سردار کلیچ

سفیر ترکیه در واشنگتن با بیان اینکه نیاز آمریکا به ترکیه بیش از نیاز ترکیه به آمریکاست، گفت واشنگتن تصور می‌کند آنکارا باید مطابق میل این کشور رفتار کند.

به گزارش مشرق، «سردار کلیچ» سفیر ترکیه در واشنگتن روز یکشنبه با بیان اینکه نمایندگان کنگره آمریکا تصور می‌کنند که آنکارا باید آنطور که واشنگتن می‌خواهد رفتار کند، گفت کشورش به آمریکا نیازی ندارد.

کلیچ که با خبرگزاری «آناتولی» گفت‌وگو می‌کرد، در مورد ادعای نیاز ترکیه به آمریکا، گفت: «این درست نیست. ترکیه به ایالات متحده نیازی ندارد.»

بیشتر بخوانید:

اردوغان: از سوریه و لیبی عقب‌نشینی نمی‌کنیم

او با بیان اینکه ترکیه و آمریکا «روابطی متقابل» دارند و واشنگتن برای انجام عملیات نظامی در غرب آسیا به همکاری آنکارا نیاز دارد، گفت: «بنابراین، ترکیه همانقدر به ایالات متحده نیاز دارد که ایالات متحده به ترکیه نیازمند است؛ حتی نیاز ایالات متحده به ترکیه، بیشتر است.»

این دیپلمات ترکیه‌ای با بیان اینکه طرح‌های کنگره آمریکا علیه کشورش به روابط دوجانبه آسیب می‌زنند، گفت توسل آمریکا به تهدید تحریم، «رویکردی فوق‌العاده غلط» است.

اظهارات سفیر ترکیه دو روز پس از آن مطرح می‌شود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا لایحه بودجه دفاعی این کشور را امضا کرد. در این لایحه، چند بند علیه ترکیه وجود دارد که راه را برای اعمال تحریم علیه آنکارا به بهانه مقابله با همکاری‌های نظامی این کشور با روسیه هموار می‌کند. نمایندگان کنگره آمریکا همچنین اخیرا آنچه «نسل‌کشی ارامنه» به دست عثمانی خوانده می‌شود را هم به رسمیت شناخته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس