کد خبر 1021815
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱
یوونتوس

آل سعود از باشگاه یوونتوس و فوق ستاره پرتغالی‌اش به عنوان ابزاری برای سرپوش نهادن به جنایت‌هایش اش استفاده کرد.

به گزارش مشرق، عربستان همچنان ورزش و به صورت خاص فوتبال را به عنوان ابزاری برای سرپوش نهادن به جنایت‌های خود در منطقه و دنیا قرار داده است. سعودی‌ها در چند سال گذشته در رشته‌های مختلف و با هزینه‌های چند صد میلیون دلاری، موفق به گرفتن میزبانی در تورنمنت‌های بین المللی شدند تا بتوانند افکار جهانی را نسبت به خود تغییر دهند.

بیشتر بخوانید:

پیراهن‌های یوونتوس منقش به زبان عربی +عکس

عربستان در سال گذشته میلادی (2018) میزبانی سوپرکاپ ایتالیا میان یوونتوس و میلان را برعهده گرفت. این میزبانی برای سعودی‌ها، آغازی برای گرفتن میزبانی ورزش‌های دیگر شد. این رژیم وقتی دید این میزبانی‌ها وتبلیغات مثبتی که برایش دارد، می‌تواند ابزاری مناسب برای سرپوش نهادن به جنایت‌هایش در یمن شود، مصمم‌تر از گذشته به دنبال تکرار این اتاق رفت.

آل سعود یکشنبه آینده میزبان سوپر جام ایتالیا خواهد بود اما این بار برای تبلیغ خود و استفاده از دیپلماسی فوتبالی، پا را فراتر گذاشته و با پرداخت دلارهای نفتی، باشگاه بزرگ یوونتوس را راضی کردند تا با پیراهن‌هایی در این بازی شرکت کند که نام بازیکنانش به زبان عربی نوشته شده باشد.

این برای اولین بار در فوتبال باشگاهی دنیا است که یک تیم بزرگ، پیراهن‌هایش را به زبان عربی برتن می‌کند. البته این اقدام تنها برای بازی سوپرکاپ ایتالیا نخواهد بود چون باشگاه تورینی بلافاصله پیراهن‌های ستاره هایش از جمله رونالدو را در فروشگاه اینترنتی گذاشت تا درآمدزایی مضاعف قابل توجهی نیز در این زمینه داشته باشد.

عربستان پیش از این، از مسابقات جهانی کمپانی WWE (کشتی کج) در ریاض میزبانی کرده بود. گفته می‌شود برای میزبانی از این مسابقات، بیش از 60 میلیون دلار هزینه کردند. البته این رویداد با حاشیه هایی همراه بود و پای بن سلمان، ولیعهد عربستان به درگیری با کشتی‌کج گیران کشیده شد.

سعودی‌ها 2 ماه پیش میزبانی رالی اتومبیلرانی داکار را پس از 30 سال حضور این تورنمنت در قاره آفریقا و یک دهه برگزاری در آمریکای جنوبی، کسب کردند. این مسابقات از 5 ژانویه و از شهر جده آغاز شده و پس از استراحت و عبور رانندگان از ریاض، 17 ژانویه در شهر القیدیه به پایان می‌رسد.

میزبانی از این همه رویداد ورزشی  و هزینه‌های چند صد میلیون دلاری، تنها یک دلیل دارد. دلیل این همه هزینه برای این است که آل سعود برای پیشبرد اهداف سیاسی و نظامی در منطقه، ورزش را به ابزاری تبدیل کرده تا از این طریق اذهان جهانیان را از جنایت‌های خود دور کند؛ یک روز با میزبانی کشتی کج و این بار با عربی نوشتن نام های بازیکنان تیم ایتالیایی. البته، این داستان ادامه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • دالغا IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    14 3
    برادر شما هر چی اسمش را میخواهی بذار .اونا با صد میلیون دلار سرمایه گذاری ده برابر اون را از طریق تبلیغات وحق پخش تلویزونی بدست میارن اونا به این نتیجه رسیدن که با ورزش میتوان یک کشور را اداره کرد و اقتصاد را بالا برد چون شما عرضه ندارید نیمه خالی لیوان را نگاه میکنید ببین شما برای پرداخت پول یک مربی زمین زمان را بهم دوختید عمرا شما بتونین یک رخداد به این بزرگی را در کشور اجرا کنید چون عرضه اش از دست ما خارج هست برادر درست فکر کنید و مردم را سیاه نکید مردم به حد کافی به همه چی اشراف دارند..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس