کد خبر 1020731
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
مسی

لیونل مسی همان‌طور که در مستطیل سبز می‌درخشد، بیرون از زمین هم هنرنمایی‌های خارق‌العاده‌ای دارد و در انجام کارهای خیریه‌ای تقریباً مثل زمین فوتبال، یکه‌تازی می‌کند و پیشتاز است.

به گزارش مشرق، همه لیونل مسی برنده توپ طلای سال ۲۰۱۹ را به‌عنوان مهاجم بارسلونا می‌شناسند که مثل آب خوردن از سد مدافعان رقیب عبور می‌کند و توپ را به تور دروازه می‌چسباند. با این حال لیونل مسی همان‌طور که در مستطیل سبز می‌درخشد، بیرون از زمین هم هنرنمایی‌های خارق العاده‌ای دارد و در انجام کارهای خیریه‌ای تقریباً مثل زمین فوتبال، یکه‌تازی می‌کند و پیشتاز است. او که خودش روزگاری در دوران کودکی با مشکل شد مواجه بود و مجبور به تزریق آمپول‌های گران‌قیمت بود حالا بخش عمده فعالیت‌های خیریه اش را به کودکان بی‌بضاعت و کم‌بضاعت اختصاص داده تا روزی آن‌ها هم مثل خودش، به آرزویی که در سر دارند برسند.

بیشتر بخوانید:

خاطرات به یاد ماندنی از ال کلاسیکو +عکس

مؤسسه خیریه مسی
برای تأسیس مؤسسه خیریه مسی باید به سال ۲۰۰۷ برگشت؛ در آن سال عنوان شده بود که مجموع دارایی‌های لئو چیزی نزدیک به ۳۱۰ میلیون پوند است. او همان زمان تصمیم گرفت بخشی از این دارایی اش را صرف امور خیریه کند. در واقع جرقه تأسیس این مؤسسه خیریه را بازدیدش از بیمارستان کودکان سرطانی که شانس زیادی برای زندگی کردن نداشتند، زد. او آن سال به دو بیمارستان در ماساچوست و بوستون رفت و با این کودکان دیدار کرد. خودش درباره آن روزها می‌گوید: «بعد از بازدیدی که آن روز از بیمارستان‌ها داشتم متوجه اهمیت داشتن یک شخصیت اجتماعی خاص شدم. خیلی زود فهمیدم که یک فوتبالیست مشهور و شناخته شده می‌تواند به کودکان بیمار کمک زیادی کند.

حضور کنار آن‌ها خیلی ساده لبخند را روی لبان‌تان می‌نشاند. همین لبخند به آن‌ها یک شادی خاص می‌دهد، یک لذت بزرگ تا بتوانند به مبارزه کردن ادامه دهند. آن‌ها باور دارند که می‌توانند از پس بیماری سختی که دارند بربیایند و به رؤیاهایی که در سر دارند برسند. من به آرزویم که فوتبالیست شدن بود رسیدم. می‌خواهم این کودکان بدانند برای رسیدن به آرزویم سخت مبارزه کرده‌ام. جنگیده‌ام تا به این جایگاه برسم. می‌خواهم آن‌ها بدانند اگر قرار است در چنین جایگاهی که دارم بمانم باز هم باید به جنگیدن ادامه دهم. حالا خودم با توجه به درس‌هایی که از زندگی‌ام در راه رسیدن به آرزوهایم کشیده‌ام می‌خواهم به این کودکان کمک کنم و بخشی از چیزهایی که احتیاح دارند را برای‌شان فراهم کنم.»

مسی در ادامه دلایل دیگری هم برای راه‌اندازی مؤسسه خیریه که توجهش را روی کمک به کودکان گذاشته، عنوان می‌کند: «این کار را انتخاب کردم، چون هر روز که می‌بینم یکی از این کودکان لبخند می‌زند انگیزه می‌گیرم. لبخند آن‌ها یعنی اینکه هنوز امید دارند و وقتی چنین چیزی را می‌بینم خوشحال می‌شوم. اتفاقاً به همین خاطر بود که تصمیم گرفتم مؤسسه خیریه لئو مسی را راه‌اندازی کنم. من به تلاش برای اینکه این کودکان لبخند به لب داشته باشند ادامه می‌دهم. با همان سخت‌کوشی که خودم داشتم و می‌خواستم فوتبالیست شوم برای این بچه‌ها هم تلاش می‌کنم.»

مرکز درمانی بارسلونا
مؤسسه خیریه مسی هدف روشنی دارد. هدف اصلی این مؤسسه کمک به کودکان ملیت‌های مختلف است تا با بیماری‌شان مبارزه کنند، امکان آموزش و بهداشت مناسب داشته باشند. البته تمرکز دیگر این مؤسسه بر این است کاری کنند این بچه‌های بیمار و خانواده‌شان مورد حمایت قرار بگیرند. در همین راستا تمرکز روی بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در دو کشور آرژانتین و اسپانیا گذاشته شده است. مؤسسه مسی تجهیزات اختصاصی برای بیماری‌های نادر کودکان را در این دو کشور فراهم می‌کند و از طرف

دیگر جست‌وجوی گسترده‌ای برای یافتن کودکانی دارند که در اسپانیا با بیماری‌های نادر درگیر هستند.
در حال حاضر مؤسسه خیریه مسی یکی از بزرگترین اهدافش را روی درمان سرطان خون کودکان گذاشته است. این مؤسسه بسیار مجهز که در بیمارستان سنت‌خوان دو دئو بنا شده، یکی از مجهزترین مراکز درمانی است که گفته می‌شود بزرگترین مرکز درمانی مراقبتی از کودکانی است که به سرطان مبتلا شده‌اند. گفته می‌شود هزینه اولیه برای راه‌اندازی این مرکز درمانی ۳۰ میلیون پوند بوده و قرار است به زودی و در سال ۲۰۲۰ فاز دوم این مرکز هم راه‌اندازی شود.

المپیک خاص کاتالونیا
یکی دیگر از کارهای مؤسسه خیریه مسی راه‌اندازی مسابقات ورزشی برای کودکان معلول است. به همین خاطر از سال ۲۰۱۴ به این طرف بازی‌های المپیک کودکان خاص در کاتالونیا با کمک مالی مستقیم این مؤسسه برگزار می‌شود. به نظر مسی، انجام فعالیت‌های ورزشی، ورود به زندگی اجتماعی و بهبود کیفیت زندگی برای کودکان معلول اهمیت بسیار زیادی دارد. هر ساله هم خود مسی برنامه اش را طوری می‌چیند که بتواند در روزهایی که این رقابت برگزار می‌شود حضور داشته باشد.

مؤسسه خوسپ کارراس
همین امسال لیونل مسی همکاری اش با مؤسسه خوسپ کارراس که روی بیماری «لوسمی» در کودکان تحقیق می‌کند، شروع کرده است. او با وعده اینکه «هیچ کودکی به لوسمی دچار نشود» قول داده هزینه‌های مالی مربوط به این مؤسسه تحقیقاتی را بپردازد. هدف اصلی این مؤسسه تحقیقاتی، آزمایش روی گونه‌های خاصی از لوسمی است که در کودکان زیر یک سال بروز می‌کند. همکاری مالی مسی با این مؤسسه طی قراردادی دو ساله امضا شده و دست‌کم در دو سال پیش‌رو این مؤسسه مشکل مالی برای به نتیجه رساندن تحقیقاتش ندارد.

پروژه رابدومیوسارکوم
مؤسسه خیریه مسی جدیداً تحقیقاتش روی نوعی تومور که در یک بازه زمانی ۴ ساله نوجوانان و بزرگسالان را درگیر می‌کند هم شروع کرده است. مسی با اختصاص هزینه‌ای ۲۰۰ هزار پوندی به بیمارستان سنت‌خوان، کمک کرده فاز اول این تحقیقات کلید بخورد. هدف این است که اولین کلینیک تخصصی برای این نوع خاص بیماری هم به زودی تأسیس شود.

یونیسف
علاوه بر مؤسسه خیریه خودش، مسی از سال ۲۰۱۰ سفیر جهانی یونیسف شده هرچند که او به‌طور رسمی از سال ۲۰۰۴ کارش با این مؤسسه را شروع کرده بود. در طول این مدت او بارها به افراد بی‌بضاعت از طریق همین مؤسسه کمک‌هایی داشته است. سال ۲۰۱۰ لئو بعد از زلزله ویران‌کننده هائیتی به این کشور سفر کرد و کمک‌هایش را هم ارسال کرد. سه سال بعد در چارچوب همین برنامه‌های یونیسف او به بانکوک سفر کرد تا با کودکان معلول دیدار و با آن‌ها فوتبال بازی کند.

او در این سفر هم‌تیمی قدیمی اش در بارسلونا یعنی خوسه مانوئل پینتو را هم داشت. در سال ۲۰۱۵ هم مسی به یونیسف کمک مالی زیادی کرد تا بعد از زلزله‌ای که این کشور را درگیر کرد چندین و چند مرکز بهداشتی در این کشور ساخته شود. همان سال او ۳۱۵ هزار پوند دیگر به مؤسسه اسپانیایی کودکان نیازمند که معادل کارهای یونیسف را انجام می‌داد کمک کرد. سال ۲۰۱۶ هم مؤسسه خیریه مسی طرح «بازگشت به تحصیل» را رقم زد تا به کودکانی که درگیر جنگ شده‌اند و از مدرسه بازمانده‌اند کمک کند دوباره تحصیل کنند. در این بین او کلاس‌های درس بسیار زیادی را در کشورهای جنگ‌زده ساخت. مؤسسه مسی همچنین با کمک ۲۰۰ هزار پوندی پمپ آبی در کنیا ساخت تا مانع از رشد بیماری بیشتر کودکانی شود که به دلیل خوردن آب ناسالم دچارش شده بودند.

در افغانستان با عشق
این یکی را که دیگر تقریباً همه داستانش را می‌دانند؛ مرتضی احمدی، پسر بچه افغان بود که با پوشیدن یک کیسه پلاستیکی و طرح نام مسی با ماژیک پشت آن سروصدای زیادی در رسانه‌های دنیا به راه انداخت. مسی برای مرتضی که در یک محله فقیرنشین افغانستان زندگی می‌کرد پیراهن بارسلونا که خودش امضا کرده بود را فرستاد. همچنین در کنارش برای مرتضی یک توپ فوتبال هم فرستاد. بعد، کمیته سازماندهی برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در زمان حضور مسی در این کشور برای برگزاری یک مسابقه، مرتضی را هم به دوحه دعوت کردند تا در بازی دوستانه با الاهلی، مرتضی بتواند اسطوره را از نزدیک ببیند.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    5 20
    متاسفم برای اين درک رسانه ايتون که نميدونيد مسی يک شخصيت صهيونيستی هست و بارها به اسرائيل سفر کرده و هميشه از اون رژیم نکبت حمايت ميکنه. بعد شما ميآين رو بعد انسانی شخصيتش کار ميکنيد. واقعا از لحاظ رسانه اي کودک هستيد.
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
      6 0
      توهم برو با اسرایییل دوست شو ولی عوضش یک درصد این کمکا کن عمیق بیندیش! مگه به اسراییل پول داده؟یا کارییه تو اسراییل؟
  • Isa IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    8 0
    ازین افکار پوسیده دور شید تورو خدا، مسی اگه کافر هم باشه، بازم این رفتارهای انسان دوستانه و کمک های خیرخواهانه اش قابل احترام و تحسینه.
  • محسن IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    5 0
    عالی بود
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 1
    بهترین اسطوره جهان:لیونل مسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس