کد خبر 1021562
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۰
کدو حلوایی

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: کدو حلوایی خواص شگفت انگیزی دارد و برای درمان سرفه‌های پی در پی و ترمیم انواع زخم‌ها می‌توان از آن استفاده کرد.

به گزارش مشرق، محمد باقر مینایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی، درباره کدو حلوایی گفت: مصرف کدو حلوایی برای تمام افرادی که بتلا به نقرس، یبوست، افسردگی، کاهش فعالیت دستگاه ایمنی و خون سازی هستند مفید است.

درمان سرفه با کدو حلوایی

او با بیان اینکه تاثیر کدو حلوایی بر درمان سرفه چندین برابر داروهایی شیمیایی است، تصریح کرد: کدو حلوایی به گیاه ضد سرفه معروف است و افراد می توانند برای رهایی از  سرفه‌های پی در پی خود از آن استفاده کنند. 

بیشتر بخوانید:

درمان قطعی فشار خون بالا چیست؟

زنجبیل چگونه با چربی بدن مبارزه می‌کند؟

میوه‌ای که نمی گذارد «پیر» شوید

او ادامه داد: کدو حلوایی گیاهی است که قابلیت بسیار بالایی در مهار رادیکال‌های آزاد بدن دارد. این رادیکال‌های آزاد به واسطه آنتی اکسیدان‌های حاصل از پوست، تخمه و گوشت کدو است مهار می‌شوند.

فواید کدو حلوایی 

مینایی با اشاره به اینکه کدو حلوایی پشتیبانی کننده بدن است، بیان کرد:کدو حلوایی در فصل پاییز و زمستان بیشتر مورد مصرف افراد است که سیستم خون سازی بدن را فعال می‌کند تا به واسطه آن قدرت هضم غذا هم بالا رود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: کدو حلوایی یک ترمیم کننده قوی است، زیرا قابلیت مهار التهاب‌های موجود در لوله گوارش را دارد. این گیاه ملینی است که به دستگاه گوارش و هضم غذا کمک بسزایی می‌کند؛ همچنین به عنوان یک ادرارآور در بدن فعالیت می‌کند.

اودر ادامه تصریح کرد: کدو حلوایی قدرت ترمیم کنندگی بالایی دارد و در درمان زخم‌ها نیز می توان از آن استفاده کرد. افراد زمانی که کدو حلوایی را استفاده می‌کنند پوست آن را دور نریزند، زیرا می‌توانند با سوزاندن آن خاکستر این گیاه را با الکل ترکیب کنند و بر روی زخم‌ها ضماد کنند. این ترکیب برای ترمیم ضخم‌ها موثر است.

درمان زخم با کدو حلوایی 

مینایی افزود: افراد می‌توانند کدو حلوایی را بپزند عصاره آن را گرفته و با عسل میل کنند این محلول تمام اعضای بدن ازسیستم عصب مرکزی گرفته تا سیستم قلب و عروقی، غددهای فرعی مانند کبد، پانکراس کسیه صفرا و غده‌های بزاقی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مینایی به تمام افراد توصیه کرد: کدو حلوایی را در سبد غذایی خود جای دهند و به عنوان یک پیش غذا و یا یک دسر مقوی استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
    1 0
    ممنون
  • حسین IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
    0 0
    خوب بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس