پارلمان عراق

ائتلاف البناء(به رهبری هادی العامری) اعلام کرد که ائتلاف فراکسیون بزرگتر در پارلمان عراق است و نام نامزد نخست وزیری را تقدیم رئیس جمهوری کرده است.

به گزارش مشرق، ائتلاف البناء تصریح کرد تصمیم گرفتیم درباره فراکسیون پارلمانی بزرگتر به رئیس دادگاه فدرال و رئیس جمهور رجوع کنیم.

شبکه المیادین گزارش داد ائتلاف البناء تصمیم گرفته است «قصی السهیل» را برای تصدی نخست وزیری نامزد کند. ائتلاف  البناء اعلام کرده است ما از رئیس جمهور می‌خواهیم به زمان‌های تعیین شده بر اساس قانون اساسی پایبند بوده و نامزد فراکسیون بزرگتر را مامور تشکیل دولت کند.

بیشتر بخوانید:

تکلیف نخست‌وزیری عراق چه شد؟

بازگشت آرامش به دو نقطه بغداد

ائتلاف البناء اعلام کرد ما نام نامزد خود برای تصدی نخست وزیری را تقدیم رئیس جمهور کردیم. ما بر رهنمودهای مرجعیت برای تسریع در تشکیل دولت و تصویب قانون انتخابات تاکید می‌کنیم.

از سوی دیگر «عبدالامیر تعیبان» از نمایندگان فراکسیون پارلمانی صادقون(وابسته به جنبش عصائب اهل الحق) به شبکه المیادین گفت ائتلاف البناء تا ساعاتی دیگر نامزد نخست وزیری عراق را اعلام خواهد کرد.

تعیبان خاطر نشان کرد : ائتلاف البناء، قصی السهیل وزیر آموزش عالی را برای تصدی نخست وزیری نامزد کرده است.

وی تاکید کرد: دخالت‌های آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل با هدف پیچیده کردن  اوضاع عراق ادامه دارد.

«علی غانمی» از نمایندگان ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی هم تاکید کرد دولت آینده، موقت است و ماموریتش تعدیل قانون اساسی است.

غانمی که با شبکه  المیادین گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت : واقعیت در عراق بر خلاف آن چیزی است که آمریکایی‌ها آرزو دارند و آنها باید درباره آنچه عراقی‌ها می‌خواهند، متقاعد شوند.

این در حالی است که «آیات النصر» سخنگوی ائتلاف النصر به ریاست حیدر العبادی گفته است که قصی السهیل شخصیت مستقل نیست و مورد پذیرش جامعه عراق نیست.

«محمد الغبان» از اعضای ائتلاف البناء تاکید کرده است دادگاه عالی فدرال مسئول حل بحث و جدل درباره فراکسیون بزرگتر و تصمیم گیری در این زمینه است. وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در پی نشست ائتلاف البناء گفت نام نامزد ائتلاف البناء برای تصدی نخست وزیری تقدیم رئیس جمهوری شده است.

بر اساس گزارش شبکه السومریه، وی افزود بحث و جدل درباره حوزه‌های انتخاباتی،  امروز حل خواهد شد و در نشست روز دوشنبه رای‌گیری درباره قانون انتخابات انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد دادگاه عالی فدرال مسئول حل مسئله فراکسیون بزرگتر است،‌فراکسیون بزرگتر باید فردا مشخص شود تا نامزد آن مامور تشکیل دولت جدید شود.

«غضنفر البطیخ» یک عضو دیگر ائتلاف البناء در پارلمان عراق به المیادین گفته است نام نامزد ما برای تصدی نخست وزیری، 99 درصد نهایی شده است.

البطیخ خاطر نشان کرد در صورتی که نامزد ما برای تصدی نخست وزیری پذیرفته نشود، اسامی جایگزینی داریم که معرفی خواهیم کرد.

از سوی دیگر «نعیم العبودی» از نمایندگان فراکسیون صادقون در پارلمان عراق از موضوع این فراکسیون در قبال مناصب دولت موقت آتی خبر داد.

وی در توئیتی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت : موضع ما در فراکسیون صادقون این است که هیچ نامزدی را به نوبه خود معرفی نمی‌کنیم، ما حتی نامزدهایی را برای تصدی وزارتخانه‌ها در دولت آتی معرفی نخواهیم کرد،دولت آتی ماموریت فراهم کردن شرایط برای انتخابات زودهنگام را دارد.

این در حالی است که برخی منابع عراقی به نقل از حیدر الملا از سران یک تشکل مهم اهل سنت به نام ائتلاف القوی از موافقت مقتدی صدر رهبر جریان صدر و ایاد علاوی رئیس ائتلاف ملی با معرفی قصی السهیل به عنوان نخست وزیر خبر داده است. با توجه به معرفی قصی السهیل از سوی ائتلاف البناء، اگر خبر موافقت مقتدی صدر و علاوی با معرفی السهیل صحت داشته باشد، شاهد معرفی وی به عنوان نامزد تصدی نخست وزیری خواهیم بود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    0 0
    نبیاد مجلس عراق انتخابات زودهنگام مجلس را قبول کند این یعنی تلسیم عراق به آمریکا آنهم در موقعی که امریکا با جنگ نتوانسته حشد را شسکت دهد می خواهد با شعار و شگهایی که مرتب پازرسی می کنند امضای مرگ از دست حشد بگیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس