کد خبر 1021160
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
عبدالرضارحمانی فضلی وزیر کشور

وزیر کشور از تایید صلاحیت بیش از ۹۱ درصد داوطلبان انتخابات از سوی هیاتهای اجرایی انتخابات خبر داد که بر این اساس صلاحیت حدود ۹ درصد از داوطلبان انتخابات از سوی هیات‌های اجرایی احراز نشده است.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با اعلام پایان زمان فعالیت قانونی هیاتهای اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۶ آذرماه، گفت: از مجموع ۱۶۰۳۳ نفر داوطلبانی که برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام اولیه کردند تا پایان زمان قانونی رسیدگی به صلاحیتها در هیاتهای اجرایی، تعداد ۸۴۸ نفر اعلام انصراف نمودند. در نهایت پرونده ۱۵۱۸۵ نفر مورد بررسی قرار گرفت و در نتیجه صلاحیت ۹۱.۲ درصد از افراد در هیاتهای اجرایی مورد تایید قرار گرفت و نتیجه به هیاتهای نظارت اعلام شد.

بیشتر بخوانید:

وزیر کشور با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات، با تغییر قانون در سال ۹۵، دادستانهای مراکز حوزه انتخابیه به ترکیب هیاتهای اجرایی اضافه و نماینده شورای اسلامی شهرستان از جمع معتمدین حذف شدند، تصریح کرد: هیاتهای اجرایی در ۱۰ روز زمان قانونی فعالیت خود بر اساس استعلام از مراجع چهارگانه و مبتنی بر موازین قانونی ماموریت بررسی صلاحیت داوطلبان را به انجام می رساندند.

براساس این گزارش، وزیر کشور از تایید صلاحیت بیش از ۹۱ درصد داوطلبان انتخابات از سوی هیاتهای اجرایی انتخابات خبر داد که بر این اساس صلاحیت حدود ۹ درصد از داوطلبان انتخابات از سوی هیات‌های اجرایی احراز نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس