کد خبر 1021595
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
پرچم نمایه آمریکا و عراق

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق فاش کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواهان دریافت نیمی از ذخایر نفتی عراق درمقابل بازسازی این کشور شده است.

به گزارش مشرق، قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از عادل عبدالمهدی نخست وزیر مستعفی عراق خواسته است تا در مقابل بازسازی عراق نیمی از ذخایر نفتی این کشور را تحویل او دهد.

وی تصریح کرد: پروژه ای آمریکایی - اسرائیلی - اماراتی برای سوء استفاده از تظاهرات در عراق به منظور خرابکاری وجود دارد.

الخزعلی گفت: یکی از علل استعفای عبدالمهدی هم مخالفت او با درخواست ترامپ برای تحویل نیمی از نفت عراق به او در مقابل بازسازی عراق بوده است.

ببینید:

عکس/ بازسازی معابر شهر نجف توسط جوانان

عکس/ بازسازی مسجد جامع موصل

وی درباره انتخابات زودهنگام در عراق گفت: برگزاری انتخاباتی زودهنگام در عراق در سایه استعفای دولت و وضعیت بی ثبات امنیتی خطرات زیادی دارد و ممکن است شرایط را به سمت جنگ داخلی سوق دهد.

الخزعلی گفت: اجماع درباره نخست وزیر آینده در حال حاضر بعید به نظر می رسد.

تاکید عبدالمهدی بر حاکمیت عراق و روابط با همسایگان در دیدار مقام آمریکایی

نخست وزیر مستعفی عراق در جریان دیدار یک مقام ارشد آمریکایی بر لزوم حفظ حاکمیت عراق و روابط این کشور با همسایگانش تاکید کرد.

دفتر عبدالمهدی در بیانیه ای اعلام کرد: در جریان دیدار دیوید هیل قائم مقاوم وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی با عبدالمهدی روابط و همکاری دو کشور بررسی شد. در این دیدار همچنین نگاه عراق درباره تحولات اخیر در عراق و منطقه و نیز نگاه آمریکا به آن مورد بحث قرار گرفت.

عبدالمهدی در این دیدار بر لزوم احترام به حاکمیت عراق تاکید و به سیاست خودش در برقراری روابطی خوب با همه کشورهای همسایه و شرکاء و دوستان بین المللی و تداوم همکاری در همه زمینه ها و مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

دیوید هیل همچنین با محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق نیز در شهر بغداد دیدار و گفت وگو کرد و دوطرف تلاش ها درباره مبارزه با ترریسم و از بین بردن داعش و مبارزه با تفکر افراطی را بررسی کردند.

هیل بدون اشاره به دخالت های آشکار کشورش در امور داخلی عراق ابراز امیدواری کرد که "انتخاب دولت عراق با تصمیمی کاملا ملی در راستای برآورده کردن خواسته های ملت" باشد.

آمادگی سازمان ملل برای کمک به عراق درباره سازوکار انتخابات

نماینده سازمان ملل در عراق از آمادگی این سازمان برای ارایه معیارهای بین المللی درخصوص سازوکار انتخابات در عراق خبر داد.

جنین بلاسخارت در دیدار با الحلبوسی اوضاع سیاسی عراق و لزوم تشکیل کابینه عراق در چارچوب مهلت های تعیین شده در قانون اساسی را در راستای پاسخ به خواسته های ملت عراق بررسی کرد .

دوطرف همچنین "تلاش های مجلس عراق برای وضع قانون جدید انتخابات و انجام آن به شکلی که بتواند زمینه را برای عراقی ها جهت انتخابی آزاد و قابل قبولتر فراهم کند و اعتماد به فرایند انتخابات و روند سیاسی را بازگرداند"، بررسی کند.

بلاسخارت در این دیدار بر حمایت از مجلس عراق در این زمینه و آمادگی سازمان ملل برای  کمک جهت تحقق معیارهای بین المللی در سازوکار انتخابات عراق براساس قانون جدید آن تاکید کرد

دستگیری عامل توزیع حقوق در بین خانواده های داعش در موصل

در سطح امنیتی عراق نیز یک منبع امنیتی عراقی از دستگیری یک فرد مورد پیگرد به اتهامات تروریستی در کرانه چپ شهر موصل در شمال این کشور خبر داد که قصد توزیع حقوق در بین خانواده های گروه تروریستی داعش را داشت.

این منبع به شبکه تلویزیونی السومریه نیوز گفت: نیروهای امنیتی فرد یاد شده را در جریان بازرسی در محله النور بازداشت کردند. همراه این فرد 1600دلار آمریکا به همراه تعدادی پاکت کشف شد و او قصد داشت که آنها را در بین خانواده های داعش به عنوان حقوق توزیع کند. یک قطعه سلاح مدفون شده در حیات خانه این فرد نیز کشف و ضبط شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
    4 0
    حیات نه، حیاط!!!
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
    3 1
    که چی؟ معلومه که کسی مجانی کار نمیکنه
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
    2 3
    مجبورن که خواسته آمریکا رو قبول کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس