کد خبر 1021732
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
آلودگی هوا نمایه

بخشی گفت: با آلوده شدن هوا بسیاری از بخش‌های اقتصادی از جمله نیروی کار، بخش تولید و گردشگری با مشکل و اختلال مواجه می‌شوند.

به گزارش مشرق، لطفعلی بخشی کارشناس اقتصادی در خصوص تاثیر آلودگی هوا بر اقتصاد کشور اظهار کرد: آلودگی هوا به طور غیر مستقیم تاثیرات منفی زیادی بر اقتصاد کشور دارد به گونه‌ای که این تاثیرات ابتدا در بخش تولید خود را نشان می‌دهند.

وی افزود: با آلودگی هوا، واحدهای تولیدی در برخی استان‌ها اقدام به تعطیلی می‌کنند که با این اقدام هم روند تولیدات کشور کند می‌شود و هم کارگران دستمزد خود را با وجود روز تعطیل، دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

تصمیمات جدید کمیته اضطرار آلودگی هوا

بخشی تصریح کرد: در روزهای تعطیل، کارفرمایان مجبور به پرداخت حقوق و دستمزد کارگران هستند و این مبالغ را از فروش تولیدات خود جبران می‌کنند که در نهایت موجب افزایش قیمت نهایی کالاها می‌شود.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: یک تاثیر دیگری که آلودگی هوا در اقتصاد دارد، کوتاه شدن عمر نیروی کار به دلیل مرگ و میر بر اثر بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا است.

بخشی ادامه داد: آلودگی هوای تهران که این روزها به یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان تبدیل شده است، در شبکه‌های مختلف جهانی انعکاس پیدا می‌کند و این موضوع نیز تبعاتی برای اقتصاد کشور دارد، یعنی هستند افرادی که در این روزها قصد سفر و گردشگری به ایران را داشتند، اما به دلیل آلودگی هوا دست از سفر می‌کشند.

وی مطرح کرد: همان طور که اشاره شد، با آلودگی‌ها مسافران کمتری به شهرهای آلوده کشور سفر می‌کنند و همین موضوع بخش گردشگری کشور را مختل می‌کند.

این کارشناس اقتصادی گفت: برخی بخش‌های اقتصادی در آلوده شدن هوای این روزهای کشور سهمی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به سوخت تمام وسایل نقلیه و سیستم‌های گرمایشی منازل اشاره کرد.

بخشی اظهار کرد: سوختی که توسط خودروها و وسایل نقلیه دیگر استفاده می‌شود، سهم زیادی در آلوده شدن هوا دارد و مسئولین مربوطه باید نسبت به این موضوع اقداماتی انجام دهند.

وی در انتها بیان کرد: بسیاری از بخش‌های اقتصادی از آلوده بودن هوا ضربه می‌بینند و ممکن است در طولانی مدت برخی مشکلات بزرگ و جبران ناپذیر برای کشور رخ دهد.
 

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس