کد خبر 1021091
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
دوربین تصویربرداری ماهواره ای

به گفته یک مقام رسمی، مرکز پرتاب ماهواره در استان سیچوان در جنوب غربی چین میزبان حدود 20 مأموریت پرتاب در سال 2020 خواهد بود.

به گزارش مشرق، به گفته یک مقام رسمی در چین، مرکز پرتاب ماهواره Xichang در استان سیچوان در جنوب غربی چین میزبان حدود 20 مأموریت پرتاب در سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

براساس اخبار منتشر شده، پرتاب دو ماهواره سیستم ماهواره‌ای ناوبری بیدو نیز از جمله پرتاب‌های سال آینده است. 

بیشتر بخوانید:

چین هفت ماهواره به فضا فرستاد

وانگ زمین، معاون مدیر مرکز پرتاب، این اظهارات را پس از موفقیت چین در ارسال مجدد ماهواره‌های بیدو به مدار زمین کرد.

بیدو  یک سیستم ماهواره ای ناوبری جهانی است که بطور مستقل توسط چین ساخته و اداره می شود؛ تاکنون همه ماهواره‌های این سامانه از مرکز راه اندازی ماهواره Xichang پرتاب شدند.

وانگ گفت : از آنجا که اولین ماهواره آزمایش BDS در سال ۲۰۰۰ به فضا فرستاده شد، مرکز راه اندازی ماهواره Xichang مأموریت پرتاب ماهواره BDS را با میزان موفقیت 100 درصد انجام داده است.

مرکز پرتاب ماهواره Xichang در سال 1970 تأسیس و یکی از سه مرکز پرتاب فضا در چین است؛ این کشور بیش از 160 فروند فضاپیما را از طریق ۱۴۲ پرتاب به مدارهای از پیش تعیین شده خود ارسال کرده و آن را به بزرگ‌ترین سایت پرتاب کشور تبدیل کرده است.

به گفته وانگ، از آنجایی که Xichang به اولین سایت راه اندازی فضا در چین تبدیل شد که در سال 2016 مجوز صدور گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت را دریافت کرد، در تلاش است تا ظرفیت پرتاب خود را بیش از پیش کند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز پرتاب ماهواره Xichang ظرفیت پرتاب خود را به 20 مأموریت در سال افزایش داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    0 4
    مسخره بازی .
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    2 6
    بلند تر بگو مرگ بر چین مرگ بر روسیه
  • علی خدایی BE ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    3 5
    چین و یا دو سه تا کشور و توان قابلیت ارسال ماهواره دارند بحمدالله ایران هم جزو یک دست شمار کشوری هستیم که پتانسیل این کار ها را داریم اما متاسفانه چند سالی می شود که هیچ گاری انجام نداده ایم پار سال بودش که دوتا ماهواره پیام و امید را فرستادیم اما در آخرین مرحله موفق نشد این طبیعی هستش خود چین آمریکا روسیه خیلی شکست خوردند اما باید ادامه مسیر بدیم تلاش مان را زیاد ترش بکنیم و ماهواره های جاسوسی نظامی هم بسازیم
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    4 2
    از این به بعد مواظب سقوط چینی ها روی سرمون باید باشیم
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    1 1
    ما هم سالی پر از پپه!
  • ایرانخواه AT ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    7 0
    چینی ها چگونه با «دزدی اطلاعات» هواپیمای مسافربری ساختند؟>>چینی ها توانسته اند با عملیات و نفوذ رایانه ای و فردی به برخی شرکتهای هواپیما سازی>اطلاعات بسیار گرانبهایی را بدست آورده و هواپیمای مسافربری مدرن بسازند...>>این خبر رو امروز در رادیو فردا دیدم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس