ال کلاسیکو

دو ابرقدرت فوتبال اسپانیا و بلکه جهان فردا شب برابر یکدیگر صف آرایی می کنند و به رغم روزگار و هیجان زادیی از فوتبال مدرن، همچنان رویارویی جذاب و مهیجی دارند.

سرویس ورزش مشرق – تیم فوتبال باشگاه رئال مادرید و تیم فوتبال بیش از یک باشگاه بارسلونا فردا شب برابر یکدیگر قرار می گیرند و بسیاری از کارشناسان به توجه به بازی های اخیر مطمئن هستند که بارسلونا پیروز این میدان خواهد بود. هر دو تیم البته دستکم در چند هفته گذشته وضعیت بهتری پیدا کرده و هواداران خود را امیدوارتر به ال کلاسیکو دربی رسانده اند.

هیجان واژه ساده و کوچکی برابر دیوار دلهره این بازی بزرگ است، هنوز هم می شود از حاشیه ها، اسطوره ها و تاریخ این دو باشگاه به عنوان نماد مردم و دولت، تندیس رویارویی رعیت و حاکمیت نوشت اما فوتبال در دهه گذشته تا حد زیادی دچار هیجان زدایی شده، به شدت تن به سیاست دم دستی و اقتصاد فرادستی داده است.

حالا دیگر سخت بشود برای نسل جدید از رویارویی سربازان کاتالونیا، فاشیسم فرانکو یا رقض قوهای سپید بر فراز قلعه سیمانی نوشت، حالا دیگر خیلی وقت است که خود اهالی باشگاه بارسلونا از شعار قدیمی خود در عجب هستند، چیزی بیش از یک باشگاه؟ مثلا چه چیزی؟ یک باشگاه که روزگاری درست یا غلط نماد جدایی طلبی کاتالونیا بود و حالا برای ترمیم ضلع شرقی استادیوم خود از شهرداری وابسته به دولت مرکزی وام بلاعوض گرفته است.

بیشتر بخوانید:
 

خاطرات به یاد ماندنی از ال کلاسیکو +عکس
 

مسی: رئال در نوکمپ متفاوت بازی می‌کند

ال کلاسیکودربی که نتیجه اش در صدرنشینی و اثبات راه قهرمانی موثر باشد، هیجانش هم بیشتر است و شاید در این کسالت جمعی، همین رقابت بالای جدولی برای تولید هیجان مفید باشد. دو تیم در بالای جدول با امتیاز مشابه اما تفاضل گل متفاوت کنار هم ایستاده اند و پیروز این میدان هم یک بازی کمتر این دو تیم را در جدول لالیگا حل می کند و هم تکلیف صدرنشین و احتمالا قهرمان مشخص خواهد شد، بله اتفاقا قهرمان، چرا که بعید است پیروز این میدان دیگر مقابل سایر ناهنجاری ها سر خم کند. مردان زیدان فراز و نشیب زیادی را تجربه کرده اند و بارسلونا نیز افت و خیز زیادی داشته اما اکنون در اوج است و البته مسی!

لیونل مسی بهترین بازیکن سال فوتبال و کسی که صادقانه بپذیریم کاملا مستحق دریافت توپ طلا بود، اکنون تشنه باز کردن دروازه قلعه سیمانی است و راه گلزنی به رئال مادرید را به خوبی می شناسد.

سیستم جاری و لوزی رئال مادرید از سوی زیدان کاملا لو رفته هر چند او می گوید: سیستمی که درست کار کند مهم نیست لو برود اما مهم است که حریف روبرو چه تیمی باشد، این سیستم خوب، مقابل والنسیای زخمی تن به تساوی یک بر یک داد و اکنون برابر بارسلونا ایستاده است، تیمی که بدون اغراق برای دقیقه به دقیقه رویارویی با رئال مادرید برنامه ریزی دقیق دارد.

ناآرامی های کاتالونیا هنوز فروکش نکرده اما نیروهای امنیتی ادعا می کنند کنترل منطقه را کاملا در اختیار خود دارند، در هرحال همیشه در ال کلاسیکو هراس سر دادن شعارهایی علیه خاندان سلطنتی وجود داشته و دارد.

آیا بار دیگر مسی پیراهن خود را به نشانه فرمانروایی مقابل هواداران رئال مادرید می گیرد و فخر می‌فروشد؟ آیا باز هم کسی پیدا می شود در غیبت رونالدو به داد هواداران غمگین مادریدی برسد؟ کریم بنزما اصولا آیا پتانسیل تبدیل شدن به چنین منجی را دارد؟

بارسلونا امروز چندین و چند برگ برنده دارد، خط دفاعی خوب، خط میانی عالی و خط حمله بی نظیر و در مقابل رئال مادرید باید برگ برنده های معدودش را بشمارد و امیدوار باشد ورق طوری برگردد که همین برگ برنده های محدود و معدود به کارش بیاید.

دو پیروزی و یک تساوی در سه بازی آخر این تیم نصیب بارسلونا شده و رئال مادرید از این نظر به شدت بدهکار هواداران صبور و البته دلخور خود است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس