مدیران دولتی تئاتر

بیش از نیمی از چهره‌های مهم مدیریتی در وزارت ارشاد و حوزه هنری، برای حمایت از پنج محکوم امنیتی غائله دراویش در گلستان پاسداران، اقدام به گردآوری و جمع آوری بیانیه کرده‌اند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - عرصه فرهنگ با پدیده با تهدید نوپدید بنیانیه‌نویسی و تجمعات سیاسی محسوس مجازی روبروست که بیانیه «صدای آبان» و «بیانیه ۲۰۰ امضاء» توسط اعضای خانه سینما بخشی از این تهدیدات نوپدید جریان هنرمندان سینما و سلبریتی‌ها به شمار می‌آید. در واقع پس از ادامه فعالیت سلبریتی‌های در فضای مجازی با چهره‌هایی نظیر بهاره رهنما، ترانه علیدوستی، پرویز پرستویی، حمید فرخ‌نژاد، امیر مهدی ژوله و...  و دفع پدیده‌هایی مثل «مهناز افشار» که با طراحی «جمعیت سینمایی لواسان» به صورت فردی مواضعی را مخالف با مشی حاکمیت نشر می‌دادند، حالا در گام دوم این حرکت، چهره‌های مشهور در جمع‌آوری امضاء و صدور بیانیه در فضای مجازی را به فعالیت های خود افزوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

پشت پرده نامه ۲۰۰ هنرمند در حمایت از نوشین جعفری چیست؟

 این وضعیت در جمع‌آوری امضاء و صدور بیانیه در حوزه تئاتر نیز  فعال شده و  نمونه شاخص آن جمع‌آوری امضاء برای آزادی و رهایی «ارس امیری» محکوم امنیتی و عامل نفوذی شورای فرهنگی انگلیس موسوم به بریتیش کانسیل است که با بسیاری از چهره‌های سرشناس تئاتر ارتباط برقرار کرده  و با ترتیب اجراهایی در خارج از کشور، هسته‌ها و حلقه‌هایی مثل حلقه «عشره » و گروه «حلقه کانادایی» را حمایت می‌کرد. بسیاری از گروه تئاتری‌های وابسته به «حلقه کانادا» ضمن دریافت تسهیلات مهاجرتی از این کشور به صورت خاص و ویژه حمایت می‌شوند و در لحظه انتشار این گزارش یکی از مدیران وابسته  به این حلقه هم اکنون در کانادا به سر می‌برد.

از جمله‌ فعالیت‌های خاص گروه‌های تئاتری جمع‌آوری امضا پس از محکومیت قطعی ارس امیری است که با پیگیری‌های مشرق مشخص شد که بسیاری از امضا کنندگان، در آن مشارکت نداشته‌اند و بیانیه توسط چند چهره مشهور جمع‌آوری و امضاء شده است. گزارش مشرق درباره بیانیه ارس امیری را (اینجا) بخوانید.

درباره ارس امیری بیشتر بخوانید:

فیلم/ افشای نام عامل نفوذی در حوزه فرهنگ

جریان نفوذ زیر پوسته فرهنگ

«ارس امیری» عامل نفوذی حوزه فرهنگ کیست؟ + عکس

اما در غائله‌ گلستان در منطقه پاسداران که منجر به شهادت چندین نفر از پرسنل نیروی انتظامی شد و تهدیداتی امنیتی با سلاح سرد و گرم صورت پذیرفت و بسیاری از چهره‌های حاضر در این غائله دستگیر و روانه زندان شدند. اخیرا در راستای همان تهدید نوپدید «بیانیه‌سازی» و امضاء توسط هنرمندان، در حمایت از پنج تن از محکومان امنیتی غائله دراویش، بیانیه‌ای گردآوری و امضاء شده است که برای نخستین‌بار توسط مجید گیاهچی و در صفحه اینستاگرامش منتشر شد.

اما پشت پرده این بیانیه چه کسانی هستند و امضاء کدام مدیران دولتی پای این بیانیه ضدامنیتی ثبت شده است؟

نصراله قادری: از امضای خودم در حمایت از دراویش دستگیر شده انصراف می‌دهم

درباره نحوه شکل ‌گیری و جمع‌آوری این بیانیه اسامی خاصی مورد توجه قرار می‌گیرد که سوابق کاری آنان در همراهی با چهارچوب‌های فرهنگی انقلاب کمی شفاف‌تر است. یکی از این امضاء کنندگان نصرالله قادری نویسنده- کارگردان- منتقد- استاد دانشگاه با سوابقی کاملا  روشن است.

 قادری در مورد امضاء این بیانیه به خبرنگار مشرق می‌گوید: این متن قرار نبود بیانیه باشد، بلکه یک درخواست بود و با این هدف شکل‌ گرفت که این افراد سلامت جسمی مناسبی ندارند و من با این هدف این بیانیه را امضا کردم. بنده به این نیت امضا کردم که این افراد مورد رافت اسلامی قرار بگیرند.

عضو کانون مدرسان خانه سینما در ادامه به مشرق گفت: این بیانیه را در یک گروه تئاتری که حالت کمپین دارد برای من فرستادند. آن گروه ۵ الی شش ادمین دارد. در این گروه درخواست کرده بودند این افراد مورد رافت اسلامی قرار بگیرند و آقای رییسی آن‌ها را مشمول عفو قرار دهد. بعد دیدم این دوستان مورد نظر در این گروه (افراد دستگیر شده و محکومان امنیتی در زندان)   پاسخ دادند که شما (افراد عضو گروه) چنین نخواهید و چنین نکنید. آقای ایرانی‌خواه در این گروه گفت:"کاش شما بیانیه نمی‌دادید و نمی‌گفتید که ما را عفو کنند. من هم گفتم: به درک، اگر می‌خواهید بمیرید، خب بمیرید.

قادری در پاسخ به این سئوال که این افراد خودشان هم می‌دانند محکومان غائله‌ای هستند که منجربه شهادت چند تن از پرسنل نیروی انتظامی و بسیج شد و چرا اصرار به جمع آوری بیانیه حمایتی دارید، گفت: این افراد در شهادت پرسنل نیروی انتظامی نقشی نداشتند  البته برای من هم جای سئوال داشت که این افراد از داخل زندان چگونه می‌توانستند پاسخ دهند و برای بنده هم جای سئوال است.  

در ادامه این گفت‌وگو با قادری این موضوع مطرح شد که بودن شما در این لیست برای افرادی که در عرصه فرهنگ و هنر  التزام خود را به جمهوری اسلامی اثبات کرده‌اند، شائبه برانگیز است و او پاسخ داد: من نفر پنجم و ششم بودم که این بیانیه را امضاء کردم و زمانی که دیدم این افراد خودشان در گروه‌های تلگرامی پاسخ دادند کاش شما این کار را نمی‌کردید، بنده هم پاسخ دادم، مثل اینکه برخی افراد را نباید خیلی جدی گرفت، به درک در زندان بمانید. ما خودمان را بیاییم خرج شما کنیم که آزاد شوید، بعد شما قیافه اپوزیسیون بگیرد، کاش عرضه این کار را داشتید که واقعا عرضه این کار را هم ندارید.

قادری در ادامه اشاره کرد: کانون کارگردانان خانه تئاتر یک نهاد صنفی است و کار سیاسی نمی‌کند و جزء اساسنامه خانه تئاتر هم نیست، تا به حال چنین کاری هم نکرده است، من با نگاه رافت اسلامی این نامه را امضا کردم و بعد دیدم که خودشان می‌خواهند آنجا بمانند، گفتم به درک! خودتان دوست دارید آنجا بمانید. ما فکر می‌کردیم یک عده هنرمند  هستند و یک کار ابلهانه‌ای کردند و جزء دراویش شدند. من پس از بیانیه وقتی فهمیدم که خودشان می‌خواهند در زندان بمانند و آزاد نشوند از امضای خودم انصراف دادم و از گفتن آن هم ابایی ندارم.

دو هنرمند با نام‌های مشابه امضاء بیانیه حمایت ار دراویش(فرقه مجذوبان نور) را تکذیب کردند

اما یکی از اسامی در این بیانیه مهرداد ضیایی است. در میان هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون دو هنرمند با این نام فعالیت می‌کنند. اولی با عنوان مهرداد ضیایی شناخته می‌شود و در تیتراژ آثار تلویزیونی دیگری با عنوان سید مهرداد ضیاییشناخته می‌شود. بسیاری این دو هنرمند را به دلیل شباهت در نام اشتباه می‌گیرند.

مهرداد ضیایی                                                                سید مهرداد ضیایی

مهرداد ضیایی در گفت‌وگو با مشرق گفت: من چنین بیانیه‌ای امضاء نکرده و چنین بیانیه‌ هایی را امضا نخواهم کرد شاید سید مهرداد ضیایی امضاء کرده باشد. سید مهرداد ضیایی نیز در گفت‌وگو با مشرق گفت: بنده این بیانیه را امضاء نکردم و متن بیانیه به بنده نرسیده است. من سید مهرداد ضیایی هستم و آنرا امضاء نکردم، شاید یک نفری دوست داشته و اسم مرا اضافه کرده است.

بازیگر سریال گاندو به مشرق گفت: درست نیست که موقعی یک نفر بیانیه‌ای را امضا نمی‌کند از جانب او امضاء کنند، از قضاء شاید من دوست داشتم که امضاء بکنم اما به همین دلیل که نام مرا خودسرانه در پای بیانیه گذاشتند، هیچ بیانیه‌ای را امضاء نخواهم کرد و کسی و کسانی بدون مجوز بنده امضاء بنده را زیر این بیانیه گذاشته‌اند.

درج دروغ نام عزت الله مهرآوران هنرمند خوشنام تئاتر، سینما و تلویزیون در بیانیه حمایت از محکومان امنیتی با عنوان دراویش

عزت الله مهرآوران از دیگر هنرمندانی نامش در این بیانیه درج شده اما با توجه به این که این هنرمند محبوب پای در هیچ جریان سیاسی نگذاشته، با مستندات بدست آمده، محرز شده که او از امضاء کننده این بیانیه نیست.

درج دروغ نام فاطمه‌گودرزی هنرمند خوشنام تئاتر، سینما و تلویزیون در بیانیه حمایت از محکومان امنیتی با عنوان دراویش

فاطمه گودرزی در مورد این بیانیه به مشرق گفت: تجمع دراویش منجر به یک فضای سیاسی شد، بنده چرا باید این پای بیانیه حمایت از فرد یا افرادی به این جریان را امضاء کنم. چرا بدون اجازه ما چنین کاری کردند!؟ بنده آقای گیاه‌چی را به هیچ عنوان نمی‌شناسم. چطور به خودش اجازه می‌دهد، نام مرا در بیانیه درج و در صفحه اینستاگرام خود قرار دهد!؟ من هیچگاه با ایشان ارتباطی نداشتم. فعالیت سیاسی هنرمندان حدودی مشخصی دارد اما من چنین بیانیه‌ای را امضاء نمی‌کنم.

مسعود آب‌پرور مولف مجموعه‌ هوش سیاه در مورد درج نامش در این بیانیه به مشرق گفت: من از چیزی که اطلاع نداشته باشم، هرگز اسمم را اعلام نخواهم کرد. من این نامه یا بیانیه را امضاء نکردم. اگر منظورتان در مورد زندانیان سیاسی و اعتصاب غذای آنان است، بنده آنرا امضاء نکردم. چون من این نامه را دیدم و تا انتها آنرا نخواندم، شما از قول من اعلام بفرمائید که این نامه را بنده امضاء نکردم.

در مورد آرش عباسی بیشتر  بخوانید:

انجمن سینمای جوان، دفتر شخصی نویسنده نمایشنامه مولن‌روژ است؟ / مدیری که تحریم شدن را به تمسخر می‌گیرد!

البته در میان اسامی امضاء کنندگان امضاء چهره‌های تابلوداری نظیر آرش عباسی، نغمه ثمینی، محمد یعقوبی و برخی دیگر،   کاملا طبیعی است. یکی دیگر از امضا کنندگان ستاره اسکندری است که پیش از این هم به دیدار یکی از متهمان آزاد شده غائله دراویش رفته بود و عکسی را در این ارتباط در فضای مجازی منتشر کردند.

ملاقات ستاره اسکندری با پوریا نوری از محکومان غائله دراویش در گلستان پاسداران
آزاده انصاری (کارگردان تئاتر) در کنار همسرش نادر برهانی مرند دبیر جشنواره تئاتر فجر (انقلاب)

آیا وزیر ارشاد جشنواره تئاتر فجر و اداره امور هنرهای نمایشی  را به حامی محکومان امنیتی واگذار خواهد کرد؟

اما در میان امضاء کنندگان نام‌های شاخصی در حوزه مدیریت تئاتر وجود دارد که  به سادگی نمی‌توان از کنارشان عبور کرد. نادر برهانی مرند دبیر جشنواره تئاتر فجر (انقلاب) سال ۱۳۹۸ است. گفت‌وگوی مشرق با ایشان در این مجال منتشر نخواهد شد، چون در آخرین گفت‌وگو نادر برهانی مرند گفت، هرگونه اظهار نظری را منوط به هماهنگی با شهرام کرمی (مدیر کل اداره‌ هنرهای نمایشی) کرد. اما نکته اینجاست که افراد مورد حمایت در این بیانیه با عنوان مجرمانه «اقدام علیه امنیت ملی» روانه زندان شدند و  دبیر جشنواره تئاتر فجر انقلاب، نامه‌ای کاملا ارتجاعی و فراقانونی برای ساختن خوراک خبری برای رسانه‌های معاند امضاء می‌کند. نکته مهم این است که علاوه بر نادر برهانی مرند، همسر ایشان آزاده انصاری از افرادی هستند که این بیانیه را در حمایت از محکومان امنیتی امضاء کرده‌اند. وقتی دبیر جشنواره این بیانیه را امضا می‌کند، امضاء همسر ایشان به معنای تصدیق این بیانیه است. صفحه اینستاگرام آزاده انصاری  همسر نادر برهانی مرند زمینه برخی انکارها را از میان خواهد برد

تصویر نام آزاده انصاری همسر دبیر جشنواره تئاتر فجر (انقلاب)
بیانیه خوانی پروانه سلحشوری نماینده مجلس در حمایت از محکومان و متهمان امنیتی

همسر دبیر جشنواره تئاتر فجر، ویدئویی را از پروانه سلحشوری در حمایت از محکومان امنیتی منتشر کرده و در کنار این پست انصاری می‌نویسد: کاش هیچ بندی و دربندی در کار نباشد. آزادی برای همه دربندان.

یکی از دیگر از امضاء کنندگان این نامه علی عابدی است. عابدی در ابتدای استقرار دولت روحانی با حکم مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی ایران به عنوان «مدیر تماشاخانه سنگلج» منصوب شد. او سال گذشته که برهانی مرند دبیری جشنواره تئاتر فجر را بر عهده گرفت، بازهم در این دولت در حوزه تئاتر حکم گرفت و قائم مقام نادر برهانی مرند شد.

اما عده قابل تاملی از افرادی که به نوعی کارمند اداره کل هنرهای نمایشی هستند،   یا با این مجموعه در ارتباط هستند، اقدام به امضاء این  بیانیه کرده‌اند. فرد شاخص دیگر «محسن حسن زاده» است که با حکم شهرام کرمی در مقام مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی فعالیت می‌کند و نباید این موضوع را فراموش کرد که ایشان با این حکم از کارمندان وزارت فرهنگ و ارشاد (اسلامی) محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

اصلاح‌طلبان جیره‌خوار انگلیس و اصولگرایان نوکر شاه هستند!؟ +عکس

تئاتر هجوآمیز سیاسی - اعتقادی در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی تجلیل می‌شود؟ +عکس و سند

حمایت شهرام کرمی از افکار مخالف نظام در تئاتر

همیت و همت این افراد که با حکم دولتی و حکومتی بر سرکار هستند در حمایت از محکومان امنیتی چه دلیل و توجیهی دارد؟ در واقع این وضعیت به دبیر جشنواره تئاتر  فجر و همسر محترمشان  خلاصه نمی‌شود.

در ادامه این گزارش در میان شمار امضاء کنندگان با وضعیت عجیب‌تری مواجه خواهیم شد. در میان امضاء کنندگان نام مدیرانی با احکام دولتی در پست‌های مرتبط‌ با حوزه تئاتر  چشم‌نوازی می‌کند که از حمایت محکومان امنیتی، دراویش غائله گلستان، هیچ ابایی نداشته‌اند. در میان سئوال بزرگی را باید از مسئولان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد (اسلامی) و متولیان دانشگاهی پرسید؛ همیت و همت این افراد که با حکم دولتی و حکومتی بر سرکار هستند در حمایت از محکومان امنیتی چه دلیل و توجیهی دارد؟ در واقع این وضعیت به دبیر جشنواره تئاتر  فجر و همسر محترمشان  خلاصه نمی‌شود.

پیمان شریعتی معاون اجرایی اداره کل هنرهای نمایشی، «دبیر اجرایی» تمامی جشنواره‌های معتبر تئاتری است که برگزار می‌شود، و جشنواره تئاتر عروسکی را ایشان هدایت می‌کنند و مرضیه برومند صرفا یک نام برای اعتبار این جشنواره است. شریعتی  از کارمندان وزارت ارشاد در حوزه تئاتر است. در مورد پیمان شریعتی و تحقیقاتی که به صورت مفصل در مورد او صورت پذیرفته است، مشرق بزودی گزارش مبسوطی را منتشر خواهد کرد. البته در مورد شریعتی باید این سئوال را پرسید که ایشان که پست دولتی دارند، چرا (هم اکنون) برای مدت زمان طولانی در کشور کانادا هستند و سفرهای مکرر ایشان آیا دلیل غیراقامتی دارد؟

مجید گیاهچی دبیر شورای مشورتی هنرهای نمایشی که  بیانیه حمایتی از محکومان فرقه دراویش نخستین بار در صفحه اینستاگرام او منتشر شد، از کارمندان اداره امور هنرهای نمایشی است. آیا وظیفه گیاهچی مشورت دادن در حوزه تئاتر فاخر و همسو با فرهنگ عامه است یا وظیفه او به عنوان حقوق بگیر از یکی از نهادهای حکومتی، حمایت از افرادی است که اقدام آن‌ها علیه امنیت ملی اثبات شده است!؟

مجید گیاهچی

جلال تجنگی کارمند وزارت ارشاد و کارشناس هنری مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد است.

جلال تجنگی

عباس غفاری  از دیگر امضاء کنندگان بیانیه حمایت از فرقه دراویش که هم اکنون در پایگاه تحلیلی خبری هنرآنلاین زیر نظر معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد(اسلامی) فعالیت می‌کند و پیش از این در دولت «تدبیر و امید» مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی بود.

امضاء بهزاد صدیقی دبیر جشنواره تئاتر رادی
 بهزاد صدیقی دبیر جشنواره تئاتر رادی

عباس شاه محمدزاده از دیگر امضاء کنندگان این بیانیه از کارشناسان ارشد اداره کل هنرهای نمایشی است. در واقع یکی از کسانی است که به صدها تئاتر مغایر با فرهنگ عامه کشور مجوز فعالیت و اجرا اعطا کرده است  و با اینکه حقوق بگیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما از امضاء کنندگان این بیانیه محسوب می‌شود.

امین عظیمی که با گرفتن حکم از مدیران تئاتری دولت فعلی به عنوان مدیر واحد «ارتباطات، آموزش و پژوهش» مجموعه تئاتر شهر فعالیت می‌کند از دیگر امضاء کنندگان و از حامیان پنج محکوم امنیتی فرقه دراویش است.

امین عظیمی در کنار محمد یعقوبی

فرشاد منظوفی نیا سال‌ها به عنوان بازبین اغلب جشنواره‌ها و به عنوان نماینده اداره کل امورهنرهای نمایشی از سوی شورای اداره نظارت و ارزشیابی شناخته می‌شود و  با حوزه هنری در این سال‌ها همکاری مستمری داشته است.  

میلاد نیک آبادی گزینه‌ای است که پس از حمید نیلی احتمالا مدیر انجمن هنرهای نمایشی خواهد شد. انجمن بودجه کلانی دارد و مدیریت این مجموعه و کل بودجه مرکز هنرهای نمایشی به  چندی بعد به او واگذار خواهد شد. شایان ذکر است که حمید نیلی از معدود مدیران دولت و تدبیر و امید بود که رویکردی کاملا انقلابی و دینی داشت و تحت تاثیر همین رویکرد، مراکز وابسته به انجمن هنرهای نمایشی در شهرستان‌ها، در مسیر انقلاب گام برمی‌داشت و با فشارهای کنونی حمید نیلی مجبور به استعفا از این نهاد شد و هم اکنون در بنیاد روایت فتح مشغول به فعالیت است.

اخبار مربوط به میلاد نیک آبادی/از حامیان ۵ محکوم امنیتی دراویش در غائله گلستان پاسداران

به صورت مشخص با بررسی این لیست مشخص خواهد شد، باب طبع اداره کل هنرهای نمایشی افرادی هستند که از محکومان امنیتی حمایت کنند و بیانیه بنویسند. لازم به ذکر است که میلاد نیک‌آبادی هم اکنون مسئول بخش کارگاه‌های آموزشی جشنواره تئاتر فجر است و از حلقه افراد نزدیک به نادر برهانی مرند محسوب می‌شود.

امضاء محمدرضا درند رئیس انجمن هنرهای نمایشی کرمانشاه در حمایت از ۵ محکوم امنیتی از فرقه دراویش

هوشنگ هی‌هاوند بازیگر تئاتر که سال‌ها به عنوان بازبین  و عضو سالیان شورای نظارت اداره کل هنرهای نمایشی فعالیت می‌کرد
«بهزاد خاکی نژاد»   رئیس هیات مدیره انجمن مدرسان تئاتر

محمد حسین ناصربخت

محمد حسین ناصربخت  سال‌ها مسئول پژوهش، قائم مقام و عضو مهمی از  شورای اصلی برگزاری جشنواره بین المللی آیین سنتی در بیست سال اخیر است. او عضو مهمی از اعضای هیات علمی دانشگاه هنر نیز محسوب می‌شود.

امیر حسین شفیعی طی حکمی از سوی کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، به عنوان مدیر دفتر تولید تئاتر حرفه‌ای این مرکز منصوب شده است. آقای کوروش زارعی که گلدسته بزرگ تئاتر مسجدی را اخیرا در دامن حسین پارسایی کاشتند و با تقدیر از او نشان دادند، تمام آنچه این‌ سال‌ها از خود نشان دادند، نمایشی بیش نبوده، افرادی در دایره مدیریت ایشان در حوزه هنری می‌گنجند، از حامیان محکومان امنیتی هستند.

امیر حسین شفیعی مدیر دفتر تولید تئاتر حرفه‌ای حوزه هنری از امضاء کنندگان بیانیه حمایت از محکومان امنیتی
امیر حسین شفیعی مدیر دفتر تولید تئاتر حرفه‌ای حوزه هنری از امضاء کنندگان بیانیه حمایت از محکومان امنیتی
«حسین فدایی حسین» مسئول واحد نمایشی حوزه هنری قم از حامیان ۵ محکوم امنیتی غائله دراویش در گلستان پاسداران

 در این لیست اعضای متنوعی از هیات علمی دانشگاه هنر  و سایر نهادهای آموزشی حضور دارند که می‌توان به دکتر مسعود دلخواه نیز اشاره کرد.

مسعود دلخواه از حامیان ۵ محکوم امنیتی دراویش در غائله گلستان پاسداران

محمدرضا ایمانیان در میان امضاء کنندگان از بازیگران تئاتر و منتقدان این حوزه است و در رادیو برنامه ثابتی را برای نقد حوزه تئاتر در کسوت کارشناس - مجری در اختیار دارد. آیا از زاویه دید حراست سازمان صدا و سیما، شخصی که از ۵ محکوم امنیتی حمایت می‌کند می‌تواند به سازمان صدا و سیما رفت و آمد داشته باشد؟

محمدرضا ایمانیان از حامیان ۵ محکوم امنیتی دراویش در غائله گلستان پاسداران

از دیگر کارکنان صدا و سیما که در امضاء کنندگان این لیست وجود دارند می‌توان به غزل نهانی اشاره کرد که دست کم ۱۵ سالی در صدا و سیما فعالیت می‌کند و در برنامه‌های مختلفی حضور دارد.

غزال نهانی از خبرنگاران تئاتر صدا و سیما و از حامیان ۵ محکوم امنیتی دراویش در غائله گلستان پاسداران

سوابق غزل نهانی در برنامه‌های صدا و سیما  /از حامیان ۵ محکوم امنیتی دراویش در غائله گلستان پاسداران

از سایر فعالان تئاتر که با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران همکاری می‌کنند می‌توان به حامد حامدی‌خواه  و محسن قصابیان اشاره کرد که از امضاء کنندگان این بیانیه در حمایت ۵ محکوم امنیتی است.

محسن قصابیان فعال تئاتری و برنامه ساز صدا و سیما /از حامیان ۵ محکوم امنیتی دراویش در غائله گلستان پاسداران

حامد حامدی خواه از حامیان ۵ محکوم امنیتی دراویش در غائله گلستان پاسداران
سوابق حامد حامدی خواه/ از حامیان ۵ محکوم امنیتی دراویش در غائله گلستان پاسداران

بیش از نیمی از چهره‌های مهم مدیریتی در وزارت ارشاد و حوزه هنری، برای حمایت از پنج محکوم امنیتی غائله دراویش در گلستان پاسداران، اقدام به گردآوری و جمع آوری بیانیه کرده‌اند. اما از سوی دیگر این بیانیه یک نعمت بزرگ برای شناخت اهالی تئاتر در حوزه مدیریت است و تنها کسی که آنرا امضاء نکرده، شهرام کرمی مدیر کل اداره نمایشی است. با این حال انتظار می‌رود که برای تغییر بزرگ در  حوزه تئاتراین دامنه بزرگ از حامیان محکومان امنیتی را به درستی شناخت و این شناخت می‌تواند به اصلاح رویکرد مبتذل کنونی تئاتر منجر شود. البته اگر وزیر کاردانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول به کار بود، در عزل افرادی که این بیانیه را امضاء کردند، لحظه‌ای تردید نمی‌کرد. یا اگر رویکرد حوزه هنری در قبال کارمندانش مشخص بود و حراست صدا و سیما افرادی که در برنامه‌های مختلف هنری به عنوان مجری و کارشناس حضور دارند را به صورت دقیقی بررسی می‌کرد، احساس تکلیف برای حمایت از محکومان امنیتی به این جمع دست نمی‌داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    62 24
    عجب هنرمندای عجیبی داریم ما
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      64 8
      اینها برای هنر هم ارزش قائل نیستند وگرنه از آن برای رسیدن به اهداف کثیفشون استفاده نمی کردند
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      10 0
      این افشین یداللهی که نامش ذکر شده غیر از افشین یداللهی خدا بیامرز است ؟؟
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      15 1
      ای کاش هنرمندان انقلابی هم یه فهرستی را امضا کنند بهنگام و از ریاست قوه قضائیه بخواهند درباره ی کسانی که با استفاده از چهره ی هنری و نام هنرمند، سوء استفاده ی سیاسی می کنند، هیچ رافتی به خرج ندهد
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    65 32
    چهره های اینها چرا با مردم متفاوت هست؟ کریه المنظرها
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    52 17
    بارک الله مشرق ، این شد یک گزارش خوب و مستدل ، قابل استناد / گزارشی که برای آن زحمت کشیده شده و می تواند مرجع دیگر رسانه ها و اقدامات دستگاههای مسئول باشد
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    60 20
    آهای وطن فروش نگفتی فریب سیری چند؟ و نان یک شب هر نانجیب سیری چند؟ خباثت امضاء پای بیانیه سیری چند؟
    • NL ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      27 20
      وطن فروش در وطن نشسته است و خیلی چیزهای دیگر رو هم فروخته است
    • NL ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      0 17
      خب خارجیهاش که فروختن داخلی هاش هم که فروختن در رفت و آمدها هم فیلم شدن پس اونایی که این وسط معلوم نیس کجان خوبن دیگه
  • علیرضا IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    56 6
    محکومان امنیتی اعدام باید گردند.
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    30 11
    اهل هنر و ادب و سیاست و وکالت و دانشگاه و حوزه اگر جرم، خصوصا جرم امنیتی و فریب مردم مرتکب شوند باید دوبرابر مجازات شوند لذا ساکت شوید که حمایت از مجرمان نیز جرم است
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    37 8
    یکی از اون یکی داغون تر ...
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    29 13
    چهار تا از این جاسوسان خائن اعدام شوند بقیه عبرت میگیرند
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    23 17
    این دراویش خائن را باید درآویز کرد
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    15 23
    خب بگیرید اینایی که بیانیه دادن هم ببرید پیش اونا که از دلواپسی در بیان :)))))))
  • مرصاد IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    26 4
    به قیافه هاشون نگاه کنین ! انگار نمی تونن مثل بقیه آدما باشن ! آخه خلاف ادبی ؛ متفاوتن !!
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    25 8
    این همه نفوذی سوخت شدن حالا وقتشه که برکنار و مورد رسیدگی قراربگیرند!
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    32 5
    یعنی اینهمه مثلا هنرمند و تعدادی از مدیران فرهنگی ... حرفشان اینست که فرزندا ن دیگر ملت مثل نیروی انتظامی ،بسیجی، وو،،وو ،، حتی توسط خائنین به این کشور و انقلاب به شهادت برسند، ما که فرضا هنرمندیم ، ازشون دفاع میکنیم ؟ اینو میگن ؟ ...بر سرشان
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    20 10
    این حامیان و یاوه گو ها منتظر وعده خداوند باشند وعده ایی است که خداوند به کفارطقیان کننده گان بر علیه دین و مظلومان داده است اِنَّ جَهَنَّمَ کانَتْ مِرْصاداً»؛[4] مسلّماً (در آن روز) جهنّم کمین‌گاهى بزرگی است.
  • . IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    25 12
    ترامپ یه جمله ی بی نظیر تو زمان مناظره های انتخاباتی داره که واقعا درخور شان سینما و سلبریتی های ایرانیه : یکی باید اینجا سیفونو بکشه.
  • . IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    17 12
    اینا قیافشون به اوباش بیشتر میخوره تا هنرمند،البته توی بی شرفی و وطن فروشی هنرمندان قابلی هستن
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    21 5
    رئیس دولت که اون آقا باشه معلومه که بقیه چی می شوند. خدا را شُکر کنید که خودشون رو لو دادند. اینها احتمالا" وابسته به گروهکها و برخی فرقه ها هستند. بعدا" معلوم میشه.
  • ارش کماندار IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    20 20
    مرگ بر منافق
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    18 6
    آدم قیافه های اینهارو که می بینه به قاتلان و جانیان و مفت خور جماعت بیشتر شبیه هستن تا هنرمند.
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    20 15
    قیافه های اینها بیشتر شبیه اوباش و گنده لاتهای قدیمه کی به اینها میگه هنرمند.
  • فدائی امامت و ولایت IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    23 12
    کف گیر فتنه به ته دیگشون رسیده ، این بیانیه بازی ها نشانگر این است که چیزی در چنته براشون نمونده زور آخرشون را می زنند. ؛؛ یک روز بیانیه 77 نفره ، یه روز .... ، همه این حرکاتشون به اندازه یک لحظه از حضور مردم ولایت مدار دیروز در مراسم گرامیداشت 9 دی نتونسته بُرد سیاسی داشته باشه.
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      13 1
      ان شاءالله چیزی به پایان خط انتظار نمونده ، تحت زعامت امام المسلمین سید علی خامنه ای(حفظه الله) فقط یک یا حسین دیگر و بس
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    4 23
    با توجه به منفعل بودن و آلوده بودن دستگاه فرهنگی کشور تجربه نشون داده این قبیل گزارشها بیشتر باعث بزرگ شدن ومطرح شدن این جورآدمها می شود ...... افسوس و صد دریغ .
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    12 2
    این یک مشت مطرب کثافت جز به لجن کشیدن جامعه چه هنری دارند بیشترین کثافت جامعه توسط این مطربها عرضه میشود اندک هنرمندان شریف که به آنها کمتر مجال داده میشود استثنا هستند مسئولین دولت فعلی هم از همین قماش اراذلند
  • ملایی IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    20 0
    تکلیف دراویش که روشنه اما خدا مملکت را از دست هرزه هایی بنام هنرمند وسلبریتی های کثیف نجات بدهد
  • حسین اقا IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    76 1
    به نام خدا. ................ بعضی ها به اسم هنرمند با ان قیافه های عجق وجق توهین میکنند. ظاهرا هر چی قیافه ات به ادمیزاده بی شباهت تر باشه هنرمند تری .. ای وای به کجا چنین شتابان!!!!! هنر مند بودن در ذات ادمی باید باشد... هنر ودیعه الهی ست که خدواند در وجود ادمی به امانت گذاشته است... و اگر این هنر در خدمت به جامعه و رشد و هدایت انسانها نباشد بی شک در خدمت هوای نفس و شیطان درون خواهد بود واین هوای نفس ادمی را به هلاکت می اندازد.... داشتن موی بلند مانند گیسوها زنانه که در باد به رقص در می اید و گذاشتن سبیل های از بیخ و بن گوش در رفته و در دست گرفتن چوب سیگار و کشیدن پیپ . با توتون کاپیتان بلک.و سیگار برگ کوبایی.. و گره زدن شال گردن شش متری و پوشیدن نیم چکمه هنر و هنر مندی نیست . و ربطی به هنر و هنرمند ندارد..!!! هنری ارزشمند است که در خدمت جامعه باشد ...نه در خدمت دشمنان جامعه ... هنر مند شم سیاسی داشته باشد ولی در جبهه دشمن ملتش نباشد...
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    13 18
    هنر یک چیز بسیار مهم برای خارجی جهت نفوذ هست ، تیاتر سینما موسیقی و..... مشخصا از سمت غربی ها بخصوص فرانسوی ها برای نفوذ تقویت میشوند،و عده ای ججوان بیسواد و بی اطلاع گول اینها را میخورند و فکر میکنند دارند از هنر حمایت میکنند
  • رضا IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    19 12
    چه قیافه های زشت و کریهی دارن ، گویا باطنتشون هم با ظاهرشون یکیه....حالم بهم خورد....انگار ده ساله حموم نرفتن!
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    10 1
    کارخوبی ازمشرق که بایدتحسینش کرد . اماازیک منظر خوب است بدانیم دراویش واقعا درویش هستند ؟ من بادونفر ازاینها آشنا وهمکلام شده ام وبرخی راهم میشناسم که درواقع همه دریکی دومورد اصلی شبیه هم هستن . آنها در بی بندوباری واهل لذات حرام تاسنین میانسالی شبین اماخسته میشوند ودنبال راهی میروند بلکه خودراآرام کنند . یکی ازآنها چندجلدکتاب رابه من داد وگفت بخوان ومن خواندم ! اماجالب این بود که همین آدم ودوستش یکروز مشغول صبحبت درنبودن خدابودن! می گفتن خدایی نیست وپیامبرهم نعوذبالله دروغ گفته که پیامبره !! گفتم اگرخدایی نیست دنیایی بااین نظم وعظمت سازنده ندارد ؟ دومی گفت نه طبیعت خودش خودش رادرست کرده ! یکروز اولی گفت قطب ما(که تازه درگذشتن !فیلمش هست که مرده زنده میکنه! وهرچندیکبار ( آیت الله ) خامنه ای هم میان پیشش ! گفتم فیلمش راببینم ! گفت دست یچه هاست میارم تاببینی ! این افراد قبل از مثلادرویش شدن میل دارن راه درست روبرن که روی رفتن به مسجدروندارن وآنقدربدنامندکه مومنین ازآنهاگریزانند امااگرجامعه روی خوش به آنهانشان بدهد بعضی ازما خوب تحویلشان بگیرییم جذب این گروه نمیشن تابعضی فکرکنن یه چیزی هستن ! که درهمان کتاب نوشته بود ماکاری به سیاست نداریم امادرچندجا حوادثی راکه قبلا مثلا درقم کنارحرم کریمه اهل بیت ع بوجودآوردن رودلیل حقانیت خودشان شمرده بودامااز وافوروتریاک ومحرمات کشف شده درآن جاحرفی نبود . یاپنج سال پیش یکیشون گفت قطب ماصدسال پیش گفته شاه ایران سام نام داردکه نوه همان نویسنده پیشگو سام نامش گذابودومیگفت این شاهه ! گفت دوسال دیگه میشه صدسال که سه سال ازدوسالش هم گذشته وسام شاه نشد ! درست است میرن درویشی امادرواقع افکاری ضدخدایی وضداجتماعی دارن وزود خودشون برمیگردن به ذات قبلیشون ! اینهاهستن حالا اگرواقعا به هشتاددرصدآنچه میگن باوروایمان داشتن خوب بود ! امانه اینهاهنوزهمان آدمهاهستن که امشب میخوابن فردامیگن درویشم ! بعددوباره توجامعه هستن الانکه دیگه دستشون کاملا روشده که ازخارج پول میادبراسرانشون واینا دیدم میرن که پول بگیرن!! البته میگن درویش نمازنبایدبخونه فقط درویش باشی کافیه !!...
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    0 10
    مشرق هنوز نقش کبک در برف را داری
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    7 0
    بهترین گزینه برای سازمان های جاسوسی محافل بسته و فرقه های کوچک جهت کار جاسوسی است وبعضا جهت راه انداختن اعتراض های به سلیقه دشمن.
  • هادی IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    1 0
    بارک الله مشرق که این چهره های فاسدو انگل جامعه و وابسته را به مردم معرفی میکنید .اجرکم عندالله حدود 15سال قبل از انقلاب یکی از اقوام ما منزلش را در خیابان مسعود سه راه ادبیات سناباد در مشهد به داماد قطب دراویش وقت اجاره داده بود وینده خدا با اینکه برای سکونت خانواده اش تقاضای تخلیه منزلش را کرده بود جرات پیگیری نداشت تا اینکه نزدیکی انقلاب طرف خودش گذاشت و رفت . قبل از انقلاب این ملعون ها پادشاهی میکردند.
  • مسعود IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    7 0
    اینهارو چی به هنر ؟ فقط بلدن ژست روشن فکری بگیرن ، نون بی غیرتی ،و طن فروشی رو بخورن ، تا تق به توقف بخوره برن یه کشور بیگانه و پناهنده بشن اونوقت اشک تمساح بریزند
  • مهدی IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    4 0
    مردم فریبند با پول بیت المال برعلیه بیت المال
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    2 0
    ممنون، خوب پته شونو ریختین رو آب
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
    1 0
    مثل همیشه عالی بود مشرق جان
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
    1 0
    کارتون عالی بود این سند رو نگه می دارم بدرد می خوره، بازم آفرین
  • احمد IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    1 0
    مدیران بی کفایت که نون دولت و ملت رو میخورند.و این دامی هست که برای هنر پهن کردند.و البته سال ها این ادامه دارد.
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 0
    این هنرمندا وابسته به افکار بیگانگان هستندواز درد ملت بیخبرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس