تحریم‌

دادگاهی در آمریکا یک تبعه و سه شرکت اندونزیایی را به دلیل تلاش برای انجام صادرات به ایران، به نقض قوانین و تحریم‌های آمریکا متهم کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه یک تبعه و سه شرکت اهل اندونزی را به نقض تحریم‌های ایران متهم کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که در وبگاه وزارت دادگستری آمریکا منتشر شده، دادگاه منطقه کلمبیا «یونارکو کونتجورو» ۶۸ ساله و سه شرکت «پی‌تی ام‌اس آئرو ساپورت»، «پی‌تی کاندیاسا انرژی یوتاما» و «پی‌تی آنتاسنا کرسی» را به تلاش برای نقض قوانین ایالات متحده و نقض تحریم‌های ایران متهم کرده است.

بیشتر بخوانید:

ایران آماده مذاکره با آمریکا در هیچ سطحی نیست

فرد و شرکت‌های تحریم‌شده متهم هستند که بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ تلاش کرده‌اند از طریق شرکت هواپیمایی ماهان کالاها و فناوری‌های آمریکایی و اقلام دیگری را به ایران صادر کنند.

کونتجورو مجموعا با ۸ اتهام روبرو شده که هریک می‌توانند برای وی تا حداکثر ۲۰ سال حبس و تا یک میلیون دلار جریمه به همراه داشته باشند. با این وجود، در بیانیه دادگستری آمریکا عنوان شده است که اتهامات مطروحه علیه وی و سه شرکت فوق‌الذکر هنوز ثابت نشده است.

دولت آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و تحریم‌های یکجانبه خود علیه مردم ایران را احیا کرد. واشنگتن از آن زمان شرکت‌های بین‌المللی را برای قطع هرگونه همکاری اقتصادی با ایران تحت فشار قرار داده است. دولت آمریکا در یکی از اقدامات تحریمی خود حتی صادرات غذا و دارو از طریق خطوط کشتی‌رانی ایران را نیز ممنوع کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس