اذعان توییتر به استفاده از اطلاعات کاربران بدون کسب اجازه

توئیتر می‌گوید این حساب‌ها عمدتاً به بزرگنمایی مضامینی درباره ایران یا در حمایت از حکومت عربستان پرداخته و به‌طور فعالانه و با استراتژی تهاجمی ‌درگیر «لایک» زدن، نظر دادن و ریتوییت هستند.

به گزارش مشرق، شبکه توئیتر اعلام کرد که هزاران اکانت (حساب) کاربری از رژیم سعودی را بسته و گفت که این حساب‌ها بخشی از یک عملیات بزرگ جنگ روانی حکومتی علیه ایران بوده‌اند. یعنی به قول معروف آش آن‌قدر شور بوده که گویا خان هم صدایش درآمده است!

البته این همه ماجرا نیست و در حالی که این شبکه به اصطلاح اجتماعی مدعی شده اطلاعات مربوط به حدود ۶ هزار اکانت (حساب) رژیم آل‌سعود را بطور عمومی‌منتشر کرده، اما از طرف دیگر می‌گوید این 6 هزار حساب توئیتری فقط بخشی از یک شبکه عظیم اینترنتی است که شامل ۸۸ هزار اکانت (حساب) می‌شود. یعنی شبکه بزرگ یاد شده حدود 15 برابر اکانت‌های بسته شده توئیتر وسعت دارد! یا به عبارت دیگر هم اینک 82 هزار اکانت (حساب) توئیتری از سوی رژیم آل‌سعود علیه ایران فعال بوده و جنگ روانی عظیمی‌که این روزها در مقابل مردم ایران قرار دارد را هدایت می‌کنند.

جنگ روانی که هر روز و هر ساعت برروی مسئله یا موضوعی در ایران زوم کرده و صدها و هزاران توییت و پست جعلی و عکس و فیلم نامربوط، درون فضای اینترنت پمپاژ می‌کنند و متأسفانه گروهی نیز در داخل کشور، آگاهانه و یا ناآگاهانه در بازنشر این مطالب به‌عنوان عامل بی‌جیره و مواجب آل‌سعود عمل می‌کنند.


بنا به اعلام توئیتر این حساب‌ها عمدتاً به زبان عربی می‌نویسند اما در عین حال برای مخاطب غربی هم محتوا تولید کرده وموضوعات مربوط به تحریم‌های ایران از جمله محورهای کار این اکانت‌ها (حساب‌ها) است.


توئیتر می‌گوید این حساب‌ها عمدتاً به بزرگنمایی مضامینی درباره ایران یا در حمایت از حکومت عربستان پرداخته و به‌طور فعالانه و با استراتژی تهاجمی ‌درگیر «لایک» زدن، نظر دادن و ریتوییت هستند.


به این‌ترتیب مشخص می‌شود آنچه این روزها اکثر حجم فضای شبکه‌های به اصطلاح اجتماعی را پر کرده، به ناکارآمدی و بی‌تدبیری و سوءمدیریت مسئولان دولتی، دامن زده و اغتشاش ذهنی و روانی جامعه را باعث می‌گردند، از کجا و کدامین منابع ناشی می‌شوند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    10 0
    مسئولان که بی کفایت هستند و ربطی به این موضوع ندارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس