کد خبر 1021619
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
حسان دیاب

«حسان دیاب» نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه لبنان هرگونه وابستگی خود به حزب‌الله یا جنبش امل را رد کرد و گفت مستقل است.

به گزارش مشرق، «حسّان دیاب» که عصر روز گذشته (پنجشنبه) از سوی «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان مأمور به تشکیل کابینه شد، در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی خود، هرگونه وابستگی به حزب‌الله لبنان یا جنبش امل را تکذیب کرد.

او در گفت‌وگو با شبکه OTV، خود را فردی کاملا مستقل خواند و گفت که به هیچ شخصی وابسته نیست و در دو روز گذشته یا دو هفته و حتی در دو ماه گذشته با هیچ یک از اعضای حزب‌الله یا جنبش امل دیداری نداشته و صرفا با شخص «میشل عون» رئیس‌جمهور و «سعد الحریری» رئیس دولت پیشبرد امور دیدار کرده است.

بیشتر بخوانید:

«حسان دیاب» نخست وزیر جدید لبنان کیست؟ / تکنوکراتی که با حمایت حزب الله به نخست وزیری رسید +عکس

نخست وزیر دهه شصتی لبنان +عکس

حسان دیاب در ادامه تأکید کرد که به هیچ عنوان از تشکیل کابینه عقب‌نشینی نخواهد کرد و در مقایسه با دولت‌های قبلی تلاش خواهد کرد تا این مرحله را به سرعت طی کند.

او همچنین گفت که هیچ پیش‌نویسی برای تشکیل کابینه وجود ندارد و در ادامه وعده داد که حل بسیاری از مشکلات را در دستور کار قرار دهد.

حسان دیاب در خصوص حضور زنان در کابینه خود نیز گفت که تلاش خواهد کرد تا حضور زنان در دولت او چشمگیر باشد و بسیاری از پرونده‌ها به وزرای زن سپرده خواهد شد.

نخست‌وزیر جدید لبنان، از مشورت با نمایندگان پارلمان در روز شنبه (فردا) خبر داد و در خصوص حضور معترضان در مقابل خانه خود نیز گفت: «آنها سال‌هاست که در رنج و سختی به سر می‌برند و باید این شرایط را پشت سر بگذرانیم و آنها نیز باید بتوانند نظر خود را بیان کنند.»

دیاب روز گذشته از مجموع ۱۲۸ رأی نمایندگان پارلمان لبنان، ۶۹ رأی به دست آورد و رسماً از سوی میشل عون مأمور شد تا دولت جدید را تشکیل دهد. پیش از حسان دیاب، سعد الحریری، رئیس جریان المستقبل لبنان نخست‌وزیر این کشور بود که بعد از اعتراض‌های مردمی، استعفا داد.

حزب‌الله لبنان، جنبش امل، جریان ملی آزاد (به رهبری جبران باسیل)، جریان المرده و التکتل الوطنی، الحزب القومی و اللقاء التشاوری از نخست‌وزیری حسان دیاب حمایت کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس