کد خبر 1022041
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰

گاهی احتمال وجود فشار آب مناسب در برخی مناطق وجود ندارد و ناگزیر افرادی که در این محل سکنی گزیده اند، نیازمند تامین آب و افزایش فشار آن هستند تا بتوانند نیازهای مصرفی خود را تامین کنند، بدین منظور این افراد از پمپ آب خانگی استفاده می کنند، همچنین برای تخلیه ی آب از پمپ کفکش استفاده میکنند.

وجود تنوع مدل باعث شده است تا قیمت پمپ آب خانگی نیز تا حدود زیادی افزایش پیدا کند و این امکان را فراهم سازد تا بتوان به خوبی نیازهای آبرسانی را تا حدود زیادی رفع نمود. در بسیاری از ساختمان ها که نیازمند وجود سیستم آب رسانی قوی تری هستند و یا دارای چندین طبقه هستند، وجود پمپ آب بسیار ارزشمند است می تواند به خوبی عمل آبرسانی در طبقات بالاتر را به خوبی تامین کند. باید توجه داشتن که روش اصلی استفاده از پمپ آب به کمک نیروی الکتریسیته و برق انجام می شود که اجازه می دهد این دستگاه به خوبی بتواند فشار آب ورودی را افزایش داده و با جریان انتقالی آن را سرعت ببخشد.

چه ویژگی هایی قیمت پمپ آب خانگی را مشخص می کند؟

دلایل بسیاری وجود دارد که می تواند قیمت پمپ آب خانگی را افزایش یا کاهش دهد، اولین و مهم ترین نکته در این زمینه میزان قدرت پمپاژ دستگاه می باشد که به بیان دیگر نشان دهنده قدرت موتور بکار رفته در آن است، معمولی ترین پمپ های آب دارای سرعت 3000 دور در دقیقه می باشند که برای ساختمان های کم جمعیت بسیار مناسب است و طرفی تک فاز و یا دو فاز بودن پمپ ها باعث افزایش قیمت آنها میشود که هر کدام می تواند بسته به نیاز کاری و مکان مورد نظر استفاده شود.جنس بدنه و میزان مقاومت آن نیز یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت پمپ آب خانگی می باشد که بسته به نیاز و محل کار میتواند انتخاب شود.

پمپ کف کش چیست و چگونه کار می کند؟

یکی دیگر از پمپ های پراستفاده و بسیار کارآمد پمپ کفکش می باشد که همانند یک پمپ توربین عمودی کار می کند، با استفاده از این پمپ می توان به سرعت انرژی حرکتی یک مایع را افزایش داد و آن را به بخش های مختلف لوله کشی شده انتقال داد. در بسیاری از موارد که نیاز است تا مایعات موجود از داخل زمین به سمت بالا هدایت شود و سرعت بیشتری را برای انتقال به خود بگیرد، نیازمند استفاده از این پمپ هستیم. همچنین وجود جنس بدنه و سرعت موتور می تواند از ویژگی های تعیین کننده قیمت پمپ کف کش باشد که با داشتن ویژگی های خاص خود می تواند در محیط های کاری مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

در این نوع پمپ ها از آب بندی مکانیکی استفاده می شود تا سیالات موجود به داخل آن نفوذ نکند و عملکرد پمپ را به مخاطره می اندازد. همچنین وجود پوسته آلومینیومی در داخل موتور و بدنه آن باعث مقاومت بسیار بالای آن در مقابل اکسید شدن نیز می شود که می تواند عمر پمپ را تا حدود زیادی افزایش دهد. همچنین برخی از بخش های این پمپ از چدن داکتیل بهره میگیرد و شفت موجود در آن از فولاد ضدزنگ طراحی شده است تا مقاومت بسیار بالایی در مقابل نفوذ آب را داشته باشد.

کاربردهای بسیار زیاد این نوع پمپ باعث شده است تا قیمت پمپ کف کش بسیار متفاوت باشد و افراد بتوانند بسته به نیاز کاری خود اقدام به خرید این ابزار نمایند، این بخش ها به شرح ذیل می باشد؛

· مناسب برای پمپاژ آب

· استفاده برای زهکشی و پمپاژ

· تخلیه آب چاه و مخازن و همچنین استفاده برای خشک کردن کف استخرها

· استفاده شده برای ساخت انواع فواره های مختلف

این نوع پمپ کاربردهای بسیار زیادی دارد و در نسخه های معمولی آن دارای یک پره می باشد، مدل های چند پره ای آن نیز موجود می باشد که اصطلاحا به آنها پمپ کف کش چند منظوره گفته می شود. البته مصارف اصلی این مدل پمپ برای بخش های ساختمان نمی باشد، زیرا پمپ های چند مرحله ای می توانند در دبی ها و عمق های بسیار بیشتری نسبت به پمپ های چند منظوره فعالیت داشته باشند و به همین منظور برای بخش هایی چون چاه کنی و یا از نمونه های بزرگتر آن برای حفر چاه های نفت نیز استفاده می شود که هرکدام دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشد.

Fiam.ir


**این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس