گل شجاع خلیل‌زاده نامزد بهترین گل فصل لیگ قهرمانان آسیا شد + فیلم

مدافع تیم فوتبال پرسپولیس به خبرورزشی گفت: باید ثابت کنیم پرسپولیس هستیم و مدعی اصلی قهرمانی و ان‌شاالله با ارائه یک بازی خوب و قدرتمندانه به آنچه می‌خواهیم برسیم.

به گزارش مشرق، شجاع خلیل زاده مدافع خوش‌روحیه پرسپولیس معتقد است تیمش این توان را دارد که در فصل جاری برای چهارمین بار قهرمان لیگ برتر ایران شود. او از شرایط کنونی تیم و اعتماد به نفس بالای همبازیانش حرف می‌زند و می‌گوید خیلی‌ها تا همین یک ماه و نیم قبل فکرش را نمی‌کردند پرسپولیس دوباره مدعی اصلی قهرمانی می‌شود، اما این اتفاق افتاد.

شجاع خلیل زاده یکی ازعوامل اوج گرفتن پرسپولیس پس از ناکامی‌های اولیه را داشتن رقیب قدرقدرت می‌داند و حرف‌هایی می‌زند که خواندن آن خالی از لطف نیست.


بعد از شکست مقابل نفت مسجدسلیمان و تیم مهدی تارتار کمتر کسی فکر می‌کرد پرسپولیس به کورس مدعیان قهرمانی برگردد. این‌طور نیست؟
بله، خیلی‌ها حتی ما را از جمع مدعیان خط زدند و حذف کردند. با ماشین‌سازی مساوی کردیم، به نفت مسجدسلیمان باختیم تا ما را نادیده بگیرند و بگویند پرسپولیس امسال هیچی نمی‌شود.


به هر حال نتایج به گونه‌ای بود که این تصور برای همه پیش آمد. شما کل فصل گذشته فقط یک شکست داشتید در حالی که در نیم‌فصل فعلی ۴ شکست را پذیرفته‌اید!
خودمان هم قبول داریم ولی بدشانسی هم دخیل بود. ضمن آنکه آقای کالدرون همزمان می‌خواست که شناخت بیشتری از تیم و فوتبال ایران پیدا کند. او مسئولیت سختی برعهده گرفته است. این را فراموش نکنید. شما رئال‌مادرید را هم پس از سه قهرمانی دیدید. پذیرفتن سرمربیگری چنین تیم‌هایی ریسک خیلی بالایی دارد. با این حال او پذیرفت و الان هم می‌بینید در کورس مدعیان هستیم آن هم با یک بازی کمتر!


(به شوخی) روی آن بازی که حساب نکنید! نساجی به این راحتی‌ها به هیچ تیمی امتیاز نمی‌دهد حتی به پرسپولیس!
(می‌خندد) می‌دانم مدیر رسانه‌ای نساجی هستی و کری می‌خوانی، اما من خودم مازندرانی هستم و حتی در جشن صعود نساجی به لیگ برتر هم در ورزشگاه راه‌آهن تهران حضور داشتم. من کری نمی‌خوانم ولی ضمن احترام به تیم خوب استانم و هواداران نساجی ما در خانه دنبال ۳ امتیاز این بازی عقب‌افتاده هستیم.


از اصل بحث دور نشویم! به نظر خودت چه دلیلی داشت که پرسپولیس بعد از ۴ باخت ناگهان برگشت و سه برد متوالی را جشن گرفت؟
شاید باور نکنید، اما من معتقدم داشتن رقیب قوی باعث رشد و پیشرفت می‌شود. رقیبان ما خوب کار کرده و ما را هم وادار به تلاش بیشتر کردند.


یکی از این رقیبان استقلال تهران است. تیمی که تا همین لحظه هنوز سرمربی آن به ایران برنگشته است. این در حالی است که همه از وزارت ورزش و جوانان تا مسئولان استقلال بسیج شده‌اند آندره‌آ استراماچونی را به ایران بازگردانند. آیا عملکرد استقلالی‌ها عاملی شد که شما به کورس برگردید؟
شک نکنید! گفتم که رقیب قوی باعث پیشرفت می‌شود. نمی‌دانم چه جوری این جمله را بگویم ولی خود من دوست دارم استراماچونی به تیم استقلال بازگردد!


جدی می‌گویی یا شوخی می‌کنی؟
کاملاً جدی می‌گویم. من در کنار پرسپولیس برای هواداران استقلال هم احترام قائلم. آن‌ها سرمربی خودشان را می‌خواهند و من امیدوارم او برگردد. جام گرفتن در حضور رقیب قوی لذت‌بخش‌تر است.


یعنی دوست داری استراماچونی به استقلال برگردد و در رقابت با چنین مربی کاردانی قهرمان شوید؟
من دوست دارم او برگردد که کسی فردا روز نگوید استراماچونی نیامد و پرسپولیس قهرمان شد. ما دوست داریم در رقابت با رقیب قوی و قدرتمند قهرمان شویم. ضمن آنکه به هر حال هواداران این تیم هم سرمربی خودشان را می‌خواهند.


ولی برخی همبازیان تو از وزارت ورزش انتقاد کرده‌اند که چرا برای حفظ برانکو در پرسپولیس به اندازه بازگرداندن استراماچونی تلاشی صورت نگرفت؟
خیلی مسائل وجود دارد که همه از آن آگاه هستند و نیازی به تکرار مکررات نیست. فقط باید بگویم ما در حال حاضر سرمربی خوبی داریم که تلاش می‌کند از عنوان قهرمانی پرسپولیس دفاع کند. ما تیم خوبی هستیم که از اول هم روی پای خودمان ایستادیم. همه می‌دانند دو پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس بسته شد. شاید فقط ۱۱ یا ۱۲ بازیکن بودیم ولی به فینال آسیا رسیدیم و کم نیاوردیم. هرگز غرولند نکردیم و جام گرفتیم. شاید بهتر باشد بگویم جان دادیم تا جام بگیریم!


روزنامه‌نگار هم شدی! این تیتر خیلی معروف است که...
(می‌خندد) آن‌قدر با شما خبرنگاران مصاحبه کردیم که خودمان هم یواش یواش خبرنگار شدیم! از شوخی گذشته منظورم سختی‌هایی بود که کشیدیم. سیدجلال و علی بیرو با درد بازی می‌کردند. خیلی‌ها مصدوم بودند ولی به هر شکلی بود خودشان را مهیای بازی برای پرسپولیس می‌کردند و...


خودت هم مدت‌ها با درد از ناحیه کمر مواجه بودی.
من از خودم اسم نمی‌آورم، اما همبازیانم جانفشانی کردند تا موفق شدیم. منظور من همین بود.


پنج‌شنبه در جم با پارس جنوبی بازی دارید. سه امتیاز این بازی را از همین حالا باید به حساب پرسپولیس واریز کرد؟
نه! پارس جنوبی در خانه بازی می‌کند و بازی کردن در جم اصلاً آسان نیست. هواداران فوتبال‌دوست و فوق العاده‌ای هم دارند. ما باید شش‌دانگ و با حواس جمع وارد این مسابقه شویم تا غافلگیر نشویم. تیم میزبان هم انگیزه زیادی دارد و می‌خواهد شگفتی‌ساز شود.


اما به هر حال شما هم اگر می‌خواهید در کورس مدعیان بمانید باید ببرید یا حداقل امتیاز بگیرید.
بله، ما هم انگیزه فراوانی داریم. باید ثابت کنیم پرسپولیس هستیم و مدعی اصلی قهرمانی و ان‌شا‌ءا... با ارائه یک بازی خوب و قدرتمندانه به آنچه می‌خواهیم برسیم.


پیش‌بینی نتیجه بازی؟
خیلی سخت است، اما امیدوارم برنده از جم به تهران برگردیم.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • زهرا IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    1 0
    انشاالله تعالی
  • cima IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    2 0
    هموطنان استقلالی گلم ما پرسپولیسیها چقدر با شما مهربانیم.اما ایکاش یک لحظه خودتان را جای ما قرار میدادید وساعت بازیاتون همیشه بعد ما نبود.عدالت در ورزش باید برقرار شود.باورکنید عربها وآسیاییهای شرق دفتند جلو درتوسعه ورزش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس