12.jpg

نیروهای عراقی پس از ۵ حمله سنگین تروریست های داعش، عملیات گسترده ای را در مساحت ۷۵۰ کیلومتر مربعی برای پاکسازی منطقه «الحضر» آغاز کردند.

به گزارش مشرق، رزمندگان تیپ های « ۲۴ و ۴۴»، هنگ « ۲۰» و یگان مهندسی بسیج مردمی با همکاری نیروهای زمینی و هوایی ارتش عراق عملیات بزرگی را در منطقه «الحضر» در جنوب شرق استان نینوا آغاز کردند.

عملیات رزمندگان بسیج مردمی و نیروهای ارتش عراق پس از دریافت اطلاعات دقیق و با نام «علی ولی الله» برای شناسایی هسته های پنهان گروهک تروریستی داعش و کشف مقرها و انبارهای سلاح آنان در منطقه «الحضر» شروع شد.

بیشتر بخوانید:

سقوط یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های گروهک‌های تروریستی در جنوب شرق استان ادلب/ محاصره نیروهای ارتش ترکیه در ایستگاه مراقبتی «صرمان» + نقشه میدانی و عکس

براساس اطلاعات به دست آمده، عملیات نیروهای عراقی علیه مواضع عناصر مخفی داعش از حدفاصل جنوب منطقه «الحضر» تا منطقه «وادی الثرثار» و پل «ام العقارب» در حومه جنوب شهر موصل از ۳ محور امتداد دارد.

به گفته منابع میدانی، دامنه ای که نیروهای بسیج مردمی برای پاکسازی مناطق آلوده در جنوب منطقه «الحضر» و حومه جنوبی شهر موصل در این عملیات پیش بینی کرده اند حدود ۷۵۰ کیلومتر مربع است.

نیروهای عراقی در گام نخست در جریان جست و جوی منطقه به منطقه در محورهای عملیات موفق شدند یک مقر مخفی گروهک تروریستی داعش و ۵ تونل را در منطقه «وادی الثرثار» کشف و شناسایی کنند.

اگر عملیات نیروهای عراقی با موفقیت به پایان برسد، مناطق آلوده در حدفاصل منطقه الحضر و حومه جنوبی شهر موصل امن می شوند و با استقرار رزمندگان بسیج مردمی، مسیر تردد تروریست های داعش از غرب به شرق استان نینوا تا حدود زیادی مسدود می شود.

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست های داعش شنبه شب (سی ام آذرماه) هم خود را برای حمله سنگین به مواضع نیروهای عراقی در منطقه «الحضر» آماده می کردند اما تحرکات آنان به طور کامل رصد شد.

یک منبع میدانی در گفت وگو مشرق به جزئیات تدارک هسته های خاموش داعش برای حمله به مواضع نیروهای عراقی در منطقه الحضر اشاره کرد و افزود:در میان تروریست های داعش عناصر خط شکن نیز حضور داشتند.

این منبع میدانی تصریح کرد: رزمندگان تیپ ۸ بسیج مردمی پس از دریافت اطلاعات دقیق به سرعت وارد عمل شدند و به محل تجمع عناصر تروریستی داعش حمله کردند و پس از درگیری موفق شدند آنان را از منطقه فراری دهند.

هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش در ۳ هفته گذشته ۵ مرتبه به مواضع نیروهای عراقی در منطقه «الحضر» در جنوب شرق استان نینوا حمله کردند و شماری از رزمندگان را شهید و زخمی کردند.

منطقه «الحضر» در نزدیکی مرزهای شمالی استان صلاح الدین واقع شده و از محور شرقی به جاده راهبردی «بغداد - ترکیه» متصل می شود؛ بخش های جنوبی استان نینوا بیابانی است و محل مناسبی برای تقویت دوباره هسته های خاموش داعش محسوب می شوند.

الحضر تنها منطقه مهم و پرتراکم در محور جنوبی استان نینوا است و نزدیکی این منطقه به نقاط بیابانی باعث شده تروریست‌ها چندین عملیات را در این محور انجام دهند اما با واکنش نیروهای بسیج مردمی ناکام ماندند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای امنیتی در جریان یک عملیات دقیق در شهر موصل موفق شدند یک انبار تسلیحات متعلق به گروهک تروریستی داعش را کشف و ضبط کنند و ۲ تن از نیروهای مرتبط با تروریست ها را دستگیر کنند.

نیروهای امنیتی در جریان این عملیات مهم توانستند دهها سلاح سبک و سنگین از جمله دهها  قبضه تفنگ کلاشینکف، تیربار، مقادیر زیادی تی ان تی، تله انفجاری، خمپاره نارنجک دستی و... را به همراه دوربین های تصویربرداری، لباس های نظامی کشف کنند.

به گزارش مشرق، مناطق مختلف شهر موصل همچنان به هسته های خاموش داعش و عناصر بعثی آلوده است و تراکم ساحتمانی در این شهر کار را تا حدودی برای عملیات پاکسازی سخت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    0 1
    فرار کردند؟!!! خوب دوباره برمیگردند.
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    0 0
    همشون را له کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس