کد خبر 1021970
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
‌

تاکنون، حداقل متراژ ساخت خانه در تهران، حدودا ۲ برابر پیشنهاد فوق بوده و مشخص نیست شهرداری‌ با کدام سیاست شهرسازی، دنبال خانه ۲۵ متری است.

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام «اینستاخبری» نوشت: پیشنهاد عجیب معاون شهردار تهران برای ساخت خانه های 25 متری باعث اعتراض کارشناسان شهری و اجتماعی به این ایده شده است.

علاوه بر این سوال مهم که آیا کرامت انسانی با زندگی در این خانه ‌ها حفظ می ‌شود ابهامات زیادی درباره پیوست ‌های فرهنگی و اجتماعی آن مطرح شده است.

تاکنون، حداقل متراژ ساخت خانه در تهران، حدودا ۲ برابر پیشنهاد فوق بوده و مشخص نیست شهرداری‌ با کدام سیاست شهرسازی، دنبال خانه ۲۵ متری است.

البته موافقان، الگوهای موفقی چون کره جنوبی و ژاپن را به عنوان الگو مطرح می کنند در حالی که فرهنگ، روحیه و ساختار زندگی شهری ایرانی ها نوع دیگری است.

اما مخالفان با تشریح تباه شدن سبک زندگی ایرانیان در چنین خانه های کوچکی درباره تبدیل خانه، به خوابگاه شبانه با اجرای چنین ایده هایی هشدار می دهند.

شهردار و معاونین شهرداری تهران در یکی دو سال اخیر با بیان چنین ایده هایی نشان داده اند فقط به اداره روزمره شهر آنهم با توجه به مناطق شمال تهران می اندیشند.

دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    16 0
    این دولت فقر رو با کمیته امدادی کردن. بیکاری رو با مسافر کش کردن و مسکن رو با ساخت لونه موش حل کرد
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    8 0
    خدا لعنتتون نکنه خونه 25 متری یعنی چی..؟ اتاق های خوابگاه دانشجویی که بزرگتر از اینه!! برای چی اینقد مردم رو تحقیر می کنین، تف به ذات غرب زده تون کنن نامردا. خداوکیل قمه به دست نری تو خیابون دونه دونه این اصلاح طلبا رو گردن بزنی.؟؟؟؟؟ تفاله های غرب
  • KR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    0 0
    بهتره جناحی فکر نکنیم. الان تو این شرایطی که گرفتارشیم این یه پیشنهاد خوبه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس