کد خبر 1021096
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
سجاد مردانی

سجاد مردانی نماینده وزن ۸۰+ کیلوگرم تیم ملی تکواندو کشورمان در سومین دوره رقابت‌های تکواندو گرنداسلم چین بدنبال کسب سومین سهمیه برای تکواندو کشورمان است.

به گزارش مشرق، سومین دوره رقابت‌های تکواندو گرنداسلم از صبح امروز چهارشنبه به میزبانی کشور چین و در شهر ووشی با حضور ۱۰۷ تکواندوکار از ۲۳ کشور دنیا آغاز شده است. امروز در نخستین روز از این رقابت‌ها، یلدا ولی‌نژاد و سینا بهرامی در اوزان ۶۷- کیلوگرم بانوان و ۶۸- کیلوگرم مردان به مصاف حریفان خود رفتند. سینا بهرامی در وزن ۶۸- کیلوگرم در نخستین گام برابر ژیانگ سون از چین نتیجه را در راند طلایی واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. یلدا ولی‌نژاد در وزن ۶۷- کیلوگرم نیز ابتدا به مصاف جی سانگ از چین رفت و نتیجه را ۲ بر صفر واگذار کرد و در پایان هر دو هوگوپوش از گردونه رقابت‌ها حذف شدند. یلدا ولی‌نژاد و سینا بهرامی به صورت شخصی راهی این رقابت‌ها شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

کار سهمیه کاپیتان به گرنداسلم کشیده شد

در ادامه این رقابت‌ها، سجاد مردانی نماینده وزن ۸۰+ کیلوگرم تیم ملی مردان کشورمان فردا پنجشنبه ۲۸ آذرماه به دیدار رقبای خود خواهد رفت. طبق تصمیم‌ فدراسیون جهانی تکواندو علاوه بر آنکه نفرات اول رنکینگ این مسابقات به صورت مستقیم جواز حضور در المپیک را کسب می کنند، به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۷۰ هزار دلار، ۲۰ هزار دلار و ۱۰ هزار دلار پاداش نقدی پرداخت خواهد شد. البته با برنامه ریزی فدراسیون جهانی تکواندو، مربیان هم از این پاداش ها بی نصیب نخواهند بود. به عنوان مثال در صورتی که یک ورزشکار موفق به کسب مدال طلا شود، ۲۱ هزار دلار از پاداش او به مربی‌اش تعلق خواهد گرفت. ۶ هزار دلار از پاداش مدال آوران نقره نیز به مربی تعلق دارد و سهم مربیانی که بازیکنانشان مدال برنز کسب کرده باشند، تنها ۱۵۰۰ دلار است.

مردانی که در فینال گرندپری مسکو موفق نشد سهمیه حضور در المپیک توکیو را از آن خود کند، قرار است فردا (پنج شنبه) یک بار دیگر شانس خود را در گرنداسلم چین امتحان کند و حالا راه یابی این هوگوپوش به المپیک توکیو به اما و اگر کشیده شده است. مردانی در این رقابت‌ها حریفان سرسختی دارد که همه آنها برای کسب مدال طلا و پاداش‌های دلاری با قدرت در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده‌اند. ۵ تکواندوکار از کشور چین، سه نماینده از کره جنوبی، دو تکواندوکار از انگلستان و تکواندوکاری از آذربایجان در این رقابت‌ها به روی شیاپ چانگ خواهند رفت.

مردانی در طول این رقابت‌ها با کسب ۹۳۰ امتیاز به عنوان نفر دوم رنکینگ این رقابت‌ها به دنبال کسب مدال طلای این مسابقات است تا بدون شرط راهی المپیک توکیو شود، اما مرتضی کریمی سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو ایران مدعی است که راه های دیگری برای رسیدن به توکیو وجود دارد.

*مدال طلا، دروازه ورود مردانی به المپیک

 کریمی در پاسخ به این سؤال که سجاد مردانی تا چه اندازه شانس کسب سومین سهمیه المپیک را دارد، اظهار داشت: یکی از پارامترهایی که مردانی می‌تواند به المپیک توکیو برسد، کسب مدال طلای گرند اسلم چین است. ضمن اینکه اگر حریف سرسخت کره‌ای در این رقابت‌ها ببازد و حریف چینی به مدال طلا برسد، مردانی حتی می‌تواند با کسب مدال طلا و برنز سومین سهمیه را برای تکواندوی ایران به دست آورد. اختلاف امتیاز بسیار کمی بین مردانی و حریف کره جنوبی وجود دارد. امیدوارم که او بتواند سومین سهمیه المپیک را برای تکواندو به دست آورد.

رقابت‌های ووشوی چین تنها شانس مردانی برای رسیدن به المپیک توکیو است، چرا که در فینال گرند پری مسکو آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی دو سهمیه مردان را برای حضور در المپیک توکیو کسب کرده‌اند و طبق قانون فدراسیون جهانی هر کشوری که در فینال گرندپری دو سهمیه حضور در المپیک را کسب کند دیگر هیچ شانسی برای کسب سهمیه المپیک ندارد، حتی در مسابقات قاره‌ای هم نمی‌تواند حضور پیدا کند. این در حالی است که مردانی با توجه به اینکه در دو رویداد قبلی گرنداسلم موفق به کسب مدال طلا و برنز شده بود، جواز حضور در این رقابت‌ها را از قبل رزرو کرده و به همین دلیل فردا در آخرین فرصت شانس خود را برای حضور در بزرگترین آوردگاه دنیا امتحان خواهد کرد.

البته مردانی برای اینکه بتواند آرزوهای خود را در آینده به خاطره تبدیل کند باید از مسیر سخت و پرپیچ و خم ووشوی عبور کند، مردانی در این رویداد  ۱۱ رقیب دیگر دارد که برخی از آنها مثل نماینده کشورمان بدنبال سهمیه المپیک توکیو هستند و برخی دیگر چون سهمیه المپیک را کسب کرده‌اند به دنبال پاداش ۷۰ هزاردلاری هستند تا با جیب های پر از پول به توکیو سفر کنند.کیو دون این نفر اول رنکینگ که سهمیه المپیک توکیو را کسب کرده‌ است، صرفا در چین حضور پیدا کرده تا دلارهای چشم بادامی‌ها را صید کند.

لی سونگ هوان و پاک یون دو نماینده دیگر کره‌جنوبی در این رقابت‌ها هستند. رادیک عیسی اف، شاگرد رضا مهماندوست که در فینال گرندپری مسکو موفق به کسب مدال برنز شد، با رنکینگ ۸ و امتیاز ۱۵۵ در این رویداد حضور پیدا کرده است. ماهاما چو از انگلستان با امتیاز  ۱۳۲ و رنکینگ ۱۱ به دنبال کسب سهمیه المپیک است. سون هانگی از چین نیز با رنکینگ سوم از دیگر مدعیان کسب سهمیه است.

لازم به یادآوری است،  تیم ملی تکواندو مردان کشورمان با ترکیب آرمین هادی‌پور در وزن ۵۸- کیلوگرم، میرهاشم حسینی و سروش احمدی در وزن ۶۸- کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن ۸۰+ کیلوگرم در فینال گرندپری مسکو حضور پیدا کرد که در نهایت هادی پور و حسینی موفق به کسب سهمیه المپیک شدند و مردانی در سنگین وزن فردا(پنج شنبه) دوباره شانس خود را امتحان خواهد کرد، اما در بخش بانوان، فروردین ماه سال آینده مسابقات قاره‌ای به میزبانی کشور چین برگزار خواهد شد که تیم ملی بانوان کشورمان با دو نماینده در این رقابت ها حضور خواهند داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس