ارتش سوریه (1).jpg

نیروهای ارتش سوریه در جریان عملیات در جنوب و جنوب شرق استان ادلب بیش از ۶۰ تروریست را از پای درآوردند و در تلاش هستند خود را به شهرک «معره نعمان» برسانند تا راه برای ورود به مرکز استان ادلب باز شود.

به گزارش مشرق، شب گذشه نیروهای ارتش سوریه از محورهای جنوب و جنوب شرق استان ادلب عملیات گسترده ای را با پشتیبانی یگان های هوایی و موشکی علیه مواضع گروهک تروریستی جبهه النصره آغاز کردند که همچنان جریان دارد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نیروهای سوری حملات غافلگیرانه را در گام نخست از حومه شهرک «سکیات» در جنوب استان ادلب شروع کردند و مواضع تروریست ها را در شهرک «ام جلال» به شدت هدف قرار دادند.

این منبع میدانی با بیان این نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های سنگین موفق شدند شهرک «ام جلال» را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند، گفت: دهها تن از تروریست های جبهه النصره و همپیمانان آنان از جمله «اسود الشرقیه و حوران» در جریان پاکسازی این شهرک به هلاکت رسیدند و شماری دیگر زخمی شدند.

وی از وارد شدن خسارت های سنگین به تجهیزات نظامی گروهک های تروریستی در این محور خبر داد و افزود: چند سکوی پرتاب خمپاره و موشک به همراه تعدادی از خودروهای مجهز به دوشکا در این محور منهدم شدند.

این منبع میدانی تصریح کرد: بالگردها و جنگنده های روسی و سوری در عملیات پاکسازی شهرک «ام جلال» نقش ویژه ای ایفا کردند و با هدف قرار دادن مواضع تروریست ها و مسدود کردن مسیرهای کمک رسانی، راه را برای پیشروی نیروهای ارتش سوریه باز کردند.

به گزارش مشرق، صبح امروز (جمعه بیست و نهم آذرماه) همزمان با تثبیت مواضع در شهرک تازه آزاد شده «ام جلال»، چند گروه از نیروهای سوری دور جدیدی از حملات را علیه تروریست ها در محور جنوب شرق استان ادلب آغاز کردند و تا کنون موفق شده اند شهرک های «ابو حبه، تل الشیخ، الفرجه، سحال و ام تینه» را کنترل تروریست ها خارج  کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش سوریه عملیات گسترده و ناگهانی را از حومه غربی شهرک «سنجار» شروع کردند و پس از درگیری های سنگین توانستند شهرک های «ربیعه، برنان، الخربه و شعره» را پاکسازی و امن کنند؛ رزمندگان با ادامه عملیات کوشش می کنند مناطق غربی خط راه آهن «دمشق - حلب» را امن و به سمت شهرک بسیار مهم «معره نعمان» پیشروی کنند.

پیشروی ها در این محور در نزدیکی جاده «ابو الظهور» به سمت شهرک راهبردی و مهم «معره نعمان» صورت گرفت؛ از شروع عملیات نیروهای سوری در محورهای جنوبی و جنوب شرقی استان ادلب تلفات تروریست ها به بیش از ۶۰ تن رسیده و ده ها تن دیگر هم زخمی شده اند.

روند پیشروی های ساعات گذشته نیروهای ارتش سوریه در جنوب و جنوب شرق استان ادلب نشان می دهد شهرک های «الرفه، التح، بریصه، تل دم، الصیادی، برزه و ...» در ساعات آینده از اشغال عناصر تروریستی خارج شوند.

نیروهای ارتش سوریه در محور جنوب استان ادلب (شهرک ام جلال) در تلاش هستند مناطق بیشتری را از اشغال گروهک های تروریستی خارج کنند و علاوه بر تامین امنیت حومه شمال شرق شهرک راهبردی «خان شیخون»، فشار را بر عناصر تروریستی در جنوب شرق استان ادلب چند برابر کنند و خط دفاعی آنان را در هم بشکنند.

شهرک راهبردی «معره نعمان» یکی از مهم‌ترین پایگاه های گروهک های تروریستی در جنوب استان ادلب به شمار می آید و اگر نیروهای ارتش سوریه این شهرک را به کنترل درآورند، راه را برای ورود به مرکز استان ادلب باز می کند.

به گزارش مشرق، شهرک «معره نعمان» نقطه اتصال شهرک «خان شیخون» به شهر حلب از طریق جاده «خان شیخون - معره نعمان - سراقب - حلب» است و از سویی دیگر شهرک خان شیخون را به شهر ادلب (جاده خان شیخون - معره نعمان - اریحا - ادلب) متصل می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    59 3
    خدایا نیروهای سوری و همپینان را پیروز کن خدایا تروریستهای لعنتی را نابود کن
    • رضا IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
      2 4
      و روسیه
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
      5 0
      الهی آمین . خداوندا هدایتت را شامل همه هدایت پذیران بفرما .
  • IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    26 1
    النصر اللیالل عشر احسنت احسنت انشاالله خبرهای خوب شادی بخش وبیشتر از نابودی تروریستها ونوکران حقیر استکبار دل مارا شاد کردین خداقوت خدا پیروزتان کند خدا پشتیبان حق است انشاالله پیروزی نهایی از ان مقاومت قهرمان است فان حزب الله هم الغالبون درود خدا برمردان دلاور مقاومت به یاری الله خبرهای شیرین وخوب وبیشتر از نابودی فرزندان شیطان وحامیانشان .مقاومت پیروزاست افرین وهزاران احسنت خدا حافظتون باشه ماشاالله حزب الله
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    1 16
    همچین طوافنی هم نبوده یک باد کوچک بوده
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
      5 0
      یه باد کوچیک این کار رو کرده، طوفان بشه چی میشه.. اوف
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    2 17
    مشرق علکی طوفان طوفان نکن . سوریه تو گل گیر کرده .. و مشخصه تا سه دهه آینده هم درست نمیشه
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
      8 2
      :)))))))))) حالا تو چرا داری جِر می خوری، ناراحتی داعش با ارباب رو پوکوندیم؟؟
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    5 11
    بجای این طوفان بازی ها سری به میادین نفتی بزنید که افتاده دست اجنبی ها ... آقای طوفان
  • علی خدایی IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    4 2
    اون پایگاه دیدبانی رژیم ترکیه که در مورک است باید اون ها را هم پاکسازی بکنیم نیرو های جبهه مقاومت چرا که ترکیه از شروع جنگ داخلی سوریه علنن و به طرز آشکار به تروریستهای غربی و عربی و عبری حمایت های زیادی را کرده و الان هم میکند ترکیه بر علیه حکومت قانونی و مشروع سوریه با تروریستها دست به دست شد
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    3 0
    الله اکبر و له الحمد و منه النصر و له الشکر و علیه التوکل و الیه المصیر
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    1 0
    مداومت در قرائت دعای مرزداران بعد از نمازها بخصوص در مساجد . صوت دعای ۲۷ صحیفه سجادیه رو جستجو بزنید و همراه با استماع بخوانید .
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    2 0
    پروردگارا آتشهایی که دشمنان در بلاد اسلامی ایجاد کرده اند به خودشان برگردان و اسلام ناب محمدی که برادری حقیقی می آورد حکمفرما بنما .
  • علی IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    0 0
    بایدیه پایگاه دیگه هم بگیرن بشه سه تاوبه ترکیه بگن میری بیرون یاسربازاتونوسرمی بریم وازپرچمتون آویزون میکنیم.ببینیدچطوری دمشون میذارن ومیرن.حالانوبت به شمال هم میرسه باموشک های ایران تارومارشون کنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس