کد خبر 1022565
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
بهرام امیری

معاون باشگاه استقلال می‌گوید برای رضایت کادرفنی آبی پوشان و آندره آ استراماچونی تصمیم دارد بهترین نقل و انتقالات را در زمستان امسال رقم بزند.

به گزارش مشرق، بهرام امیری دوباره به استقلال برگشت و این بار به‌عنوان مشاور سرپرست باشگاه قرار است فعالیتش را از سربگیرد. خبر می‌رسد امیری که سال‌ها و در دوره‌های مختلف مسئول نقل و انتقالات استقلال بود قرار است امسال هم این مسئولیت را بر عهده داشته باشد. این در شرایطی است که او در آخرین دوران حضورش در باشگاه کارنامه خوبی به‌عنوان مسئول نقل و انتقالات از خودش به‌جا نگذاشته است.

در لیگ پانزدهم که بهرام افشار زاده مدیرعامل باشگاه و پرویز مظلومی هم سرمربی تیم بود، بهرام امیری و علی نظری جویباری معاونان و مسئولان نقل و انتقالات استقلال بودند. در ابتدای آن فصل آبی پوشان 9جابجایی داشتند. ریوالدو باربوسا، جابر انصاری، امین حاج محمدی، مهدی رحمتی، میثم مجیدی، روزبه چشمی، فرشید اسماعیلی، امید نورافکن و پروپیچ را جذب کردند و بازیکنانی چون رضا عنایتی، امیرحسین صادقی، هاشم بیگ زاده، محسن فروزان و میلاد نوری کنار گذاشته شدند. در نقل و انتقالات نیم‌فصل هم جاسم کرار و باربوسا را  جدا شدند و در نقطه مقابل وحید طالب لو، مهدی مؤمنی ، عادل شیحی، و میلاد شعبانلو را خرید.

پرویز مظلومی از عملکرد باشگاه در نقل و انتقالات زمستانی رضایت نداشت و می‌گفت که از لیست بازیکنان موردنظرش برای تقویت تیم در نیم‌فصل دوم فقط مؤمنی جذب شد. نکته دیگری که درباره نقل و انتقالات استقلال در لیگ پانزدهم وجود دارد خریدهای بد خارجی است. شیحی، پروپیچ  و باربوسا نه‌تنها عملکرد فنی خوبی نداشتند که در سال‌های بعد استقلال را حسابی به دردسر انداختند. شیحی همیشه مصدوم استقلال را از یک پنجره نقل و انتقالاتی محروم کرد و ماجرای پرپیچ و طلب  400هزار دلاری‌اش که تا همین چند وقت پیش نزدیک بود کار دست آبی‌ها بدهد. باربوسا هم که با غیبت و بی‌نظمی‌هایش برای استقلال حاشیه و دردسر ایجاد کرد تا مظلومی او را در اختیار باشگاه قرار دهد و قراردادش در نیم‌فصل فسخ شود.

بیشتر بخوانید:

واکنش پادوانی به حواشی اخیر استقلال

امیری درباره این انتقادها و خریدهایی که انجام داده است می‌گوید:«کارنامه من به‌عنوان مسئول نقل و انتقالات استقلال در تمام سال‌هایی که در باشگاه حضور داشتم مشخص است و ستاره‌های زیادی را از دهان شیر بیرون کشیدم و استقلالی کردم. در لیگ پانزدهم ما طبق لیست آقای مظلومی و موافقت آقای افشار زاده با بازیکنان مذاکره کردیم و به انتخاب و سلیقه  خودمان با هیچ بازیکن داخلی یا خارجی مذاکره نکردیم و قرارداد نبستیم. سرمربی بازیکن را انتخاب می‌کرد و مدیریت باشگاه هم می‌گفت که بودجه‌مان چقدر است و به فلان بازیکن حداکثر چقدر می‌توانیم پرداخت کنیم.

بازیکنانی که طبق لیست خریداری کردیم در نیم اول 5 نفر آن‌ها یعنی روزبه چشمی،میثم مجیدی،جابر انصاری،مهدی رحمتی و امین حاج محمدی در نیم‌فصل اول که تیم نتیجه گرفته بود فیکس بازی می‌کردند. در نیم‌فصل دوم هم که من مسئول نقل و انتقالات نبودم و دیگران ازجمله آقای توفیقی و سبک‌دست کارها را انجام دادند.تمام بازیکنانی که آن فصل گرفتیم طبق لیست سرمربی بود.کارنامه من به در باشگاه استقلال روشن است که چه بازیکنانی را جذب کرده‌ام.»

دیگر منتقد استراماچونی نیست

موضوع دیگری که درباره بهرام امیری و حضورش در استقلال نگران‌کننده است به موضع‌گیری او در قبال آندره آ استراماچونی برمی‌گردد. امیری از آن دست افرادی بود که به مربی ایرانی اعتقاد داشت و چندان به موفقیت مرد ایتالیایی روی نیمکت آبی‌ها خوش‌بین نبود. این دیدگاه می‌تواند در ادامه باعث ایجاد اختلاف بین او و کادر فنی خارجی استقلال شود. امیری در این خصوص هم می‌گوید:« صحبت‌های من برای زمانی بود که هنوز عملکرد آقای استراماچونی را ندیده بودیم. من گفتم که مربی خارجی مثل هندوانه دربسته است و معلوم نیست بتواند خوب نتیجه بگیرد. مثل آقای کخ که از باشگاه لورکوزن به استقلال آمد اما نتوانست نتیجه بگیرد. مربی خارجی استقلال نشان داده باکیفیت است و کارش را بلد است و در کنار بازی‌های زیبا نتایج خوبی هم‌کسب کرده است.»

انتظارات سرمربی را برآورده می‌کنم

استراماچونی و استقلالی‌ها برای نیم‌فصل انتظار خریدهای خوب داخلی و خارجی دارند. موردی که در آخرین کارنامه بهرام امیری به چشم نمی‌خورد. چند بازیکن متوسط داخلی و خریدهای خارجی بد که درنهایت بسیاری از آن‌ها انتظارات را برآورده نکردند. حالا سؤال اینجا است که امیری می‌تواند مانند سال‌های دورتر خریدهای بزرگی برای استقلال انجام دهد تا تیم را برای قهرمانی در لیگ و موفقیت در آسیا کمک کنند؟ خودش در این رابطه می‌گوید:« من هنوز به باشگاه نرفته‌ام و نمی‌توانم وعده الکی بدهم که این کار را می‌کنم یا آن‌طور خواهد شد. همان‌طور که گفتم با نفراتی که سرمربی معرفی و مدیریت باشگاه تأیید کرده است وارد مذاکره می‌شوم و برای جذب آن‌ها تلاش می‌کنم. نمی‌دانم استقلال برای نیم‌فصل چه بازیکنانی را می‌خواهد و چه برنامه‌ای دارد. تنها قولی که می‌توانم بدهم این است که انتظارات سرمربی را برآورده خواهم کرد و تلاش می‌کنم بازیکنانی که در فهرستش حضور دارند را جذب کنم.»

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    4 6
    قول ميده كه كيسه رو نبره دسته 3
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    0 0
    مظلومی اگه همه ستاره ها هم بیان استقلال باز عرضه لیگ گرفتن نداره
  • NL ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    0 0
    پول که از کیسه ملت بود ..... خرج کردنش خیلی راحت بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس