حسن رنگرز

سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: نمی توان به صرف یک آسیب دیدگی که یک درد مزمن و کهنه هم بود و روز قبل از مسابقات برای حسن یزدانی رخ داد، جام باشگاه های جهان را بی ارزش تلقی کرد.

سرویس ورزش مشرق – بروز دو آسیب دیدگی برای دو تن از بهترین کشتی گیران آزادکار کشورمان طی روزهای گذشته موجب شد بسیاری از علاقمندان به این رشته نگران کسب مدال کشورمان در بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو شوند. در این میان برخی کارشناسان اهل فن از جمله محمد بنا با انتقاد از برگزاری رقابت‌های جام باشگاه های جهان و بی اهمیت دانستن این مسابقات انتقاداتی در همین ارتباط مطرح کردند.

حسن رنگرز مدیر تیم های ملی کشتی فرنگی در گفت و گو با مشرق، درباره چرایی برگزاری مسابقات باشگاه های جهان اظهار داشت: اولا مسابقات باشگاه های جهان در تقویم اتحادیه جهانی کشتی ثبت شده و ما مکلف به اجرای آن هستیم. ثانیا اگر می خواهیم لیگ پویایی داشته باشیم و اسپانسرها وارد داستان لیگ شوند و سرمایه گذاری کنند الزاما بایستی باشگاه های جهان را هم تقویت و برگزار کنیم. چرا؟ چون اسپانسری که می آید و در لیگ داخلی سرمایه گذاری می کند با نگاه به باشگاه های جهان این مهم را پیگیری می کند و اگر این رقابتها حذف شوند، قطعا خیلی از حامیان مالی داخلی که تمایل و رغبتی به سرمایه گذاری در لیگ داخلی کشتی دارند، قطع به یقین دلسرد می شوند.

بیشتر بخوانید:
 

آینده خوبی پس‌از المپیک در انتظار کشتی ماست
 

حسن یزدانی به المپیک ۲۰۲۰ می‌رسد؟

سخنگوی فدراسیون کشتی اضافه کرد: کشتی یک ورزش آماتور است و هیچ الزام و اجباری دال بر حضور کشتی گیران در رقابت های لیگ وجود ندارد و حتی رییس فدراسیون هم نمی تواند اجبار کند که فلان کشتی گیر باید شرکت کند یا نکند. طبیعتا سرمربی هم نمی تواند چنین خواسته را مطرح کند. به هر صورت تنها محل درآمد کشتی گیران حضور در همین لیگ است.

وی ادامه داد: نمی توان به صرف یک آسیب دیدگی که یک درد مزمن و کهنه هم بود و روز قبل از مسابقات برای حسن یزدانی رخ داد؛ جام باشگاه های جهان را بی ارزش تلقی کرد. کما اینکه این آسیب دیدگی ممکن بود در جویبار هم برایش اتفاق بیافتد. مانند رضا یزدانی که آشیل پایش در جویبار پاره شد. یا در اردوی تیم ملی هم ممکن بود این اتفاق برای یزدانی و کریمی بیافتد لذا نمی شود به صرف یک اتفاق کلیت یک کار و تلاش های متوسل به آن را زیر سئوال برد.

رنگرز تأکید کرد: تلاش های ارزشمندی از سوی همکاران ما برای برگزاری این رقابت ها صورت گرفت ولی من فکر می کنم ما اگر بخواهیم لیگ را در همه جوانب و همه زوایای آن ببینیم متوجه می شویم که دارای منافع و فرصت هایی هم هست ولیکن مانند خیلی از تصمیمات مدیریتی در عین اینکه فرصت هایی برای کشتی گیران ایجاد می کند تا بهره مالی بیشتری ببرند تهدید هم در آن وجود دارد.

رنگرز درخصوص جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۹ که قرار بود اوایل اذرماه در ایران برگزار شود و با تصمیم اتحادیه جهانی کشتی لغو شد گفت: علی رغم تصمیم کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی در خصوص عدم برگزاری جام جهانی کشتی در سال منتهی به المپیک، اتحادیه جهانی استثنائا پیگیری مجدانه ای برای برگزاری رقابت های معوق جام جهانی سال ۲۰۱۹ در ماه های ابتدایی سال ۲۰۲۰ را در دستور کار خود قرار داده و بناست تا این مسابقات طی یکی دو ماه آینده برگزار شود.

مدیر تیم های ملی کشتی فرنگی در این باره که آیا امسال هم جام تختی با کیفیت هر ساله برگزار می شود یا نه توضیح داد: جام تختی را هم قطعا آزادش را در کرمانشاه و فرنگی اش را در شیراز برگزار می کنیم. دعوتنامه ها آماده و برای همه کشورها ارسال شده و دوستان و همکاران ما در تلاشند تا بتوانند به شکلی کشورها را مجاب به حضور کنند. مشکلی که ما الان خیلی جدی احساس می کنیم و بخشی از آن هم متأثر از جام باشگاههای جهان بوده این است که کشورها در سال المپیک خیلی تمایل به حضور در رقابت هایی که غیر از هدف المپیک برگزار می شود ندارند.

وی افزود: دلیل این بی رغبتی هم این است که ما در ۶ ماه پیش رو ۴ رقابت داریم. دو رقابت که رنکینگ های المپیک حساب می شود در ایتالیا و لهستان و دو رقابت که سهمیه المپیک محسوب می شود در چین و بلغارستان برگزار می شوند. لذا کشورها دیگر علاقه ای ندارند که در تورنمنت هایی که خارج از این بحث است شرکت کنند. نه منابع مالی شان این اجازه را به آنها می دهد نه ضرورتهای فنی شان ولی ما در تلاشیم تا این مسابقات را با کیفیت بالایی برگزار کنیم.

رنگرز در پایان در ارتباط با برنامه تیم های ملی برای کسب سهمیه المپیکی هم عنوان کرد: کادر فنی مان برای کسب ۳ سهمیه باقیمانده بلافاصله پس از جام تختی تشکیل اردو می دهد و در آزاد هم اردوهای شان از فردا شروع خواهد شد. برای اینکه در برنامه فنی شان تعریف شده که در رقابت های رنکینگ دار ایتالیا که اواخر این ماه برگزار می شود حضور داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس