    من پنجاه سال است دارم اسلام میخوانم ؛ بگذار خلاصه اش را برایت بگویم: واجباتت را انجام بده ، بجای مستحبات تا میتوانی به کار مردم برس... اگر قیامت کسی از تو سؤال کرد ، بگو فاضل گفته بود... "حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی رحمة الله علیه"
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    3 1
    ایکاش صداو سیمائی اعمال دیگر ذلت طلبارو درغالب هنر وطنز بیشتر فاش کنه وبعد ازمردم کمک بطلبه .تا ببینی مردم چن برابربودجه دولتی بهش کمک میکنن
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      2 1
      دست من بود یه فراخوان عمومی می دادم، می گفتم می خواییم گاندو دو رو بسازیم، دولت نمی ذاره، کمک کنین تا دو رو هم تموم کنیم :)))))))
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    0 2
    مکالمه بین دولت و صداوسیما : من پولتو میدم، بعدش تو میایی علیه من سریال میسازی ؟!!!!
  • حسین اقا IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    1 1
    این کار رئیس جمهور بر خلاف قانون اساسیه.وقتی رئیس جمهور مملکت که سوگند وفاداری و نگهبانی از قانون اساسی خورده به خودش و همکاراش این اجازه را میده که خلاف ان عمل کنند .. از دیگران چه توقعی دارید.. این رفتار شایسته رئیس جمهور و تیم اقتصادی و سخنگوی دولتی که مدعی ازادی بیان و حمایت از حقوق شهروندی را در کوس کرنا کرده است بسیار بعید و زننده میباشد.... بهتر است تا بقول عوام کار بیخ پیدا نکرده است . از خیر اجرای این مصوبه بو دار بگذرد....
  • مهدی IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    2 1
    چقدر این افساد طلبان و طرفداران دولت روحانی پررو هستند شما ها که طرفداران رقص و موسیقی و ابتذال بودید برای مملکت چه کردین که به نیروها مخلص بسیجی توهین میکنید خاک برسرتان طرفداران شما و الگوها شما مشتی خاین وسلبریتی بیش نیستن هرچقدر طرفدار اشرافیت بودین بس است فکر عامه ملت باشین باعث وبانی این تورم و گرانی وفقر شماهها بودین به ریاست دولت که 4سال سرکارتان گذاشت بخاط تعصب عصر حجری دوباره رایی دادین تاکی باید خواب باشین حالا از این همه سلبریتی و هنرمندان شما فقط به اقای مهران مدیری و عمو پورنگ که طنز انتقادی داشتن گیر میدین بسوزین که حقتون است ...
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    5 2
    امریکا از ما عصبانی باش و از عصبانیت بمیر ...
  • NL ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    0 0
    بودجه صدا و سیما و قوه قضاییه باید از دولت مستقل بشه تا دولت ها نتوانند از طریق بودجه بر صدا و سیما و قوه قضاییه فشار وارد کنن
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
    0 0
    یه نفر هم که کار شجاعانه کرد دستگیرش کردن باید دستش را بوس میکردن به خاطر ساخت این مستند این مافیاها میخوان مملکت را بفروشن به غربزده ها و ضد ولایت فقیه ها و ضد اسلامها تا همه چیز بیفته دست اونها و پدر مردم واسلام و تولید را دربیارن آقای انصاری دمت گرم که این مستند را ساختی من به عنوان یک نفر از 85 ملیون نفر ایران دست شما را میبوسم به خاطر این کار بزرگ و شجاعانه و عالمانه خدا با شماست و حق باشماست انشاالله هزارتا هزارتا از این مستندهایی که مافیاها را لو میدن بسازیم
  • سربدار IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
    1 0
    امام خمینی(ره):همه غرب زدگیها ظلمت است اینهایی که توجهشون به غرب است توجهشون به اجانب است قبله شان غرب است رو به غرب توجه دارند اینها در ظلمات فرو رفته اند اولیاءشان طاغوت است ملتهای شرقی که به واسطه تبلیغات داخل و خارج بواسطه تعلیمات عمال داخلی و خارجی رو به غرب آورده اند وقبله آمال شان به غرب است خودشان را باخته اند و نمی شناسند خودشان را معاصر و مفاخر خودشان را گم کرده اند خودشان را باخته اند و گم کرده اند و به جای آنها یک مغز غربی نشسته است اینها اولیاءشان طاغوت است و از نور به ظلمات وارد شده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس