کد خبر 1021728
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵
توییتر نمایه

شرکت توییتر اعلام کرد که هزاران حساب کاربری متعلق به عربستان سعودی را به دلیل وابستگی به این کشور و مقامات سعودی تعلیق کرده است.

به گزارش مشرق، شرکت توییتر جمعه (۲۹ آذر) اعلام کرد که شمار زیادی از حساب‌های متعلق به سعودی‌ها را توییتر تعلیق کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از این شرکت گزارش داد که شش هزار حساب توییتری را به دلیل اینکه این حساب‌ها بخشی از فرآیند اطلاعاتی جهت حمایت دولت و مقامات سعودی بود، تعلیق کرده است.

در بیانیه توییتر آمده است:‌ «این حساب‌ها، پیام‌ها و مطالبی را که در حمایت از مقامات سعودی بود، از طریق مبالغه در بازنشر، لایک و پاسخ دادن به این پیام‌ها تبلیغ می‌کردند».

شرکت توییتر پیش از این نیز، چهار هزار حساب کاربری متعلق به امارات عربی متحده و مصر را به دلیل حمله رسانه‌ای به سایر کشورها حذف یا تعلیق کرده بود.

عربستان سعودی طی سال‌های گذشته مرکزی تحت عنوان «اعتدال» را تأسیس کرد و مدعی است که این مرکز در راستای مبارزه با تروریسم فعالیت می‌کند، با این حال، استخدام خیل زیادی کارمند در این مرکز، گمانه‌زنی‌ها را در باره اینکه این مرکز بیشتر در راستای تبلیغ سعودی‌ها در فضای مجازی به ویژه توییتر است، بیشتر کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس