کد خبر 1021414
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
یمن

«المجلس الانتقالی الجنوبی» ( شورای انتقالی جنوب) در ادامه تنش‌ها با دولت مستعفی یمن، خواستار تشکیل دولت جدید در جنوب این کشور شد.

به گزارش مشرق، «المجلس الانتقالی الجنوبی» ( شورای انتقالی جنوب) وابسته به امارات اعلام کرد، باید یک دولت یمنی-یمنی جدید تشکیل شود.

 بر اساس گزارش «یمن تایم»، این درخواست در زمانی اعلام می‌شود که دولت مستعفی یمن، شورای انتقالی را متهم به تشکیل دولت جدید قبل از بازگشت گارد ریاست‌جمهوری به عدن و اجرای بندهای توافق ریاض می‌کند.

بیشتر بخوانید:

«راجح بادی» سخنگوی دولت مستعفی یمن اعلام کرد: شورای انتقالی تعهدهایی دارد که تا این لحظه انجام نداده مانند بازگشت نیروهای گادر ریاست‌جمهوری بویژه تیپ اول آن به فرماندهی «سند الرهوه» که قرار است حفاظت از تأسیسات اصلی دولتی را بر عهده بگیرد.

بر اساس گزارش «یمن تایم»، بادی ادامه داد، صحبت از تشکیل دولت و تعیین استاندار برای عدن و دیگر استانها، تلاش برای فرار از تعهدها و بندهایی است که قرار بود قبل از صحبت درباره تشکیل دولت اجرایی شود.

شورای انتقالی جنوب هفته گذشته شرط کرد، قبل از آغاز اجرای الحاقیه نظامی توافق ریاض باید دولت تشکیل شود و استاندار و مدیریت امنیت عدن مشخص شوند.

دوشنبه هفته جاری فرمانده نیروهای سعودی در عدن اعلام کرد، اجرای توافق ریاض آسان نیست اما عربستان برای اجرای آن مصمم است.

توافق ریاض ، توافق عربستان و امارت برای تقسیم قدرت در عدن، در جنوب یمن است که پنجم ماه اکتبر میان متحدان آنان در ریاض امضا شد. دولت مستعفی «عبد ربه منصور هادی» (متحد ریاض) و شورای انتقالی این توافق را امضا کردند و بر اساس آن قرار شد که دولت در عدن از عناصر دو طرف تشکیل شود.

هنوز یک ماه از امضای این توافق نگذشته بود که درگیری‌های میان دو طرف در جنوب یمن از سر گرفته شد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    5 0
    سلام چگونه میتونیم کمکهای نقدی رو به برادران انصارالله برسونیم؟ شماره حسابی چیزی هست؟ لطفا هر کی میدونه جواب بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس