مرتضی تبریزی

عملکرد ضعیف مهاجم اصفهانی استقلال طی دو فصلی که از ذوب آهن جدا شده و به این تیم تهرانی پیوسته کم کم روی سوابق گلزنی قبلی این بازیکن هم تأثیر منفی می گذارد.

سرویس ورزش مشرق - مرتضی تبریزی که در ابتدای فصل هجدهم لیگ برتر به استقلال پیوست این روزها وضعیت بحرانی را پشت سر می گذارد. این فوتبالیست اصفهانی که باشگاه قبلی اش (ذوب آهن) با دریافت مبلغی هنگفت معادل یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رضایت داد تا به رغم داشتن یک سال قرارداد راهی تهران و باشگاه استقلال شود در همه روزهایی که در فصل پیش در خدمت این تیم بود تنها ۵ بار موفق به گلزنی در طول فصل هجدهم لیگ برتر شد.

اولین گل او یک سال و ۴ ماه و ۱۳ روز پیش در دیدار تیم های استقلال و تراکتور بود. مسابقه ای که در استادیوم آزادی برگزار شد و تبریزی گل دوم تیمش را در دقیقه ۲۸ بازی به ثمر رساند. مصافی که با برد ۰-۳ استقلالی ها به پایان رسید و شروعی توفانی را برای تبریزی ترسیم کرد. اما او در ادامه خیلی به ندرت گل زد.

تبریزی پس از آن در دیدار با پیکان (۰-۴)، نساجی (۰-۱ – گل ۳ امتیازی)، استقلال خوزستان (۲-۴ – گل سوم استقلال) و سپیدرود رشت برای این تیم گلزنی کرد.

آخرین گلی که تبریزی برای استقلال در لیگ برتر زده به هفته سی ام لیگ برتر فصل هجدهم برمی گردد. دیداری که در رشت ۱-۲ به سود استقلال تمام شد و تبریزی زننده گل دوم تیمش در آن دیدار در دقیقه ۲۲ بود. گلی که در تاریخ پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری و ۷ ماه و ۶ روز پیش به ثمر رسیده است. دقیقا ۲۲۲ روز قبل!

تبریزی در این حدفاصل و در مسابقات لیگ برتر لیگ نوزدهم تا امروز هیچ گلی به ثمر نرسانده و از این بابت به شدت مورد انتقاد طرفداران تیمش است. ناگفته نماند این بازیکن در این نیم فصل در ۱۱ بازی و تنها به مدت ۴۰۷ دقیقه در ترکیب تیمش به میدان رفته ولی بارها با از دست دادن موقعیت های حساس و خوب کادر فنی تیم را از خودش ناامید کرده است. این بازیکن در آخرین دیدار استقلال مقابل ماشین سازی تبریز هم موقعیت خوبی را در واپسین لحظات مسابقه از جلوی دروازه خالی از دست داد که باعث شد پس از سوت پایان با چشمانی اشک آلود و در حالی که هواداران به شدت به او انتقاد می کردند زمین را ترک کند.

مرتضی تبریزی طی این دو سال دو گل هم در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رسانده است. در فصل ۲۰۱۸ مقابل السد قطر در مسابقه ای که ۲-۲ مساوی شد و دیگری دیدار فصل ۲۰۱۹ در مصاف با العین که استقلال ۱-۲ برنده شد و تبریزی زننده گل دوم تیمی بود که فرهاد مجیدی هدایتش را در دست داشت.

شرایطی که تبریزی این روزها در استقلال دارد مشخص می کند احتمال جدایی اش از این تیم زیاد است و شاید در نیم فصل به تیمی دیگر منتقل شود تا شاید باز هم همان مهاجم گلزنی شود که در باشگاه ذوب آهن توپ می زد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    17 0
    به هیچ درد استقلال نمی خوره بره اصفهان بهتره
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    7 0
    بفرستيد پيش قلعه نویی درستش ميكنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس