کد خبر 1022518
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
مسی

سال ۲۰۲۰ برای مسی می تواند یک سال پرافتخار دیگر باشد. او به خصوص دو رکورد ویژه را هدف قرار داده است.

به گزارش مشرق، لیونل مسی سال ۲۰۱۹ را با گل تمام کرد. او توانست در برتری ۴-۱ بارسا بر آلاوس گل سوم تیمش را به ثمر برساند که گل مهمی نیز بود. 

این پنجاهمین گل لیونل مسی در سال ۲۰۱۹ در تمام رقابت ها(باشگاهی و ملی) بود. برای نهمین سال(شش سال متوالی) است که مسی در یک سال میلادی به رکورد ۵۰ گل زده می رسد. بارسا پس از دریافت گل اول از آلاوس لحظات سختی را سپری می کرد و هر لحظه ممکن بود برتری ۲-۱ از دست برود ولی مسی با گل خود فشار را از روی تیمش برداشت.

بیشتر بخوانید:

مسی خواب خوش پله را آشفته می‌کند

مسی با این گل تعداد گل هایش در لالیگا و در سال ۲۰۱۹ را به ۳۴ افزایش داد و در جدول گلزنان فصل لالیگا نیز با ۱۳ گل به تنهایی و بالاتر از بنزما در صدر قرار گرفت.

فوق ستاره آرژانتینی در حالی پا به سال ۲۰۲۰ خواهد گذاشت که رکوردهای جدیدی انتظار او را می کشند و در راس همه رکورد پله قرار دارد.

اسطوره برزیلی فوتبال از سال ۱۹۷۴ یک رکورد تاریخی را در اختیار دارد. او که بین سال های ۱۹۵۶ تا ۱۹۷۴ برای سانتوس برزیل بازی می کرد، توانست برای  این باشگاه ۶۴۳ گل به ثمر برساند. او از ۱۷ سالگی پیراهن سانتوس را به تن کرد و تا پیش از پیوستن به کاسموس نیز برای این تیم به بازی ادامه داد. رکورد پله به نظر جاوادانه می آمد ولی ظهور پسری از روساریو همه معادلات را تغییر داد. با گلی که مسی به آلاوس زد، تعداد گل هایش برای بارسا در همه رقابت های رسمی به ۶۱۸ گل رسید و او حالا تنها ۲۵ گل تا برابری با رکورد پله فاصله دارد.

مسی سالانه به طور متوسط ۴۰ گل برای بارسا به ثمر می رساند و اگر همین روند ادامه پیدا کند، او سال ۲۰۲۰ تبدیل به بازیکنی خواهد شد که بیشترین گل را برای یک باشگاه به ثمر رسانده است. رکوردی که پس از ۴۶ سال شکسته خواهد شد. مسی که سال هاست رکورد گلزنی تاریخ بارسا را در اختیار دارد، در سال ۲۰۲۰ از نفر دوم در این رده بندی یعنی سزار بیش از پیش فاصله خواهد گرفت(سه برابر). سزار ۲۳۲ گل برای بارسا زده بود و تا پیش از مسی رکوردار گلزنی در تاریخ بارسا بود.

مسی ۴۳۲ گل در لالیگا، ۱۱۴ در لیگ قهرمانان، ۵۱ گل در کوپا دل ری، ۱۸ گل در سوپرکاپ اسپانیا، ۵ گل در جام جهانی باشگاه ها و سه گل در سوپرکاپ اروپا برای بارسا به ثمر رسانده است.

سال ۲۰۲۰ می تواند برای مسی یک رکورد دیگر را نیز به همراه داشته باشد. او این شانس را دارد تا با گذر از ژاوی هرناندز تبدیل به بازیکنی شود که بیشترین تعداد بازی را برای بارسلونا انجام داده است. فعلا ژاوی با  ۷۶۷ بازی رکورد دار است و مسی با ۷۰۵ بازی او را در تعقیب دارد. تنها ۶۳ بازی دیگر مسی را از ژاوی عبور خواهد داد. مسی که معمولا کمتر بازی‌های بارسا را از دست می دهد، احتمالا به این رکورد خواهد رسید و نهایتا در اوایل سال ۲۰۲۱ به تنهایی و بالاتر از ژاوی رکورددار می شود.

فوق ستاره ای که شش توپ طلا، شش کفش طلا، ۴ لیگ قهرمانان و ۱۰ لالیگا را در کارنامه دارد، می تواند رکوردهای افتخارات فردی و تیمی خود را نیز در ۲۰۲۰ افزایش دهد. سالی که می تواند برای مسی اولین افتخار در سطح ملی را نیز به همراه داشته باشد. مسی هرگز با آرژانتین در سطح بزرگسالان صاحب جام نشده ولی در کوپا آمه ریکا ۲۰۲۰ فرصت مناسبی را پیش روی خود می بیند. آیا طلسم شکسته خواهد شد؟

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس