کد خبر 1021803
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
تفاهم‌نامه متروی غرب استان تهران چهار ماه معطل مانده است

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس گفت که تفاهم‌نامه بین استانداری تهران، فرمانداران و شهرداران برای عملیات اجرایی متروی غرب استان تهران چهار ماه معطل مانده است.

به گزارش مشرق، محمد محمودی شاه‌نشین عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت الحاق متروی تهران به غرب استان گفت: ردیف مطالعاتی ویژه با اعتبار و منابع مالی خاص برای احداث مترو در غرب استان تهران اتخاذ شده و این در حالی است که مطالعات آن به پایان رسیده و در شورای حمل و نقل استان این پروژه مصوب شده است.

بیشتر بخوانید:

مسیر مترو در غرب استان تهران نهایی شده است 

وی افزود: مسیر مترو در غرب استان تهران نهایی شده است و باید مراحل اجرایی آن در فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها طی شده و برای عملیاتی شدن آن دستور لازم ابلاغ شود.

موافقت‌نامه سه‌جانبه‌ برای تملک زمین‌های مسیر مترو 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور تصریح کرد: موافقت‌نامه سه‌ جانبه‌ای بین فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و شرکت راه‌آهن منعقد شده است تا تملک زمین‌های مسیر مترو انجام شود. ضمن اینکه احداث این خط مترو توسط شرکت شهرک‌های جدید باید صورت گیرد.

محمودی شاه‌نشین گفت: تجهیز انتقال این خطوط مترو به منطقه نیز با شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: این تفاهم‌نامه سه جانبه به امضای استاندار تهران، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل شرکت شهرهای جدید، تمامی فرمانداران، شهرداران و رؤسای شهرهای این مناطق امضا کرده‌اند و عملاً مطالعات آن تمام شده است.

 عضو کمیسیون امور داخلی کشور خاطرنشان کرد: متأسفانه این تفاهم‌نامه چهار ماه است که در استانداری تهران به دلیل اختلاف نظری که برای ادامه و مدیریت فاز عملیاتی به وجود آمده، معطل شده است و نیاز به هماهنگی بیشتری است.

استاندار تهران برای رفع اختلافات ورود کند 

محمودی شاه‌نشین گفت: استاندار تهران باید برای رفع اختلافات در این زمینه ورود کند تا مشکلات رفع شود. ضمن اینکه باید شهرداری‌ها هم هزینه تملک را در بودجه سال آینده ببینند.

وی افزود: انتظار ما آن است که از ابتدای سال 1399 تملک‌ها انجام شود ولی بخشی از تملک چون مسیریابی از قبل مشخص بود و نیازی به تملک نیست انجام شده است که اضافه کردن یک خط سرد در کنار خط گرم از میدان راه‌آهن تا ابتدای شهرقدس اضافه شود؛ شرکت شهرهای جدید با شرکت راه‌آهن می‌تواند قرارداد جدیدی در این زمینه منعقد کند.

محمودی شاه‌نشین خاطرنشان کرد:‌ 2 ایستگاه در شهر قدس (اسماعیل‌آباد و دانشگاه آزاد در ورودی و شرق)، بابا سلمان، شهریار، اندیشه ایستگاه‌های متروی غرب استان تهران هستند. ولی برای این کار باید تملک‌ها صورت گیرد تا کارهای اجرایی آن هرچه سریع‌تر محقق شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور گفت: نحوه انتخاب پیمانکار اجرایی باید هرچه سریع‌تر از سوی مسئولین انجام شود چرا که مطالعات نهایی آن تمام شده و باید مقدمات اجرایی این پروژه صورت گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس