حزب الله لبنان

پارلمان آلمان با تصویب طرحی غیرالزام‌آور، خواستار ممنوع شدن فعالیت‌های حزب‌الله توسط دولت این کشور شد.

به گزارش مشرق، پارلمان آلمان (بوندستاگ) امروز پنجشنبه طرحی را تصویب کرد که در آن از دولت خواسته شده فعالیت‌های جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان در این کشور ممنوع اعلام شود.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، احزاب حاضر در دولت ائتلافی آلمان با درخواست برای قرار گرفتن نام حزب‌الله در لیست سازمان‌های تروریستی، قطعنامه‌ای غیرالزام‌آور صادر کرده و از «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور خواستند فعالیت‌های این گروه را ممنوع کند.

بیشتر بخوانید:

اشپیگل: آلمان هفته آینده فعالیت‌های حزب‌الله را ممنوع می‌کند

«ماتیاس میدِلبرگ»‌ سخنگوی حزب «اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان» (حزب مرکل) در این باره مدعی شد: «غیرقابل قبول است که حزب‌الله جنگی تروریستی علیه اسرائیل در خاورمیانه به راه انداخته و آن را از طریق فعالیت‌های مجرمانه در سراسر جهان تامین مالی می‌کند. با توجه به مسئولیت ویژه دولت آلمان در قبال اسرائیل، ما از دولت می‌خواهیم که تمام فعالیت‌های حزب‌الله را در آلمان ممنوع کند».

به نوشته آسوشیتدپرس، وی با اشاره به قرار داشتن نام شاخه نظامی حزب‌الله در لیست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا، گفت: «تمیز دادن بین شاخه نظامی و سیاسی باید کنار گذاشته شود و حزب‌الله به صورت کلی در لیست تروریستی اتحادیه اروپا قرار بگیرد».

«جرمی ایساخاروف» سفیر رژیم صهیونیستی در برلین نیز از این اقدام پارلمان آلمان استقبال کرده و آن را «اقدامی مهم در تشویق دیگران به برداشتن گامی مشابه علیه حزب‌الله» توصیف کرد.

ظهر امروز هم «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان با متهم کردن حزب‌الله به فعالیت‌های تروریستی، خواستار ممنوع شدن تمام فعالیت‌های این گروه در آلمان شد.

رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا در ماه‌های گذشته در تلاش برای محدود کردن فعالیت‌های حزب‌الله لبنان، کشورهای اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار شدید قرار داده‌اند.

پیشتر در تاریخ هفتم آذر، نشریه آلمانی «اشپیگل» در گزارشی مدعی شده بود دولت فدرال این کشور قصد دارد، هفته آینده (آن زمان) تمام فعالیت‌های جنبش مقاومت «حزب‌الله» لبنان در آلمان را ممنوع اعلام کند. سخنگوی دولت آلمان در واکنش به گزارش اشپیگل، در توئیتر خود نوشت که نمی‌تواند گزارش‌ها در این رابطه را تأیید کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس