کد خبر 1021477
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸
چراغ سبز اسد و پوتین به نبرد ادلب/ جنگی تمام عیار در راه است

منطقه ادلب سوریه به دلیل نقش مهمی که در تحولات خاورمیانه داشته٬ مهم ترین گره منطقه محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه البناء طی دوسال گذشته جنگ ادلب٬ مهم‌ترین گره منطقه بوده است؛ چرا که سوریه همچنان مادر جنگ‌ها در خاورمیانه محسوب می‌شود. علت اهمیت ادلب برای سوریه این است که سوریه این منطقه را نقطه‌ای برای پیروزی خود در برابر محاسبات آمریکایی- صهیونیستی  که دارای برگ برنده‌هایی در لبنان و عراق است می‌داند و علاوه بر این آمریکا می‌تواند نیروهای مسلح در شرق سوریه را تقویت کرده و نقش حملات صهیونیستی در جلوگیری از پیشرفت ارتش سوریه را کامل کند.

بیشتر بخوانید:

توافق ایران و روسیه برای ادامه گفت‌وگوها درباره سوریه

آمادگی ارتش سوریه برای عملیاتی در ادلب

پس از اولین دور پیروزی‌های ناگهانی ارتش سوریه در جنگ‌های منطقه خان شیخون در تابستان سال جاری میلادی٬ محاسبات منطقه به هم ریخت و آمریکا اقدام به تلاش برای چرخاندن معادله از طریق بازکردن راه برای سیطره ترکیه بر شرق سوریه و سقوط روند نشست‌های آستانه و ایجاد درگیری در منطقه کرد.

در این مدت لبنان و عراق شاهد تحولات بزرگی همچون انفجارهای سنگین در اردوگاه‌های حشد شعبی عراق همراه با حملات صهیونیستی بود که این نیروها را مورد هدف قرار داده بودند و نیز حوادث خونین و وحشتناکی که در منطقه قبرشمون لبنان اتفاق افتاد بودند. بازگشایی گذرگاه مرزی بوکمال میان سوریه و عراق و تصمیم ارتش سوریه برای پیشروی به شرق و رسیدن به مرزهای این کشور با ترکیه در واکنش به این اتفاقات بود.

محور مقاومت منطقه همواره با عملیات‌های دقیق بازدارنده در برابر تهدیدهای آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده و اعتبار را به روند نشست های آستانه بازگرداند و این امر در واقعیت میدانی منجر به پیشرفت ارتش سوریه شد. به دنبال آن اوضاع در عراق و لبنان تحت فشارهای اقتصادی و اجتماعی که در نتیجه برنامه‌ها و تحریم‌های مالی آمریکا بود شدت گرفت.

ارتش سوریه درحال آماده سازی برای یک مرحله سرنوشت ساز در ادلب بوده و اقدام به عملی ساختن وعده‌های خود کرده است. دراین میان دست آمریکا رو شده و گزینه‌های محدودی پیش‌روی آن قرار گرفته است که عقب‌نشینی از سوریه برای جلوگیری از  رویارویی با مقاومت مردمی یکی از گزینه‌های آن است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهدی IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
    0 3
    ارتش سوریه یا ارتش مزدوران؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس