کد خبر 1020633
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
پیروز حناچی

شهردار تهران با اشاره به اینکه شب گذشته ذرات معلق در هوا به 200 پی پی ام رسیده بود،‌گفت:‌ این حالت خطرناک است و وقتی در چنین شرایطی آلودگی هوا قرار می‌گیریم باید شهر تخلیه شود.

به گزارش مشرق، پیروز حناچی امروز در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: نرخ رشد جمعیت داخل محدوده تهران کمتر از 2 درصد است اما این بدان معنا نیست که تهران با نرخ رشد 2 درصدی مواجه است زیرا شهرهای اطراف تهران رشد بالاتری دارند به طوری که شهریار نرخ رشد آن 17 درصد است و برخی از شهرهای دیگر اطراف تهران مانند احمدآباد مستوفی نرخ رشد بالاتری را تجربه می‌کند.

شهردار تهران در ادامه بیان داشت: ما بعد از افزایش قیمت بنزین با چالش‌های جدیدتری مواجه شدیم البته قبلاً هم مشکلاتی در حوزه حمل و نقل عمومی وجود داشت اما با افزایش قیمت بنزین بیش از 12 تا 13 درصد به بار حمل و نقل عمومی در مترو اضافه شد در حالی که تا قبل از افزایش قیمت بنزین مترو 16 درصد بار حمل و نقل عمومی را بر عهده داشت.

بیشتر بخوانید:

ردپای «دی‌اکسید گوگرد» در بوی نامطبوع تهران

وی با بیان اینکه البته زیرساخت‌های مترو وضعیت بهتری دارد،‌گفت: ما بخش‌هایی از خطوط 6 و 7 را به بهره‌برداری رسانده‌ایم و هر یکی دو  ماه یک ایستگاه اضافه می‌شود.

وی بیان داشت:‌با کمبود 2 هزار واگن مترو مواجه هستیم تا خطوطی که در حال حاضر وجود دارد به سرخط 2.5 دقیقه برسانیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه دو سوم واگن‌ها در داخل کشور تولید شده است، بیان داشت: الان هم آمادگی تولید وجود دارد اما مشکلات منابع مالی و ارز باعث وقفه در تأمین واگن‌ها شده البته برنامه‌هایی داشته‌ایم برای اینکه منابع مترو را از طریق اوراق مشارکت و منابع دیگر تأمین کنیم و تأمین هم کرده‌ایم اما به هر حال شرایط اقتصادی کشور سایه خود را بر روی حمل و نقل عمومی کشور هم انداخته است.

وی با اشاره به اینکه شب گذشته ذرات معلق در هوا به 200 پی پی ام رسیده بود،‌گفت:‌ این حالت خطرناک است و وقتی در چنین شرایطی آلودگی هوا قرار می‌گیریم باید شهر تخلیه شود که البته این امر ناشی از تمرکز است و برای کنترل آلودگی هوا علاوه بر کاهش آلاینده‌ها باید به مسأله تمرکزی توجه شود.

وی با بیان اینکه ما بیش از 75 درصد بودجه شهردار تهران مستقیماً به ساخت و ساز وابسته است گفت: ما می‌خواهیم این وابستگی را به 50 درصد کاهش دهیم و برای این کار لازم است منابع جایگزین کنیم.

حناچی اظهار داشت: به همین دلیل اقداماتی انجام شده و لایحه‌ای که 30 سال از دولت بیرون نیامده به جریان انداخته‌ایم و در حال حاضر لایحه منابع مالی پایدار برای شهرداری آخرین مراحل خود را در مجلس طی می‌کند.

وی اظهار داشت: ما آمادگی داریم در حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت از ظرفیت اتاق بازرگانی استفاده کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    30 7
    به عنوان یک شهروند از قوه قضاییه خواستار محاکمه فوری شخص حناچی شهردار تهران هستم
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
      2 7
      شهروند از چه نوعی؟ مهمه
    • علی رضا IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
      5 3
      چرا همه چی رو حزبی میبینی برادر من من نه اصلاح طلبم نه اصول گرا ی شهروند عادی هستم مگه شهردارمحترم چه چیزی گفتن که شما پریشان شدید حتما برای چیزی ک گفتن هم دلیل دارن هم شاخص های الودگی هوا رو بررسی کردن الان اگه حرف ایشون اقای قالیباف میزدن که شما میگفتین به به نگاه کنیم چه شهردار صادق و ب فکر مردمی داریم کمی انصاف داشته باشید
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    5 1
    خخخخخخخخخخخ
  • آقا مهدی .. US ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    21 3
    خوب شد گفت... و الا دیشب تخلیه نمیشدیم !!! یعنی تو سرتون با این مدیریتتون توی شهر و دولت .. بدبخت ملتی که به طیف شما اعتماد کنه
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    15 1
    یک ارزیابی سرانگشتی از جمعیت مهاجر تهران انجام بگیرد 500هزار نفر افغانی ها که بایستی به کشورشان برگردانده شوند - 80 در صد بقیه جمعیت تهران نیز سربار و زندگی دلالی دارند حواشی تهران نیز ادامه انتقال همان جمعیت بی تخصص از روستاها به تهران هستند - تهران باید از جمعیت بیهوده تخلیه شود
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
      3 3
      نظرت خودته یا اربابت گفته؟!!!! اگه تمام دنیا با شهرهاشون چنین برخوردی میکردن الان. . . . . . بهت توصیه میکنم فیلم انتقام جویان رو نگاه کنی!!!!! نظرت با تانوس (شخصیت منفی و جذاب!!!) فیلم یکی.
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
      3 1
      10:45 ارباب شناس - کامنت گذار مطالب درستی گفته - نه شهرهای دیگه گل و بلبل هستند - البته معلوم است در نان دلالی در آوردن سخت نگران خودت هستی - نیروی کار کشور که از دلالی و .. مشغول باشد حقوق دیگران را که نان از دسترنج معقول خود را می خورند ضایع می شود.
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    8 1
    یه پفک براش بخرید مشغول باشه
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    8 0
    مگه بنزین رو گرون نکردید که تردد ماشین کم باشه و آلودگی هوا کمتر الان که بدتر شد .!!!
  • آق حسن IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    7 0
    والا شما از صحنه مدیریت شهری تخلیه بشید درست تره یعنی بعضی وقتها هاضمه فکری شهر نمیتونه اوج بی عرضگی و واماندگی اینجور مدیرهای بی کفایت را هضم کنه
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    3 0
    به قول سید: اصلاح طلب تهوع آور
    • ناشناس IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
      0 1
      آخه تا كي كوته فكري؟؟؟تا كي فراموشي؟؟؟مگه فرقي داره؟؟همه سروته يكي هستند...فقط فكر منافع شخصي.....باز هي بگيد اصلاح طلب....وغيره.....
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    2 0
    به نظر شما آوردن 5000تااتوبوس هیبریدی نو ودرشان مردم ونوسازی تاکسیهای پاییتخت با موتورهای نسل جدید وتوسعه ظرفیت مترو چقدر مشکل هست؟اصلا چقدر پول میخواد که مردم انقدرباید اذیت بشن؟بیست سال هست مترو راه اندازی شده بازم میگین واگن کم داریم .یعنی تو این بیست سال نمیشد ازظرفیت داخلی کشور استفاده کرد تا واگنها بومی سازی بشن؟اتوبوس دیزلی باید وابسته به نرخ یورو باشه ؟این همه سال نمیشد یک موتور هیبرید برای اتوبوسها طراحی کرد .موتورزیردریایی وقایقهای تندرو با آخرین فن آوری رو میسازیم بعد دریغ ازیک موتور خودرو به روز واستاندارد.
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    2 1
    مردم ايران حالا حالاها بايد تقاص ناشكري و بي انصافي در برابر خدمات بي وقفه و خالصانه دكتر احمدي نژاد را پس بدهند!!
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    0 0
    به نظرمن باید راهکاری بیندیشند که چند میلیون از جمعییت تهران واطرافش به روستاها وشهرهای کوچک برگردنددر غیر اینصورتهیچکس نمی تواند این همه الودکگی هوا وصوتی را حل کند فقط چاره در مهاجرت معکوس
    • Mohammed IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
      0 0
      اول خودت برو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس