دریای لبنان

یک پایگاه ویژه رصد تحرکات دریایی در جهان اعلام کرد، یک کشتی انگلیسی امروز در نزدیکی بلوک نفتی شماره 9 لبنان حدود هفت ساعت توقف کرده است.

به گزارش مشرق، شبکه «المیادین» به نقل از پایگاه «مارینا ترافیک» ویژه رصد تحرکات دریایی در جهان اعلام کرد، یک کشتی حفاری امروز (چهارشنبه) حدود هفت ساعت در نزدیکی شهر «الناقوره» در جنوب لبنان و نزدیک به بلوک نفتی شماره توقف کرده است.

بیشتر بخوانید:

بر اساس این گزارش، کشتی مذکور که «استینا دریل مکس» نام داشته و متعلق به انگلیس می‌باشد در فاصله ۴۲ مایلی غرب شهر الناقوره دیده شده است.

بلوک‌های شماره هشت، نه و ده که چاه‌های نفت و گاز در آن قرار دارد مورد منازعه لبنان و رژیم صهیونیستی است؛ تل‌آویو مدعی در مالکیت این بلوک‌های نفتی بویژه بلوک شماره نه شریک است و لبنان قاطعانه این موضوع را رد می‌کند.

دیروز نیز یک بالگرد انگلیسی پس از ورود به حریم هوایی لبنان، مأموریتی شناسایی بر فراز چاه‌های گاز لبنان و بلوک شماره نه انجام داد اما «یونیفل» اعلام کرد که این بالگرد متعلق به خودش بوده است. 

چندی پیش هم یک کشتی یونانی وارد آب‌های لبنان شده بود. رئیس‌جمهور لبنان در نشست دیروز خود با فرمانده «یونیفل» خواستار تحقیق درباره ورود  این کشتی یونانی به آب‌های منطقه‌ای لبنان شد و درباره هرگونه تعرض به حریم این کشور هشدار داد

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس