روزنامه های اصلاح طلب 27 آذر

در شرایطی که محمد علی نجفی با سلاح غیرمجاز، همسر دوم خود که 30 سال از وی جوانتر بود را به قتل رساند، اصلاح طلبان،مقتول را آماج توهین و تهمت قرار داده و «قاتلِ یک زن» را در جایگاه قهرمان نشاندند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** مذاکره با ترامپ،بیکاری و تورم را درمان می کند

روزنامه شرق در یادداشتی به قلم «فریدون مجلسی» فعال اصلاح طلب نوشت: «با توجه به پاسخ قاطعی که آقای شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در دیدار ظاهرا میانجیگرانه‌اش به تهران دریافت کرد و با دلسردی بازگشت، این پرسش مطرح می‌شود که دکتر روحانی، آن‌هم پس از وقایع آبان ایران که به سرمایه اجتماعی و سیاسی او نیز آسیب رساند، با چه هدف و به چه امیدی به ژاپن می‌رود؟ آیا نشان از ابراز تمایل یا امیدی به ازسرگیری اقدامات میانجیگرانه شینزو آبه دارد؟».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«تنها امید این است که رئیس‌جمهور با کسب اختیارات ویژه مأموریتی امیدبخش داشته باشد؛ زیرا اوضاع‌واحوال ملتهب کنونی و جو نومیدانه ناشی از تورم و بیکاری، اقدامی درمانی را برای پیشگیری از شرایط بدتر تجویز می‌کند».

روزنامه آرمان نیز در یادداشتی به قلم «جلال خوش چهره» فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت:«از تصمیم رئیس‌جمهور برای سفر به توکیو، انعطافی را می‌توان مشاهده کرد که بر اساس آن زمینه‌های مؤثر شدن میانجیگری ژاپن فراهم شود. وزیر امور خارجه ایالات متحده 12شرط برای مذاکره با ایران وضع کرده بود و مسئولان ایران گفته بودند تا زمانی که تحریم برداشته نشود، حاضر به گفت‌وگو نیستند اما این شروطی که ایران و آمریکا وضع کرده‌اند به معنی "نه جنگ نه مذاکره" یا وضعیت معلق است...بدیهی است که نه خواست آمریکا صددرصد تحقق یافتنی است و نه ایران توانسته با مواضع خود ایالات متحده را به برجام بازگرداند. در نتیجه، چه انعطاف‌هایی باید در مواضع دو طرف به وجود آمده باشد که هم ایران و هم ایالات متحده از آن استقبال کرده‌اند؟».

روزنامه شرق که تیتر تاریخی «امضای کری تضمین است؛اطمینان تهران از اجرای برجام» را در کارنامه خود ثبت کرده است، حالا مدعی شده است که اگر روحانی با اختیارات ویژه و با میانجی گری ترکیه با آمریکا مذاکره کند، اوضاع و احوال کنونی و فضای ملتهب ناشی از تورم و بیکاری درمان می شود!

روزنامه آرمان نیز خواسته ایران مبنی بر لغو تحریم ها را با 12 شرط گستاخانه آمریکا در یک کفه ترازو قرار داده و مدعی شده است که باید در انتظارات طرفین انعطاف ایجاد شود.

اصلاح طلبان اصرار دارند که با انکار تجربه تلخ و عبرت آموز برجام، روند خسارت بار توافق هسته ای را مجددا تکرار کنند.

در طول مذاکرات هسته ای و پس از آن در برهه ای که برجام امضا شد، دولتمردان و اصلاح طلبان با تبلیغات گسترده اینگونه القاء کردند که چون با آمریکا مذاکره کرده و به توافق رسیدیم، همه مشکلات کشور از جمله بیکاری، تورم، رکود، مسکن و حتی مشکل آب خوردن مردم نیز رفع می شود.

در اثر همین تبلیغات، عده ای از مردم در سال 94 به خیابان ها آمده و در حالی که در یک دست اسکناس هزارتومانی و در دست دیگر اسکناس 1 دلاری را گرفته بودند، با این تصور که دلار هزارتومان خواهد شد به جشن و پایکوبی پرداختند.

اما در پسابرجام، مردم شاهد افزایش سرسام آور قیمت دلار، مسکن، خودرو، سکه، لوازم خانگی، گوشت قرمز و...بودند. پس از امضای برجام و به استناد گزارش نهادهای رسمی، سرمایه گذاری خارجی کاهش یافته و در مقابل شاهد فرار سرمایه از کشور بودیم.

در ادامه روحانی، مذاکره با آمریکا را «دیوانگی» نامیده و ظریف نیز تاکید کرد که «توافق با آمریکا به اندازه جوهر روی کاغذ ارزش ندارد».

اما همانطور که پیش از این نیز ذکر شد، اصلاح طلبان اصرار دارند که با انکار تجربه تلخ و عبرت آموز برجام، روند خسارت بار توافق هسته ای را مجددا تکرار کنند.

** ارگان دولت: «موتورسواری زنان» باعث «تلطیف فضای عمومی» می شود

روزنامه ایران در یادداشتی نوشت: «موضوعی که این روزها مطرح شده است، موتورسواری زنان است و اینکه آیا پلیس باید برای آنان گواهینامه صادر کند یا خیر؟...زمانی بود که در ذهن کسی نمی‌گنجید که خانم‌ها راننده تریلی یا اتوبوس بین‌شهری و درون‌شهری شوند. ولی اکنون برخی از آنان هستند و مشکلی هم وجود ندارد. البته زیاد هم نیستند ولی اگر کسی ببیند که خانمی پشت فرمان اتوبوس نشسته احتمالاً احساس آرامش بیشتری در رانندگی او خواهد کرد تا اینکه نگران باشد... در خصوص موتورسواری هیچ فرقی میان رانندگی با موتور و یا پشت آن نشستن وجود ندارد فقط راننده دو دسته موتور را می‌گیرد، در حالی که ترک‌نشین کمر راننده را!».

ارگان رسانه ای دولت در ادامه نوشت: «یک نگاه محافظه‌کارانه، شکاک و بدبین به تغییر است. این نگاه برای آنچه در گذشته دیده و به آن عادت کرده اصالت ابدی قائل است. طرفدار وضع موجود است و گمان می‌کند هر حضور دیگری در این وضع اخلال ایجاد می‌کند. این نگاه تا حدی به‌همین دلایلی که گفته شد، ضد زن نیز هست. مشارکت و حضور آنان را نه فرصت که تهدید می‌داند. می‌کوشد که این حضور هرچه بیشتر محدود شود. برای او اصل بر عدم حضور است. کوششی بی‌فایده می‌کند، زیرا که تقاضا برای این حضور بیشتر و بیشتر می‌شود و اگر مانع آن شوند پشت سدهای اجتماعی جمع می‌گردد و یک باره سرریز می‌شود و در آن زمان چندان کاری برای جلوگیری از عوارض آن نخواهد شد. نگاه دیگر حضور و مشارکت زنان را نه یک تهدید که یک فرصت می‌داند. آن را ضروری و غیرقابل جلوگیری می‌داند. در بسیاری از موارد، حضور زنان را موجب تلطیف شدن فضای عمومی می‌داند. این حضور حتماً عوارضی هم دارد ولی این نگاه به ضرورت و منافع آن توجه دارد. منافعی که زیاد است. این نگاه تعادل‌بخش است. همچنان که در قضیه رانندگی اتوبوس و کامیون پیش‌آمد. نگاهی که در جریان حضور زنان در استادیوم‌ها نیز اثرات خود را نشان داد».

رسانه های دولتی و اصلاح طلب، به اسم دفاع از حقوق زنان، بانوان کشور را مورد توهین و تحقیر قرار می دهند. برای نمونه، روزنامه اصلاح طلب آرمان چندی پیش نوشته بود «اگر زنان به تماشای بازی مردان نروند، دچار بحران روحی و روانی می شوند»!. خبرگزاری اصلاح طلب ایلنا نیز چندی پیش در مطلبی نوشته بود «باید اجازه داد زنان به ورزشگاه ها بیایند تا هم فحش بدهند هم بشنوند»!

همچنین چندی پیش «شهیندخت مولاوردی» معاون سابق روحانی در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود «زنان کارتن خواب باید عقیم شوند»!

اوج تضییع حقوق زنان توسط اصلاح طلبان، مربوط به پرونده قتل «میترا استاد» همسر دوم «محمد علی نجفی» چهره مشهور اصلاح طلب است. در شرایطی که نجفی با سلاح غیرمجاز، همسر دوم خود که 30 سال از وی جوانتر بود را به قتل رساند، اصلاح طلبان، مقتول را آماج توهین و تهمت قرار داده و «قاتلِ یک زن» را در جایگاه قهرمان نشاندند!

حالا ارگان رسانه ای دولت، مدعی شده است که زنان باید موتورسواری کنند تا فضای عمومی تلطیف کند. نگاه ابزاری اصلاح طلبان به موضوع زنان، رفتاری جنسیت‌زده است که یک روز با پیشنهاد شرم آور عقیم سازی زنان کارتن خواب، افکار عمومی را آزار می‌دهد و روز دیگر با تطهیر و قهرمان سازی از قاتل یک زن.

** غرویان: باید نامی که از صندوق رأی بیرون می آید خواسته مردم باشد

«محسن غرویان» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «مسئولان نظارتی باید در رویکرد گذشته خود تجدیدنظر کرده و با سعه صدر بیشتری با جریان‌های سیاسی برخورد کنند. مردم در شرایطی در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا خواهند کرد که احساس کنند رأی آنها تاثیرگذار است و نامی که از صندوق‌های رأی بیرون می‌آید خواسته آنهاست و در جهت تحقق مطالبات آنها حرکت خواهد کرد».

این فعال اصلاح طلب، مدعی شده است که مسئولان نظارتی باید کاری کنند تا مردم مطمئن شوند که رأی آنها تاثیرگذار است.

این در حالی است که علت اصلی نارضایتی مردم، وضع موجود در حوزه اقتصاد و معیشت است. بانی اصلی این وضع نیز دولت و طیف اصلاح طلب است.

اصلاح طلبان در پی آن هستند تا با هجمه به شورای نگهبان، کارنامه غیرقابل قبول دولت روحانی و فراکسیون امید مجلس را به حاشیه برده و خود را منجی وضع موجود جا بزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    19 17
    صلاح طلبان اصرار دارند که با انکار تجربه تلخ و عبرت آموز برجام، روند خسارت بار توافق هسته ای را مجددا تکرار کنند
    • سید IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
      15 6
      اصلاح طلبان تهوع آور ارواح عمه شان یعنی زبان دنیا را میفهند! انجام مذاکرات برای پیشبرد مذاکرات! با این سیاست هفت سال عمر ملت و فرصت های کشور را به پای آمریکایی ها تلف کردند!
    • IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
      2 0
      واقعا عبرت آموز باید باشد این برجام برای اصلاح طلبان اینکه مثل سریش باز دارند می چسبند باید خیلی بی حیا باشند چرا که اگر باز بیایند کاره ای نمی شوند
  • اقدام صحیح IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    4 18
    باید در مقابل شاهزادگان اصیل خاندان آل سعود زانو بزنیم و پاهای مبارکشان را ببوسیم .
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
      13 14
      خوبی اپوزیسیون ذلیل جمهوری اسلامی همینه که خودش رو در حد دستمال توالت دشمنان ایران میدونه
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
      11 0
      14:40 اونقد حقیر و پست هستی که حتی نتونستم به نظرت منفی بدم ( در این حد ) اما با این وجود با نطرت کاملا موافقم.. چون تاریخ ثابت کرده امثال شما به نوکری بیگانگان افتخار هم می کنین. ما اما از تبار ایران هستیم، اگه می خوای ما رو بشناسی باید حسین فهمیده رو درک کنی. که نمی تونی، پس پیشنهاد عاقلانه همونه که خودت گفتی. برو و کف پای بن سلمان رو ببوس. :)
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
      9 15
      ارامکو رو یادت رفته . واقعا اعراب حافطه تاریخی ندارن
    • مجتبی IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
      9 2
      منطورت از اصیل گاو های شیرده اصیل هست ؟عرب جان سعودی. بپا ذوالفقار نیاد بخورتتون
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    14 7
    از آنجا که آمار تلفات با موتور سیکلت بالاست آیا طرح موتور سواری زنان در راستای کاهش جمعیت زنان صورت میگیرد ؟؟؟؟ برای خوشحال کردن زنان بهتر است بیمه دختران و زنان خانه دار را رایگان یا به یک سوم کاهش دهید .
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    13 8
    ارگان دولت: «موتورسواری و دوچرخه سواری زنان» باعث «تامین علوفه چریدن چشمهای هیز مردان اصحالات» می‌شود
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
      0 1
      به آفتاب هم بگو در نیاد بستنی هات آب نشه .کشته مرده سفسطه هاتونم ولی دیگه جواب نمیده
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    13 6
    از این به بعد صفهای طولانی برای مسافرکش های مو توری از نوع مونث ، تسکیل میشود
  • FR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    7 0
    غرویان از نوع همان آخوندهایی ست که امام خمینی هشدار داده بود....
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    6 8
    تو را به تمام مقدسات قسم برای پایان دادن به وضع موجود با هر که میتوانید مذاکره کنید.خودم هیچ والله از بدبختی آشنایان و همسایگان تا صبح خواب ندارم
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
      7 1
      عراقچی : نتیجه پایبندی به برجام تحریم بیشتر بود.
  • ناشناس IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    8 0
    این تیکه رو خوب اومدی اصحالات به جای اصلاحات .
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    2 0
    همونجور که برجام همه چیز رو حل کرد
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 0
    بزرگترین ضربه به ترامپ و گرفتن انتقام خون سلیمانی و ابومهدی حمله به اسرائیله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس