کد خبر 1020597
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
گریزمان

بارسلونا در سال های اخیر خاطرات تلخ و شیرینی از تقابل با رقبای ایتالیایی داشته است.

به گزارش مشرق، بارسلونا بر اساس قرعه کشی امروز لیگ قهرمانان اروپا باید در مرحله یک هشتم به مصاف ناپولی برود و این به منزله سفر دوباره آبی اناری ها به ایتالیا خواهد بود؛ سفری که در این سال ها خاطرات تلخی را نیز به همراه داشته است. بارسلونا در لیگ قهرمانان تا به حال هفت بار در مراحل حذفی به مصاف رقیبی از ایتالیا رفته و چهار بار نیز طعم حذف را چشیده است که آمار چندان قابل قبولی به شمار نمی آید.

بیشتر بخوانید:

گتوزو: از رویارویی با بارسلونا ترسی نداریم

اولین حذف بارسلونا مقابل ایتالیایی ها در فصل 03-2002 رخ داد که گرچه آنها در تورین به نتیجه 1-1 دست یافتند، اما در دیدار برگشت و در نوکمپ مقابل یوونتوس تحت هدایت مارچلو لیپی و با گل اوقات اضافی مارچلو زالایتا 1-2 مغلوب شده و با لیگ قهرمانان وداع کردند.

هفت سال بعد یک بار دیگر این اتفاق تکرار شد. این بار بارسلونا با پپ گواردیولا در مرحله نیمه نهایی و در ایتالیا 1-3 مغلوب اینتر شد تا علیرغم برتری در دیدار برگشت با تک گل جرارد پیکه، در نهایت از رسیدن به فینال بازمانده و شاهد جشن شادی به یادماندنی ژوزه مورینیو در استادیوم نوکمپ باشد.

یوونتوس در سال 2016 یک بار دیگر در یک چهارم به مصاف بارسلونا و این بار و با درخشش پائولو دیبالا و برتری 0-3 در بازی رفت در تورین، تقریبا کار بارسا را یکسره کرد و با کسب یک تساوی بدون گل در بازی برگشت در استادیوم نوکمپ، صعود خود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان را قطعی ساخت.

اما آخرین شکست بارسلونا مقابل ایتالیایی ها شاید تلخ ترین آن باشد. بارسلونا با کسب پیروزی 1-4 در استادیوم نوکمپ مقابل رم در آستانه رسیدن به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان بود، اما در دیدار برگشت اتفاقات عجیبی رخ داد و جالوروسی با برتری 0-3 موفق به حذف بارسا شد. گل سوم رم در آن دیدار را کاستاس مانولاس به ثمر رساند که حالا لباس ناپولی را بر تن می کند.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس