کد خبر 1020669
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
آمریکا

سنا آمریکا که اکثریت آن را جمهوری‌خواهان تشکیل می‌دهند، روز دوشنبه، با ۷۶ رأی موافق در مقابل ۶ رأی مخالف، بودجه دفاعی بیش از ۷۰۰ میلیارد دلاری آمریکا را به تصویب درآورد.

به گزارش مشرق، سنا آمریکا روز گذشته (دوشنبه) با ۷۶ رأی موافق در مقابل ۶ رأی مخالف، لایحه ۷۳۸ میلیارد دلاری بودجه دفاعی آمریکا برای سال ۲۰۲۰ را به تصویب درآورد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، با تصویب لایحه فوق، این لایحه میلیاردی باید امروز (سه‌شنبه) برای تأیید نهایی به امضای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درآید تا بتواند به قانون تبدیل شود.

مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن را دموکرات‌ها تشکیل می‌دهند، هفته گذشته با ۳۷۷ رأی موافق در مقابل ۴۸ رأی مخالف، این لایحه بودجه دفاعی آمریکا را به تصویب درآوردند.

لایحه موسوم به «قانون اختیارات دفاع ملی»(NDAA) ) که سیاست‌ها و بودجه دفاعی این کشور برای سال مالی ۲۰۲۰ در آن مشخص شده است، هم‌اکنون باید به امضای ترامپ درآید.

در لایحه فوق برای سال جاری میلادی، بندی برای تحریم‌های اجباریبر خطوط انتقال نفت‌وگاز روسیه [به اروپا] و ممنوعیت همکاری‌های نظامی و مستقیم ارتش آمریکا با روسیه گنجانده شده است. 

همچنین قانونگذاران آمریکایی در این لایحه بندهایی را برای تحریم ترکیه به دلیل خرید سامانه پدافند موشکی «اس-۴۰۰» از روسیه و همچنین ممانعت از انتقال جنگنده‌های «اف-۳۵» به این کشور گنجانده‌اند.

این لایحه همچنین شامل بندهایی برای تحریم «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و تمام اشخاص یا نهادهایی که با این کشور همکاری کنند، می‌شود.

لایحه ترامپ برای ایجاد یک نیروی نظامی فضایی با بودجه ۷۱.۵ میلیارد دلاری نیز در این طرح گنجانده شده است.

دو منبع دموکرات در کنگره ایالات متحده نیز می‌گویند در لایحه بودجه نظامی این کشور، شرطی برای دولت‌هایی مانند ریاض که خواستار ساخت نیروگاه اتمی توسط آمریکا در کشورهایشان هستند، گنجانده شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    1 0
    پولشون رو دور ریختن .خرج یه مشت حیف نون میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس