عکس/ جلسه حجت الاسلام رئیسی با برخی مسئولان شهری

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از جلسه امروز مدیران شهری با رئیس قوه قضاییه جزئیاتی را مطرح کرد.

به گزارش مشرق، محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص جلسه امروز شهرداران و رؤسای شوراهای شهر کلان‌شهرها با رئیس قوه قضاییه گفت: امروز به میزبانی رئیس قوه قضاییه جلسه‌ای درباره موضوع احیای حقوق شهروندی در شهرها برگزار شد.

ببینید:

عکس/ جلسه حجت الاسلام رئیسی با برخی مسئولان شهری

وی افزود: در این جلسه حدود ۱۰۰ نفر از مسئولان شهری سراسر کشور حضور داشتند و تمام رؤسای شورای شهر کلانشهرها، شهرداران کلانشهرها، اساتید دانشگاه‌های معتبر به همراه معاون وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی مهمان آیت‌الله رئیسی بودند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ مجری این برنامه و کسی که جلسه را اداره می‌کرد موضوعات را بیشتر به مسائل مبتلابه در حوزه شهرسازی برده و بیشتر در این خصوص صحبت شد.

وی ادامه داد: بیشتر به حوزه کاسب کاری در شهرها و تخلفات حوزه شهرسازی که باعث از بین رفتن حقوق شهروندان منجر می‌شود پرداخته شد.

محسن هاشمی گفت: تعدادی از اساتید، تعدادی از روسای شوراهای شهر و تعدادی از شهرداران هم در این جلسه سخنانی گفتند و من هم در نوبت سخنرانی‌ام سخنانی گفتم.

وی گفت: نهایتاً آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضاییه هم در این جلسه رهنمودهایی داده و بر حفظ حقوق شهروندی در شهرها و احیای آن تأکید کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که درخصوص سایر موضوعات حوزه شهری مانند مترو، حمل و نقل عمومی و سایر مسائلی که باعث از بین رفتن حقوق عامه می‌شود آیا صحبتی نشد گفت: همانطور که گفتم مجری این جلسه بیشتر سمت و سوی جلسه را به سمت مشکلات حوزه شهرسازی سوق داد.

وی ادامه داد: البته من گفتم که شهر فقط شهرسازی نیست و حقوق شهروندی در سایر حوزه ها مانند حمل و نقل عمومی، جمع آوری زباله و آسیب های اجتماعی هم در شهر و اوقات فراغات هم متجلی می‌شود و باید به این موضوعات هم توجه شود.

هاشمی گفت: از آنجا که فرصت کم بود به این موضوعات در این جلسه رسیدگی نشد.

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران امروز تنها بیست دقیقه پس از آغاز صحن علنی شورای شهر تهران جلسه را ترک کرد.

وی در هنگام خروج از جلسه و در جمع خبرنگاران در خصوص علت خروجش از صحن شورا گفت: جلسه ای با آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه داریم که باید به دفتر ایشان بروم.

محسن هاشمی گفت: قرار است با ایشان درباره آلودگی هوا صحبت کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    1 0
    آیا در این جلسه به طرح انتقال پایتخت به یک شهر کوچک و پایدار هم صحبت شد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس