اسماعیلی: ماجرای کیک‌های آلوده را یک توطئه می‌دانیم

سخنگوی قوه قضائیه گفت: ماجرای توزیع کیک‌های آلوده را یک توطئه می‌دانیم.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی در ادامه شانزدهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال دیگری درباره کیک‌های آلوده اظهار کرد: در این ارتباط مجموعه قوه قضائیه همگام با سایر دستگاه‌های متولی در دولت بررسی‌های دقیق و کارشناسی انجام دادند. ما نسبت به امنیت شهروندان‌مان حساس هستیم و نباید آنچه به عنوان غذا در سبد غذایی مردم است، جای دغدغه و نگرانی داشته باشد.

وی افزود:‌ بررسی‌هایی که تا امروز انجام شد، حکایت‌های خوبی دارد؛ اولاً قرص‌هایی که پیدا شده فراوانی ندارد و ثانیاً این قرص‌ها سمی و آلوده نیست و ثالثاً این اقدام توسط صنف تهیه‌کننده کیک و شکلات نبوده است و این صنف مبرای از این قضیه است. تلاش جدی در حال انجام است تا موارد معدودی که بعد از تولید توسط برخی افراد مغرض انجام شده، جمع‌آوری شود. این را یک توطئه می‌دانیم و ارزیابی ما حکایت از یک توطئه است. بررسی‌های مبسوطی انجام شده و عوامل آن نیز حتماً شناسایی می‌شود و جای دغدغه وجود ندارد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: تاکنون کسی دستگیر نشده اما قطعاً مورد شناسایی قرار می‌گیرند.

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری درباره سامانه ثبت اموال مسئولان و پایان یافتن مهلت ثبت نام مسئولان گفت: خوشبختانه بخش‌های مختلف و مقامات و مسئولانی که مخاطب این قانون و دستورالعمل بودند، استقبال بسیار خوبی به عمل آوردند و این را یک قدم مثبت می‌دانیم و بارها هم گفتیم این سامانه برای صیانت از مدیران زحمت‌کش است. البته عدد را نگرفتیم زیرا این سامانه، یک سامانه دارای طبقه‌بندی و محرمانه است و دارای کلید ویژه‌ای است که انحصاراً در اختیار رئیس قوه قضائیه یا مقام مجاز از ناحیه رئیس قوه قضائیه است. استخراج نتایج و ثبت انجام شده اما هنوز سامانه را نبستیم و فرصت دادیم کسانی که نتوانستند در فرصت قانونی ثبت‌نام کنند، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی ادامه داد: بنا هم نداریم سامانه را ببندیم زیرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است و هر کسی که وارد مجلس می‌شود باید وارد سامانه شده و اموال خود را ثبت نام کنند اما در سامانه مشخص می‌شود چه کسانی به موقع و چه کسانی با تاخیر اقدام کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس