کد خبر 1020736
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
زهرا نعمتی

بانوی کمانداری ایران گفت: اگر من سهمیه المپیک بگیرم، باز هم تاریخ سازی است. حضور من در المپیک حکم طلا دارد.

به گزارش مشرق، زهرا نعمتی درباره شرایط کسب سهمیه تیمی المپیک توکیو اظهار داشت: شرایط بانوان خوب است و همه تلاش می کنیم. شرایط بانوان امیدوار کننده است. این نخستین دوره است که بانوان اینقدر خوب کار می کنند و رکوردهای قابل قبول می زنند.

بیشتر بخوانید:

کمانداران ایران سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را گرفتند

وی افزود: در آسیا ریکرو سطح بالایی دارد و ما هیچ وقت مدال نداشتیم. چین و کره همان سطح قهرمانی جهان را دارند کسب سهمیه به مرتب در بخش بانوان سخت تر است، در بخش مردان راحت بود.

نعمتی درباره اینکه شما کار ویژه ای کردید اما برخی معتقدند تمرکز شما از نظر ذهنی کاهش یافته و اینکه با بالا رساندن اوج شاید بدن ورزشکار نکشد، تصریح کرد: نظر دوستان محترم است اما اگر با برنامه ریزی دقیق پیش برویم امکان کسب نتیجه هست. چون قبلا این راه را رفته ایم و نتیجه هم گرفته ایم. چون در ریو سهمیه گرفتم با آرامش خاطر در تمرینات شرکت می کنم.

وی درباره اینکه وضعیت پارالمپیک خوب نیست اظهار داشت: باید بین المپیک و پارالمپیک تعامل باشد تا ما کارمان را خوب انجام دهیم. اگر نباشد، بار و فشار روی ورزشکار است. یک تیم لازم است تا نتیجه حاصل شود هر چند همه ورزشکار ا می بینند.

وی افزود: شاید اگر یک رویداد را انتخاب می کردم کارم راحت تر بود اما حالا باید تعامل هر دو طرف را داشته باشم. امیدوارم قهرمانان را درک کنیم. وضعیت ذهنی ورزشکار بسیار مهم است.

نعمتی یادآور شد: نگرانی هایی است که بزرگترها دارند اما نباید باشد. اگر من سهمیه المپیک بگیرم باز هم تاریخ سازی است. حضور من در المپیک حکم طلاست. ما ناامید نیستم اما مجبورم در شرایط نابرابر با افرادی که از نظر فیزیکی شرایطی بهتر از من دارند، رقابت کنم. اگر دوباره المپیک بروم بدون توقع برای مدال، سعی می کنم بهترین عملکرد را داشته باشم. در این بحران های سیاسی وقتی یک خانم با حجاب به المپیک می رود این نظر سیاسی هم خوب است.

وی در پاسخ به این سوال که جایی که تمرین می کنید، مناسب سازی نشده و حتی از نظر سرویس بهداشتی مشکلاتی هم وجود دارد، تصریح کرد: من نمی گویم هیچ مشکلی ندارم، مشکلات همیشه بوده و مناسب سازی بد است اما نمی توانم در خانه خودم را حبس کنم.

کماندار کشورمان افزود: الان کمی شرایط فراهم و بهتر شده است. می دانم در خیلی از مسائل دیگر همه چیز ایده آل نیست اما مهم این است که امیدم را از دست نمی دهم و با وجود سختی ها به کارم ادامه می دهم. نمی گذارم موانع برایم مشکل ایجاد کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس