حتماً تاکنون در این موقعیت قرارگرفته‌اید که بخواهید در تعطیلات به سفر بروید اما بلیط هواپیما گران بوده است و نتوانسته‌اید با این وسیله سفر کنید یا حتی بدتر، صندلی‌ها همگی پر بوده‌اند؛ اما برای اینکه بتوانید در زمان سفر بدون نگرانی از این‌که آیا بلیط هواپیما پیدا خواهید کرد یا نه؛ ‌تنها به مقصد و جاذبه های گردشگری مورد علاقه‌تان فکر کنید روش هایی وجود دارد. ما در این مطلب این روش ها را تشریح خواهیم کرد.

آینده نگر باشید!

در بین ایرانی ها کار چندان معمولی نیست اما ناخودآگاه برای سفرهای خارجی نیاز داریم تا از ماه ها قبل برای سفر برنامه ریزی کنیم. یکی از بهترین کارهایی که می توانید در این زمان انجام دهید این است که بلیط هواپیمای خود را نیز در همین فاصله‌ سفارش دهید. این کار که به شدت آینده نگرانه به نظر می رسد، چند مزیت مهم دارد. اولین مسئله، موضوع پیدا کردن صندلی خالی است. 

فکر کردن به اینکه تمام برنامه ریزی های سفر انجام شده، هزینه های هتل پرداخت شده باشد اما با نزدیک شدن به زمان سفر صندلی خالی در هواپیما پیدا نشود، می‌تواند لرزه بر اندام هر مسافری بیاندازد! اما این مشکل یک راه حل ساده دارد و آن هم رزرو بلیط از قبل است. از سوی دیگر، شما با این کار در هزینه های سفر نیز صرفه جویی می‌کنید. چراکه هرچه به زمان سفر نزدیک می شوید، قیمت بلیط ها افزایش پیدا می کنند؛ مگر اینکه بخواهید بلیط هواپیما را به صورت چارتری تهیه کنید.

برای اینکه با خیال راحت تنها به لذت بردن از سفر فکر کنید، همین حالا جهت مشاهده نرخ بلیط هواپیما اینجا کلیک کنید، در این روش تنها کافی است به وب سایت این شرکت بروید، مبدا و مقصد را به همراه مدت زمان وارد کنید تا بهترین گزینه‌های موجود به شما نشان داده شود.

مزایا و معایب بلیط هواپیمای چارتری

شاید تا به حال لفظ «چارتر» را شنیده باشید. این کلمه اغلب در ایران درمورد بلیط هواپیما به کار می رود؛ هرچند که برای وسایل نقلیه دیگر نیز چنین بلیطی وجود دارد. از طرفی، نوعی پرواز به همین نام هم وجود دارد که به پروازهای فوق لوکسی گفته می شود که کمتر از 10 نفر را جا به جا می کنند؛ اما بلیط هواپیمای چارتری چیست؟ کلمه «چارتر» به معنای اجاره کردن است. این نوع بلیط ها را تنها می‌توانید از آژانس‌های هواپیمایی تهیه کنید. برعکس بلیط های هواپیما که به صورت سیستمی ارائه می شوند، قیمت بلیط های چارتر هرچه به زمان پرواز نزدیک می‌شوید، کمتر می‌شود.  دلیل کاهش قیمت بلیط ها این است که شرکت مسئول برای جلوگیری از خالی ماندن صندلی، آن‌ها را با قیمت کمتری در معرض فروش می گذارد. مشکل این نوع بلیط ها این است که همیشه موجود نیستند. مثلاً خرید بلیط چارتری هواپیما در زمان‌ پیک سفر یا تعطیلات کمی غیر محتمل است؛ اما اگر حاضر باشید ریسک به خطر افتادن برنامه ریزی سفر را به جان بخرید یا تصمیم گرفته باشید تا یک سفر ماجراجویانه را پشت سر بگذارید، قطعا خرید این نوع بلیط های «لحظه آخری» بسیار به صرفه است.

از دیگر معایب خرید بلیط هواپیمای چارتری این است که اگر بلیط هواپیما را به صورت سیستمی خریداری کنید، قیمت بلیط برای کودکان کمتر از بلیط بزرگسالان است اما همین بلیط به صورت چارتری به طور برابر عرضه می شود و این به معنای‌ برابر بودن هزینه سفر بزرگسالان و خردسالان است. با وجود مزایا و معایب موجود، همچنان بلیط هواپیمای چارتری یکی از راه‌های ارزان سفر با هواپیما به حساب می آید.

در زمان‌های مختلف قیمت بلیط ها را بررسی کنید

یکی از مزایای برنامه ریزی برای سفر این است که فرصت کافی دارید تا در زمان‌های مختلف قیمت‌ها و کلاس پروازی بلیط ها را بررسی کنید. همچنین، مقایسه‌ کیفیت و قیمت بین وب‌سایت‌های مختلف می‌تواند در انتخاب بهترین بلیط هواپیما به شما کمک کند. اگر هم قصد داشته باشید که بلیط هواپیما را به صورت چارتری تهیه کنید، بررسی متناوب قیمت بلیط ها یک مسئله‌ ضروری است.

انتخاب کلاس پروازی مناسب، یک کلید طلایی!

شاید فکرکنید بهتر است همیشه از کلاس پروازی فرست کلاس استفاده کرد. شاید هم همیشه از یک نوع کلاس پروازی خاص استفاده می‌کنید؛ اما باید گفت این تصور اشتباه است. برای مثال اگر قصد دارید تا برای پروازی که حدود دو ساعت طول می کشد بلیط هواپیما خریداری کنید، شاید کلاس پروازی First Class هزینه ها را به شدت افزایش بدهد. مضاف بر اینکه چندان زمانی هم برای استفاده از خدمات نخواهید داشت؛ بنابراین، پیشنهاد می کنیم تا در سفرهای هوایی کوتاه مدت هزینه زیادی را برای کلاس پروازی صرف نکنید. در مقابل، هرچه پرواز طولانی تر می شود، نیاز به خدمات بهتر و بیشتر افزایش می یابد.

هزینه بار را دست کم نگیرید!

هزینه بار یک نکته ظرف و مهم است که می‌تواند در مواردی، هزینه سفر شما را چند برابر کند! این موضوع در پروازهای خارجی یا بلیط های چارتری بغرنج تر هم می شود؛ درنتیجه حتماً بارهایی را که قصد دارید به همراه ببرید بررسی کنید و تا حد امکان از بردن وسایل اضافی خودداری نمایید.پیشنهاد ما این است که پیش از سفر حتماً قوانین مربوط به بار را مطالعه کنید تا با اطمینان خاطر چمدان‌ها را ببندید.

نکته مهم دیگر در مورد خواندن قوانین مربوط به بار در سفر با هواپیما این است که بدانید بردن کدام نوع وسایل به داخل هواپیما ممنوع است. ندانستن این نکته می‌تواند در فرودگاه زمان شما را هدر کند و چه بسا از پرواز شما جلوگیری شود؛ پس دانستن این نکات بسیار ضروری است.

اینترنت، بهترین ابزار خرید بلیط!

خرید اینترنتی بلیط هواپیما آنقدر مزیت دارد که باعث شده است تا خرید حضوری بلیط به یک فعالیت غیرمعمول تبدیل شود. نکته مهم این است که به‌ هنگام خرید بلیط هواپیما به صورت اینترنتی علاوه بر سادگی خرید، امکان رزرو 24 ساعته و بهره‌مندی از انواع تخفیف ها وجود دارد. همچنین امکان مقایسه و بررسی بلیط ها نیز فراهم می‌شود. معمولا با خرید آنلاین بلیط هواپیما از وب‌سایت‌های گردشگری مانند الی گشت، می توانید از مزایای مختلف خرید اینترنتی از این شرکت‌ها هم برخوردار شوید.

از این گذشته، خواندن نظرات کاربران در وب سایت مورد نظر می‌تواند به شما یک دید کلی درباره کیفیت خدمات و سرویس دهی بدهد؛ پس آن را جدی بگیرید.

روی باشگاه مشتریان، حساب ویژه باز کنید!

باشگاه‌های مشتریان این روزها بسیار پرطرفدار است و ایرلاین‌ها و آژانس‌های مسافرتی نیز این را می‌دانند. عضویت در سایت این شرکت‌ها و خرید از آن‌ها می‌تواند فرصت‌ها و تخفیف‌های ویژه‌ای را برای مشتریان وفادار آن‌ها به همراه بیاورد.

از پیش هتل رزرو کنید

طبق آنچه پیش‌تر گفتیم، هرچه به زمان سفر نزدیک می‌شویم باید احتمالاتی مانند گران شدن قیمت‌ها و نبود جای خالی برای رزرو را در نظر گرفت. به همین دلیل در زمان خرید بلیط هواپیما بهتر است هتل مورد نظرتان را نیز از آژانس‌های معتبری مانند الی گشت رزرو نمایید. با این کار دیگر چیزی نیست که در مورد رفت‌وآمد یا اقامت شما را نگران کند. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که برای رزرو هتل یا خرید بلیط هواپیما حتماً از وب‌سایت‌های معتبر اقدام نمایید.

منبع: الی گشت

اطلاعات تماس:

تلفن: 0218540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس